Mijn cyclus was de vorige 3 rondes 30 dagen Nu deze ronde ineens 28 dagen ik snap het nu niet meer Wanneer me eisprong is kan iemand me helpen me laatate menstruatiedag was 17 aug daarvoor 19 juli ben beginner Voor 1e kindje dank je wel xx
Voor zover ik begrepen heb vind de eisprong altijd 14 dagen plaats voor de menstruatie. Dus bij jou zou dat dus middenin je cyclus zijn. Ik weet er zelf ook niet veel van ben ook maar een beginner (2e ronde, 1e kindje) maar zoveel heb ik er van begrepen. Liefs
Ik zou voor de volgende keer beginnen met ovulatietesten een week na je menstruatie. Zo ben je nooit te laat. Zeker als je niet zo lang geleden bent gestopt met anticonceptie wil je cyclus nog wel eens langer of korter zijn.
tenzij je hem zelf goed voelt, met ovulatietesten of temperaturen aan de gang gaat kun je niet zo zeggen "dan is m'n ei"... ja wanneer je maandenlang dezelfde cyclus hebt en altijd op dezelfde dag je eisprong hebt (als je dat weet door bovenstaande), dan wel. Maar als je er onzeker o.i.d. over bent, inderdaad met ovulatietestjes aan de gang. Over het algemeen is je ovulatie 14 dagen voor je menstruatie (maar ook dat kan iets verschillen tussen 11 en 18 dagen geloof ik dus dat moet je ook maar weten) dus met je 30 en 28 dagen zou ik ervan uitgaan dat je eisprong rond dag 14-16 is.