Vraag me af of ik een uitzondering ben... Ik zit veel op FB, houdt mijn vrienden regelmatig op de hoogte van mijn zwangerschap, door bv een verslagje te schrijven over de 20 weken echo(inmiddels alweer 5 weken geleden). Veel van mijn vrienden zijn familie, die ik niet zo heel erg veel zie, dus FB vind ik wat dat betreft echt ideaal om contact te houden(heb echter niks openbaar, alleen te zien voor vrienden). Maar wat ik dus absoluut niet doe is foto's plaatsen van zwangerschapstesten, echo's en buik. Ook foto's van babykamer plaats ik niet(behalve dan 1 foto dat ik een muur kermit-de-kikker-groen had geverfd, omdat dat best een hilarisch verschil was met hoe het was; wit). Maar uiteindelijke resultaat van babykamer komen ze maar bekijken als de kleine is geboren vind ik. Ik hou zulke dingen liever voor ons zelf. Vooral echo foto's vind ik zo persoonlijk. De mensen zien na de geboorte wel wie er in mijn buik heeft gezeten. En trouwens, voor anderen is zo'n echo-foto meestal maar een vaag beeld van een grijs wezentje in een zwarte ruimte. Zijn er meer meiden die dit soort dingen voor zichzelf houden? en waarom? en zo niet, waarom plaats je het wel? Zet je het ook openbaar of alleen voor vrienden? Ik wil niemand met dit topic beoordelen, iedereen mag zelf weten wat ie op FB of ander social media zet, maar dit is mijn persoonlijke mening. Groetjes!!
Nee, geen foto's op FB. Ik zet niets openbaar (uitgezonder oproepen voor vermiste kinderen / huisdieren etc) Ik heb vandaag op FB een fotootje geplaatst van blauwe Uggjes omdat we nu weten dat we een jongen mogen verwachten... dat plaatje heb ik gewoon van internet gehaald... net zoals de foto om de zwangerschap aan te kondigen
Ik heb laatst een buikfoto geplaatst met 28 weken, maar wel gewoon bedekt met kleding aan en een buikband. Sommige echo foto's plaats ik wel en sommige niet. Waarom doe ik dit? Waarom niet denk ik dan.. M'n profiel is alleen te zien voor vrienden en aangezien mijn vrienden op facebook alleen maar vrienden/familie/kennissen zijn zie ik het probleem niet. Maargoed ieder voor zichzelf toch doen waar jij je fijn/goed bij voelt.
Ik maak af en toe een buik foto en iedere 2 week zet ik erheen foto op van de echo. De baby kamer hebben we nog nooit laten zien in die 5 jaar. Ja op 2Fotos maar niemand mag hier boven komen dus ook geen babykamer gekeken oid.
ja ik plaats alles erop. mijn profiel is alleen zichtbaar voor vrienden. plus zij weten dat dit de 7e zwangerschap is en hoelang we erover gedaan hebben....
Denk er net zo over, bij mij komen er zelf geen verslagjes op van de echo of 'vandaag ..w echo' of dergelijke dingen. Gewoon helemaal niks, kan er ook echt niet tegen als iemand anders het wel doet.. Iedereen moet het voor zichzelf weten hoor, maar dit is zo prive vind ik! Als ik er al eens iets zou willen opzetten (wat ik dus niet snel zie gebeuren) zou ik het ook echt voor veel mensen afschermen via de privacy instellingen want ik heb op facebook ook gewoon ex-klasgenoten of kenissen uit de buurt die ik helemaal niet zo veel meer spreek.
Hier een zelfgeschreven gedichtje geplaatst toen iedereen mocht weten dat we een kindje verwachten. Vond het wel een originele manier om de rest van fam. en vrienden het te laten weten. Ouders & broer/(schoon)zussen hebben we het natuurlijk persoonlijk verteld. Wij weten echter niet wat het word, wou kleine uk niet laten zien op 20 weken echo. Maar al hadden we het wel geweten, hadden we het niet verteld. Veel mensen vroegen er naar, na de echo, ik zei echt met een stalen gezicht:"en als we het wel hadden geweten, hadden we het lekker voor onszelf gehouden" Had je sommigen moeten zien kijken: , haha!
Foto's van echo doen we niet is inderdaad te persoonlijk. Heb 1 foto er opstaan van me buik (kleren aan) met oei ik groei er onder omdat ik opeens rond was hihi.
