hallo dames ik weet net dat ik zwanger ben , maar nu heb ik een kindje wat 40-3 geboren is en 2934 gram woog daarnaast ben ik bij de 2e ingeleid met 40 weken en was onverwacht dysmatuur ' 2136 gram ze wisten niet hoe het kwam en is ook nooit gezien nu zijn mijn verloskundige erna dat als ik weer zwanger zou worden zou ik in de gaten gehouden worden door het ziekenhuis en mag ik niet meer bij een verloskundige hoe moet ik dat nu doen ? afspraak maken bij een verloskundige of het ziekenhuis bellen ?
Via je huisarts kan je een verwijzing vragen voor de gyn dit kan gewoon telefoninsch. Bij mij krijg je dan de eerste afspraak toegestuurd. ( loop ok bij gn)
Ik denk dat je gewoon een afspraak kunt maken bij de verloskundige. Ik weet dat als je bij een gynaecoloog loopt je toch bij een verloskundige ingeschreven moet staan omdat zij de thuis controllers doen. Dus...ik zou de eerste afspraak bij de verloskundige plannen en dan met haar een ziekenhuis afspraak maken.
Dit. En de verloskundige kan je ook doorverwijzen/overdragen naar de gynaecoloog ivm je verleden. Dan krijg je een medische indicatie.
Hier loop ik vanwege dezelfde reden bij de gynaecoloog. Hier huisarts gebeld en aangegeven dat ik een verwijzing naar de gynaecoloog nodig had ivm zwangerschap en dat was omdat mijn dochter dysmatuur geboren is. De verzekering heeft dat nodig. Ik loop.idd voornamelijk bij de klinisch verloskundige (is toch iets anders dan gewoon verloskundige) maar de gynaecoloog hooft overzicht en beslist op basis van hoe de zwangerschap verloopt en hoe de groeiecho 's verlopen wat er gebeurt. Ook moet ik in het ziekenhuis bevallen.
Hier was de tweede ook onverwacht dysmatuur. Ik ben nu zwanger van de derde via ivf, de gyn zei gisteren dat ik een afspraak moet maken bij verloskunde in het ziekenhuis. Ik moet dan met hen bespreken of ik me ook bij een gewone verloskundige moet inschrijven. Waarschijnlijk wel, ivm de nacontroles thuis in de kraamweek.
Ik moest voor begeleiding van de gynaecoloog eerst een afspraak bij de huisarts maken en een doorverwijzing krijgen. Ook ivm verzekering. Maar dat vertelde de verloskundige meteen toen ik belde hoor.
Inderdaad je huisarts bellen voor een verwijzing naar de gynaecoloog. Ik heb hetzelfde en had een afspraak bij de verloskundige maar die moest ik afzeggen omdat ik daar toch niet onder behandeling kwam. Ik was eigenwijs en dacht probeer het gewoon bij de verloskundige . In het ziekenhuis krijg je dan om en om afspraken met de gynaecoloog en verloskundige daar. Ik krijg nu vanaf week 24 elke 3 weken groeiecho's en navelstreng metingen om te kijken of er genoeg binnenkomt bij de baby. De verloskundige komt wel na de bevalling langs hoorde ik maar gedurende de hele zwangerschap ben ik dus onder behandeling bij de gynaecoloog.
Ik ben ook in het ziekenhuis. En.loop daar bij verloskundige. Maar hoefde me niet speciaal bij verloskunde praktijk in te schrijven voor controle na zwangerschap. Zou het de volgende keer eens vragen hoe dat zit. Beval sowieso in het ziekenhuis.
Ja, je wordt wrs meteen doorverwezen door de verloskundige. Ik mocht gelukkig bij de verloskundige blijven. Zolang alles goed is iig
Ik heb vorige week de huisarts gebeld om het te vragen ivm vorige bevalling. De gynaecoloog zei toen dat een volgende bevalling de eerste 12 weken bij hun zou zijn en dan de laatste 4 weken weer (lekker idee als je vorige kind 5 weken te vroeg is gehaald, maar goed). Aangezien ik in de tussentijd verhuisd ben heb ik de huisarts toch maar even gebeld en zij geven je een doorverwijzing. Mocht de gynaecoloog niks geks zien of vermoeden, mag je alsnog naar de verloskundige.