Beste verloskundige, Afgelopen woensdag ben ik na de verloskundige geweest, ik was toen 31 weken en een dag zwanger. Ik kreeg toen te horen dat de kleine al iets was ingedaald (BIBI), maar wel nog bewegelijk was en kon draaien (voel en zie ik zelf ook in mijn buik). Is iets ingedaald (BIBI) normaal met 31 weken zwangerschap? Is dit niet wat te vroeg? Betekent dit dat onze kleine mogelijk veel vroeger geboren gaat worden? De verloskundige zei verder niks, dus ik nam aan dat het normaal was. Maar ik lees nu overal dat indalen veel later begint. Het gaat om ons eerste kindje. Alvast bedankt! Groetjes, PukjePuk
Goedenavond, dat het kleintje al een beetje ingedaald is, hoeft niet te zeggen dat het kindje eerder geboren wordt. Het kindje heeft rond deze tijd nog vaak veel ruimte in de buik en kan dus ook weer makkelijk uit het bekken komen. Mogelijk is het kindje bij de volgende controle niet ingedaald. Maar ook al zou het kindje wel ingedaald blijven, maakt dat niet uit. Succes! Groetjes Monique