Ik heb op faceboek alleen mijn naaste familie en mijn beste vrienden. Aangezien ze allemaal erg ver bij ons vandaan wonen zet ik er af en toe een berichtje op van hoe het gaat. Ook heb ik een foto van de zwangerschapstest gepost en Pappamuis een foto van een echo. Er gaat ook een foto van de babykamer opkomen, dat weet ik nu al. Ik vind dat geen probleem. Er zijn maar zo weinig mensen die op mijn profiel kunnen kijken en in het echt kunnen ze nou eenmaal niet zo makkelijk even langskomen. Het is een persoonlijke keuze hoor, maar ik vind het persoonlijk onzin om het niet te doen.
1 foto van de eerste echo geplaatst om te laten weten dat ik zwanger ben, en 1 keer een foto van mij met buik (met kleding gewoon ). Ik woon ver van veel familie en vrienden af en op deze manier kon ik toch het een en ander met ze delen. Maar talloze foto's van echo's, van de babykamer, van de buik...nee, dat gaat mij een beetje te ver, is toch wel erg persoonlijk. Overigens is mijn profiel ook goed afgeschermd maar ik weet zeker dat het niet helemaal waterdicht kan zijn, dus ik hou er altijd rekening mee dat de foto's rond zouden kunnen gaan zwerven.
Hier hoef ik ook niet jan en alleman op de slaapkamer-verdieping te hebben. Alleen (schoon)ouders hebben even gekeken toen meubels er waren. Daarnaast komt mijn vader binnenkort helpen om de inrichting af te werken, zoals gordijn en lampjes ophangen. Maar goed, (schoon)ouders staan zo dicht bij je...
Bij mij is het juist andersom de echo foto's krijgen ze online te zien, zodra ons kind is geboren komen ze maar langs. Wij zullen geen foto's van de kinderen online zetten. Echo foto's vind ik wel grappig om te plaatsen, vind het helemaal niet persoonlijk. Ze zien er allemaal praktisch herzelfde uit. Buikfoto's enzo plaats ik niet.
Ik plaats geen echo- en buikfoto's op FB. Wel heb ik erop gezet dat ik zwanger ben. Dat weet iedereen het iig. Maar pas bij 16 wkn ofzo. Verder plaats ik er weinig op omtrent de zwangerschap.
De eerste en de laatste keer na mijn 20 weken echo. De meeste mensen wisten het al, maar een echo foto en de tekst 'under construction' heb ik ook een aantal verderweg vrienden op de hoogte gesteld. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze op FB zetten. Ik vind het juist erg leuk om fotos van vrienden en hun kinderen te zien. Wat er straks verder aan fotos komen zie ik nog wel.
Ik heb wel op fb gemeld dat ik zwanger ben na de 12 weken. Maar ik plaats (tot nu toe nog) geen buikfoto's en ook geen echo foto's.. en ik denk dat we na de geboorte alleen een melding geven op fb dat het geboren is enzo.. misschien pas als de kaartjes al verstuurd zijn. Geen foto's denk ik.. Ach ik zie wel. Ik heb alles afgeschermd maar weet nou niet of ik iedereen in mijn vriendenlijst een plezier doe met mijn gemuts aan de andere kant werd ik wel heel blij van alle reacties op mijn 'ik ben zwanger' bericht.. Ik heb er niet echt een principe tegen ofzo maar ik vind het gewoon naar de buitenwereld een beetje gek. (Net zoiets als melden op fb dat je net een heel wit hebt gekocht bij de bakker op de hoek en dat je daarna lekker de ramen gaat zemen.., who cares)
Ik heb alleen toen het vóór iederéén bekend mocht worden de 3e echo met een gedicht op fb gezet... Was toen 13 wkn... Super leuke reacties gehad. Verder niks erop!
Daar maak ik me niet zo druk om. Ben nog niet ver en wil het nog even stil houden. Als ik de 12 weken voorbij ben zet ik het gewoon uitgebreid op fb en welke foto's en echo's dat zie ik wel. Ik weet dat er een paar mensen commentaar zullen maken maar daar heb ik schijt aan. Die bekijken het maar. Mijn profiel is ook afgeschermd voor anderen buiten vrienden om.
ik heb vorige week een foto van mijzelf (gekleed) vanaf de zijkant waarop mijn dikke buik goed te zien is, met daarbij de tekst; "A baby will make love stronger, days shorter, nights longer, bankroll smaller, home happier, clothes shabbier, the past forgotten, and the future worth living for." op fb gezet. meeste mensen dachten dat het gewoon een foto van internet was omdat ik al zo'n buik heb! foto's van de kleine straks mag ik niet op fb zetten vanwege vl zijn werk
Heb er een buikfoto op gezet geheel gekleed ik ben er enorm trots op en ben zeer selectief met mijn "vrienden" heb op fb ook veel contacten met mensen die niet in de buurt wonen en dan bedoel ik 2, 5 -3 uur verder.