Ik heb geen idee meer wat ik naast pindakaas, kaas, ei, hamburger, kroket, kip, haring, kan eten op mijn brood. Normaal at ik: Salami Grillworst Ossenworst Chorrizo Zalm Garnalensalade, tonijnsalade, zalmsalade, krabsalade (johma of visboer) Maar dat mag allemaal niet meer!! Mag een tosti met zalm eigenlijk wel? Hou ook niet van hagelslag,pasta,jam etc. Wat eten jullie op je brood?
Waarom zouden grillworst en salades niet mogen? Ik eet op brood: Kipfilet, grillworst, rookvlees, mortadella, zeeuws spek, kaas, leverkaas en smeerworst (met mate), smeerkaas, humus, stroop of jam. En vast nog veel meer waar ik nu even niet op kom. Ik vermijd alleen rauw vlees, vacuüm verpakte vleeswaar en vis en rauwmelkse zachte kaas. Voor de rest gebruik ik vooral m'n gezonde verstand 😊
Idd gril worst en salades mag je gewoon op brood hoor! Dat doe ik ook gewoon, daarnaast vind ik zelf gemaakte kruidenkaas lekker (van de v&d) maar ik maak hem zelf. (Bakje roomkaas, gewoon ah eigen merk, bieslook en krul peterselie snipperen, zout en peper) super lekker.bals ik zin heb ik gerookte zalm haal ik die bij de visboer, dan mag het ook. Tosti, lekker kaas met sla, tomaat en komkommer etc! Gewoon jezelf lekker verwennen
Gerookte zalmsalade eet ik niet, die zalm kan ook vacuum verpakt zijn geweest. Een tosti met gerookte zalm vind ik een randgeval, de zalm moet dan echt wel helemaal verhit zijn geweest om Listeria te doden. Dat in combinatie met de best wel grote kans op besmetting zou ik het niet doen. Ik eet trouwens wel salami in een tosti, de kans dat je salami met toxoplasmose is besmet is veel kleiner dan de kans dat je zalm is besmet en een plakje salami wordt echt heet in een tosti dus de kans dat dat beetje wat er in zit uiteindelijk gedood wordt is volgens mij wel groter. Wat ik eet: kaas, gekookte vleeswaren (ham, worst, mortadella etc), gegrilde vleeswaren, hummus, salade (behalve gerookte vis),... Ik eet ook vaker pasta ofzo als lunch in plaats van brood en ik eet echt mega veel tosti's (naja, een boterham kaas die ik in het tosti apparaat gooi)
Ik eet nogsteeds krabsalade op brood. Volgens mij mag je de meeste salades van johma wel eten. Salami mag ook, is bewerkt vlees. zalm op een tosti zou ik alleen met verse zalm doen, ik eet sowieso alleen verse vis van een betrouwbare visboer. Andere ideetjes Roomkaas met kipfilet en komkommer. Tosti met brie en honing vind ik ook erg lekker. Misschien vind je sandwichspread ook lekker? (Ik alleen niet ) Volgens mijn verloskundige kloppen niet alle adviezen die op de site van het voedingscentrum staan. Bv die over salami
Salami en cervelaat worden afgeraden door het voedingscentrum maar sinds ik het in het ziekenhuis gewoon kreeg eet ik dat ook weer . Verder mag grill worst en salade gewoon. Zalm mag mits het niet vaccuum verpakt is
Ik zit net aan mijn broodje Grillworst. Mag gewoon hoor! Verder eet ik op brood: ham/kaas, kaas met honing, pindakaas (met hagelslag of kaas), kipfilet met tuinkruiden, smeerworst, smeerkaas, gestampte muisjes of gewone muisjes, boterhamworst, ei, en zoet beleg als chocopasta maar die eet je niet zag ik
Humus of zuivelspread? Of een avocado prakken (mengen met citroensap, beetje knoflook en evt kruiden). Allemaal hartig en toegestaan
Salades can johma en andere langer houdbare salades mogen gewoon hoor. Grillworst wordt gegrild dus mag ook gewoon.
Garnalen salade en tonijnsalade mag ook hoor? ☺️ Ik eet dat ook en vooral veel zoet.. En ei👍
Salami en grillworst mag gewoon hoor. Dat heeft een dusdanige bewerking ondergaan dat je dit gewoon mag eten. Tonijnsalade etc mag je ook gewoon. Tonijn uit blik mag ook. Verse zalm ook, mits hij echt vers is. Eet ik ook af en toe nog, goed voor de hersentjes en mijn vk en gynaecoloog raden dit juist aan. Je mag echt meer dan je denkt.