Hallo meiden.. ik heb een vraagje.. Ik wil graag een normale zwangerschap cursus doen.. geen yoga of zweverig gedoe. In Rotterdam zuid enig idee? wat adviseren jullie? ik kom er niet echt uit... hellpp
Ik heb dit zo letterlijk aan mijn verloskundige gevraagd; ik zoek een leuke hippe zwangerschapscursus en geen zweverige of suffe. Ze kwam met een leuke vd thuiszorg. En ze had gelijk. 12 nieuwe vriendinnen aan over gehouden. Nu, na 3,5 jaar zien we elkaar nog steeds regelmatig. Gezellig met de kids er bij (inmiddels ook met uitbreiding van broertjes en zusjes). Dus; vraag je verloskundige!
Dat heb ik idd gedaan.. Maart de cursus die ze hadden Was gestopt zei ze.. Dus moest zelf maar even googlen! Daarom mijn vraag haha
Ik weet niet of je graag sport? Ik doe zwangerfit, een soort fitness voor zwangeren, is vanaf een week of 16/20 en je kunt in principe tot de laatste week mee doorgaan. Er zit iemand in mijn groep die bijna 41wk is. Totaal niet zweverig, lekker in beweging blijven met een muziekje samen met andere zwangere meiden en er zit iedere les ook een kort theoriestukje bij bv weeen wegpuffen en bekkenbodemoefeningen. Ik vond yoga en haptonomie ook te zweverig, en een "pufcursus" met partner zag mijn vriend totaal niet zitten. Oja, en de verzekering vergoed het in sommige gevallen ook nog, mooi meegenomen. Ze hebben ook een cursusgedeelte voor na de bevalling, om lichamelijk weer fit te worden en voor je buik etc.
Hier Haptonomie , het klinkt heel zweverig maar is het absoluut niet. Vindt het fijn dat het alleen met partner is. De ademhalingstechnieken en baringshoudingen zijn heel fijn en de massagetechnieken die partner leert zijn echt heerlijk hihi. Er wordt gepraat over pijn , trek je niet teveel aan wat er uitgelegd staat bij zwangerschapshaptonomie het is dus in werkelijkheid niet zweverig Het voordeel vind ik dat het maar 4/5 avonden zijn Daarnaast doe ik gewoon zwangerschapszwemmen ..
Ik ga volgende week beginnen met yoga, was ook beetje bang voor het zweverige gedoe, maar blijkbaar is yoga voor zwangeren toch echt heel anders. Wordt vooral aandacht gegeven aan ademhalingstechnieken etc, wat straks met de bevallen erg handig zal zijn! Misschien eens een gratis proeflesje proberen?
Groeps verband lijkt me erg leuk.. nieuwe mensen leren kennen! In de zelfde situatie als ik.. vind de keus erg moeilijk.. ben niet echt van t sporten.. maar beetje beweging is niet erg Lastig lastig. .