Hallo ladies, wie heeft er nog meer in de laatste weken plotseling van die enorme rode buikstriemen op haar buik gekregen?? Ik vind het echt niet leuk! Ze worden met de dag langer. vanaf me onderbuik, tot onder me navel. Ook op me heupen, maar dat zijn geen striemen, maar soort vlekjes. maar ook rood. Smeren helpt dus niet, want dat doe ik al de hele zwangerschap.. trekken die stiemen na de zwangerschap weer langzaam weg? Ik ben morgen 37 weken. Hopelijk wordt het niet NOG veel erger die striemen..
Ja.. Tijdens de vorige zwangerschap dacht ik er mooi vrij van te blijven, maar helaas.. Toen ik precies 40 weken zwanger was van de ene op de andere dag een compleet zebra pad van links naar rechts over mijn buik. Heb ze ook op mijn heupen en bovenbenen. Na de zwangerschap gaan ze helaas niet weg, maar worden wel licht van kleur. Ach ja. Je hebt een kind gehad en dat mag iedereen zien denk ik nu maar gewoon. Ben benieuwd of ze nu ook nog veel erger gaan worden!
tja wat zal ik zeggen het hoort erbij meid dus leg je er maar bij neer ik zit ook helemaal onder van me vorige zwangerschap enige wat je kan is smeren smeren smeren maar zelfs dan komen ze nog tevoorschijn
de ene krijgt het wel en de ander niet.. hoop dat ik ze niet krijg.. maarja dat is nog even af wachten. mijn moeder heeft 4 kinderen gehad en geen enkele striem te bekennen bij haar! ze heeft nooit met zalf aan het smeren geweest. dus geloof er zelf ook niet echt in dat je het ermee zou kunnen voorkomen. de een haar huid is denk ik soepeler dan de andere.. hoop voor je dat ze niet al te opvallend zijn als alles weer een beetje op zn plek zit..
Had bij de eerste heel netjes gesmeerd en ondanks mega buik, geen striemetje te zien! En nu, na net zo veel smeren en een aanmerkelijk kleinere buik, zijn ook met week 35 (althans, toen zag ik ze voor het eerst) de striemen erin gekomen. Gelukkig worden ze net echt veel erger... En ze worden na een tijdje wit als het goed is. Nou ben ik ook heel wit van mezelf dus het valt wel mee denk ik. Tja, balen maar aan de andere kant, als dat het ergste is....
Ik heb gelukkig geen striemen, maar t lijkt me erg vervelend ja. Ik zweer dan ook bij de cacoaboter van palmers, deze heb ik bij m'n eerste gebruikt van dag 1 en nu weer, ben nu bijna 39 weken en geen striem te bekennen... Hoeft natuurlijk niet aan die creme te liggen maar ik geloof er wel in mamavan
Ik smeer ook elke avond, heb echt heel lang geen enkele striem gezien, en nu, de laatste weken komen ze opeens. Het begon op mijn bovenbenen en nu ook op mijn onderbuik. Ben er totaal niet blij mee.
ik heb ook elke dag netjes gesmeer met bio oil! maar heeft ook niks geholpen!! Helaas dames het gebeurt vanzelf smeren of niet!! ] mijn vriendin kreeg ze pas toen ze aan het persen was! de druk is dan gewoon te groot!
die striemen ontstaan doordat je onderhuid niet zo flexibel is...voor mijn idee gaan de smeerseltjes alleen in de bovenlaag zitten, maar helpt de massage die je geeft wel voor de doorbloeding in je onderhuid. Op mijn borsten heb ik ze al sinds ik borsten heb, maar zo erg vallen ze ook niet op vind ik.. alleen als ik de huid heel strak trek zie je lichte lijnen. Ik hoop voor je dat ze niet groter worden en mooi weg trekken / vallen na de bevalling.
