Met het idee dat er geen domme vragen bestaan Kunnen harde buiken die niet pijnlijk zijn kwaad? Vanaf week 18 heb ik last van harde buiken die pijn doen. Met 21 weken ben ik minder gaan werken en toen heb ik een weekje nog wel wat harde buiken gehad maar ze deden geen pijn meer. Daarna begon het weer (toch stiekem steeds wat meer gedaan en meer moe doordat mijn schildklier weer wat lang zamer is gaan werken). Nu mocht ik van de vk het nog een weekje aankijken en als de harde buiken niet minder werden moest ik nog minder gaan werken en als het daar niet minder van werd helemaal in de ziektewet. Maar zouden hier ook harde buiken die geen pijn doen onder vallen of kan dat geen kwaad?
In jouw geval zou ik dat met je vk bespreken. In principe zijn harde buiken heel normaal, maar aangezien jij ook pijnlijke harde buiken hebt gehad, zou ik dus wat voorzichtiger zijn.
Hebben ze je baarmoederhals al opgemeten? Ik had ook harde buiken die niet pijnlijk waren maar wel voor verkorting zorgde vanr me baarmoederhals. Later in de zwangerschap deden ze wel pijn. Nu heb ik een risicovolle zwangerschap en mag ik eigenlijk geen 1 harde buik. Zou toch even na vragen meis.
Ik had vanaf 16/17 weken harde buiken. Niet pijnlijk, wel vaak op een dag. Omdat ik al naar de gyn. moest vanwege gbs-bacterie hebben ze tegelijkertijd baarmoederhalsmetingen gedaan. Harde buiken bleken bij mij keer op keer niets te doen (iedere 4 weken een meting, ze wilden het wel in de gaten blijven houden) Ik hoefde het niet rustiger aan te doen, ook niet gedaan. Maar volgens mij verschilt het enorm per persoon. Bij sommigen doet het direct wat en soms doet het gewoon ook niks. Zou het wel in de gaten blijven houden.
ik had ook al vrij vroeg in de zwangerschap last van harde buiken. opzich zijn niet pijnlijke harde buiken niet heel erg. maar mijn VK vond het op dat termijn niet goed.
Bedankt voor jullie reacties! Vanmorgen toch maar de vk gebeld, was vannacht ook wakker geworden van harde buiken die geen pijn deden. Maar ook harde buiken die geen pijn doen horen niet bij deze termijn vond de vk en 's avonds heb ik (eigenlijk altijd) gewoon een grote constant keiharde buik, dat was ook niet goed. Dus toch echt nog rustiger aan gaan doen, zowel minder werken als het thuis beter verdelen en dingen uit handen geven. Dat ga ik maar doen (of proberen). Dat van de baarmoederhals is nieuw voor me, over twee weken moet ik weer naar de vk zal dan eens horen hoe dat zit en of ze het kan meten. Wel een goede, thnx!