cremetjes en zalfjes

Discussion in 'Gezondheid' started by onzekereMama, Mar 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

Feb 21, 2014
    1,136
    551
    113
    Female
    Gelderland
    Iedereen zegt dat je optijd moet beginnen met smeren om striae tegen te gaan. Maar waar moet je nou mee smeren.? Xx

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    smeren helpt niet, t komt van binnenuit daar helpt geen cremepje tegen. Als je wel wil smeren dan gewoon een lekkere bodylotion die je kunt verdragen.
    Bij mij jeukt nu veel dus heb een vette creme nodig.

De een krijgt striae, de ander niet. Maakt niet uit hoe je draagt of hoeveel of weinig je aankomt.

3. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb een tube van Etos staan, gekocht toen ik ongeveer tien weken zwanger was en deze is nu bijna leeg. Ik zou zelf geen nieuwe meer kopen, bodylotion smeert eigenlijk lekkerder. Smeren schijnt inderdaad niet te helpen, het is erfelijk bepaald en hoe je in je vel zit. Ook leeftijd schijnt mee te spelen. Baad het niet, schaadt het niet denk ik maar. Ik heb tot nu toe nog geen enkele streep kunnen ontdekken, maar ik begin nu pas te groeien

4. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik smeerde ook niets, omdat mij werd verteld dat niets helpt daarvoor. Ik kreeg in de laatste week alsnog een streepje, onderin. Maar dat vervaagt al bijna , vind het niet lelijk.:) maar kan me voorstellen dat vrouwen die veel striae hebben dit hen onzeker maakt. Volgens mij is het ook iets erfelijks.

5. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik smeer als een bezetene. Baat het niet dan schaadt het niet toch en ik ben nog nooit zo zacht geweest ;) Ik smeer 's ochtends met Palmers cacao creme en 's avonds met Weleda olie. Maar die heb ik alleen maar omdat ik die gekregen heb, anders is smeren met babyolie volgens mij net zo goed. Blijf 's avonds wel met bio oil smeren als deze olie op is. Dat werkt voor mij ook heel goed tegen littekens dus ik geloof echt heilig in de werking (lekker naïef, I know) :D

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Striae is erfelijk bepaald, helaas.. Ik smeer zelf wel bio oil, omdat mijn huid jeukt door het groeien. De Zwitsal mama buikcreme is ook lekker om mee te smeren.

7. famke89

famke89 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,495
    375
    83
    Female
    Vanaf wanneer in je zwangerschap kun je eigen striae verwachten?
    Ik heb door de puberteit ook al striae opgelopen door snel te groeien.. maar tot nu toe nog geen enkel nieuw streepje! :D

Ik smeer trouwens met zwitsel buikbalsem.. hij ruikt heerlijk! En helpt goed tegen de jeuk :).. oh smeer omdat het fijn is! Niet om te voorkomen :)

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Smeren helpt alleen tegen de droogheid van de bovenste laag van de opperhuid. Verder dringen de cremes niet (geen enkele).

Het is erferlijk bepaald hoe elastisch je huid is en hoe snel je striae krijgt.

Het is WEL zo dat als je je als een gek volvreet en 30 kilo erbij eet, je natuurlijk meer uitdijt en dan is de kans op striae groter.

Wat nog wel kan helpen is gezond eten, vitaminen, calcium en veel gezonde vetten; die zorgen voor de elasticiteit van de huid van binnenuit.

9. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

Dec 19, 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik smeer al vanaf het begin met Hema tummy & breast cream. Of het helpt geen idee. Toch lijkt het me dat een hele vette huid iets minder snel scheurt dan een hele droge huid? Tenminste, dat hoop ik ;)

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL

Dit inderdaad!

Share This Page