Hier ook een slachtoffer! Bij mij zijn de striemen ook echt fel rood, nog net niet fluoriserend of glow in the dark . Ben er ook echt niet blij mee, maar er valt niks aan te doen. Toen ik in de pubertijd kwam kreeg ik ook striemen op mijn benen, die zijn bijgekleurd en zie je dus niet echt meer. Dus ik hoop dat dat ook gebeurd met de striemen op mijn buik.
hai roos, We hebben dezelfde uitgerekende datum.. Hier ook met vlagen beetje prikkend gevoel dat er weer iets gaat gebeuren. In week 28 heb ik twee vlekjes van een cm ontdekt allebei schuin onder mijn navel. Heb toen op de tv gezien dat knijpen helpt. Dus je huidplooien tussen twee vingers en masseren/ knijpen. Ik heb nu dat ze zo'n 2 cm lang zijn en af en toe voel ik ze prikken dat het groter lijkt te worden. Maar tot nu toe valt het nog mee. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Smeren heb ik ook de hele tijd gedaan. Maar helpt ook geen bal
Pff ik heb die striemen al vanaf 2 maanden zwangerschap! En zooooo groot is mijn buik ook weer niet. Ik ben nu net een zebra met rode strepen. Smeren helpt echt helemaal niks bij mij, maar het is wel lekker om mijn buikje te masseren en zeker als ik antwoord krijg van de kleine!
Ik reken ook op striemen. Volgens mij is er niet tegen te smeren. Maar ik vind die Bio Oil wel heel positief effect hebben op de striemen die ik altijd al had (op borsten, had ik al op jonge leeftijd), die zijn nagenoeg onzichtbaar nu. Dus ik blijf daar maar in investeren. Of je striemen krijgt of niet ligt aan je bindweefsel- dat is meer erfelijk dan 'wegsmeerbaar'. Helaas pindakaas. Mijn moeder heeft ze ook maar net als ik, witte striemen. Maar ze zullen mss. wel eerst paars zijn. Tot nu toe nog geen striem te bekennen maar ja... nu de bm al echt erg hoog zit, zal ik toch echt ook nog wel een eind naar voren gaan groeien. Mijn arme arme vel... en daar gaat mijn strakke buikje... ik heb het er graag voor over maar ik was wel super trots op mijn mooie platte buik en stralende huid.
het kan best goed wegtrekken hoor, mijn buik zit onder maar de striemen zijn inmiddels lichtroze ipv donkerpaars, dus over nog eens 3 maanden zijn ze vast nauwelijks nog zichtbaar.
Ik kreeg ze in de laatste week van mijn zwangerschap helaas. Je ziet er nu niet veel meer van. Je voelt het wel, maar de huid is alleen iets lichter. Ben benieuwd hoe dat met een tweede zwangerschap is... groetjes Setje
Ik had de hele zwangerschap geen enkele striem, maar 1 dag voor de bevalling kreeg ik ze overal. Heb ze zelfs in me knie holte zitten
Zo te lezen ben ik dus niet de enige die er 'last' van heeft aan de ene kant denk ik ; hallo, je hebt 9 maanden een kind gedragen hoor.. maar aan de andere kant: Ik ben 22, had een strakke buik, zonder striemen of wat dan ook.. en hoe zal ik er na de bevalling nu uit komen te zien? Durf ik nog wel in bikini? 8) Maar joh.. er is toch niets meer aan te doen. en ik had altijd al een paar witte op me heupen zitten. Smeren doe ik alsnog, ook al werkt het niet, maar het verzacht de strakke huid. Mijn huid staat echt op springen! ( zo voelt het, en zo ziet het er ook uit hihi) Nu richt ik me op morgen... moet naar het ziekenhuis voor echo en hartfilmpje van de baby, ivm stuitligging.. en dan wordt er waarschijnlijk datum afgesproken voor de keizersnee.. spannend!
Ik heb ook de hele zwangerschap gesmeerd; Zwitsal en toen ik 1 innieminie striem kreeg (pas in week 37) deed ik er cacoaboter op van palmers. Nu zie je niks meer