Is dit schadelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Theebeeb, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dames sinds vannacht ben ik extreem gaan overgeven. Heel vaak en nu nog steeds. Alleen komt er nu alleen noggal. Had wel verwacht dat de maag nu leeg zou zijn. Ik lig plat en kanniet overeind, dan moet ik direct weer spugen. Daarnaast waterdunne diarree.
    Mijn vriend en zoon hebben het ook maar in vele mindere mate. En die beginnen alweer wat droogvoer te eten.
    Ik heb niks meer gegeten en gedronken.

We weten natuurlijk niet of het een buikgriepje is of dat we gister tijdens de paasmaaltijd iets verkeerds hebben gegeten.

Mijn vriend maakt ze nu best wel zorgen om mij omdat ik zoveel moet overgeven. Ik ben 17 weken zwanger. Hij denkt dat we de dokterspoat moeten bellen.

Wat zouden jullie doen?

2. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik zou contact opnemen met je verloskundige. Die kan je vertellen of je nu al of wanneer je aan de bel moet trekken. Vervelend zeg! Beterschap!

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ieder geval proberen te blijven drinken, misschien iets van bouillon of ors en even je vk bellen om te overleggen. Zij kan je vertellen hoelang het mag duren, met oog op uitdroging enzo.

4. Theebeeb

Heb net voor het eerst een paar slokjes gehad, helaas zijn die er alweer uit. Wat een ellende.
    Ik ben bang dat als ik bel, ze dat heel stom vinden.

5. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ben je gek, gewoon bellen! Nooit denken dat ze het stom vinden dat je belt, het gaat over jouw lichaam en kindje. Ze worden echt wel vaker gebeld, neem het zekere voor het onzekere.

Vervelend voor je zeg, heel veel beterschap!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou idd de vk of de huisartsenpost bellen. Als je zwanger bent kun je namelijk erg snel uitdrogen (al binnen 24 uur). En met overgeven en diarree gaat het natuurlijk erg snel.

En bellen is niet stom, dat is verantwoordelijk!

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Proberen te blijven drinken!

En toch je VK/HAP bellen, uitdroging kan zeer snel gaan.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik zou niet bellen, als je probeert te drinken, desnoods ORS of bouillon. er zijn duizenden vrouwen met HG, en jij hebt het nu nog 'maar' 1 dag (toch?). ik hoop dat je snel beter bent!

9. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Nou ik zou alsnog gewoon bellen en dan wel je vk. Haar moet je nu zien als je ha. Als zij dan zegt dat je de ha moet bellen kun je dat altijd nog doen! Enne ik heb wel eens voor vreemdere dingen gebeld...

10. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    maar die vrouwen met HG houden vaak wel nog iets binnen van drinken!
    als je alles wat je tot je neemt maar uitkotst lijkt het me handig als je even contact opneemt met je vk. voor je het weet ben je uitgedroogd, nu kan 1 dagje misschien niet kwaad maar de VK is er om te bellen en ze vinden echt niet dat je je aansteld.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    mn schoonzus niet hoor. t gaat ook niet om aanstellen oid, maar ik zou voor 1 dagje ziek zijn de HAP op VK echt niet bellen. pas na 48 of meer uren

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het ook gehad toen ik zwang was onze zoon. Reactie van de huisarts toen: als je zwanger bent kun je er inderdaad een stuk beroerder van zijn. Niet schadelijk voor de beeb, die pakt toch wel wat hij nodig heeft. Geen zorgen dus wat dat betreft. Let wel goed op dat je niet uitdroogt. Simpele 'thuistest' is het velletje van je vingertop (dus waar je vingerafdruk zit) tussen duim en wijsvinger pakken en even een plooitje maken. Dit moet gelijk terugveren. Als het recht op blijft staan, ben je uitgedroogd. En eigenlijk moet je zorgen dat je voor die tijd aan de bel trekt! Niks mis mee dus om vast te bellen zodat ze weten wat er speelt.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee, dat is lang niet altijd het geval. Ik heb dagen gehad dat een slok water er meteen weer uit kwam.

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou het zelf even aankijken. Gewoon blijven drinken.
    Als je daarvoor gewoon kon eten en drinken kun je een dagje echt wel hebben (tenzij je midden in een hittegold zit). Moet natuurlijk wel verbetering in komen dan.

Met HG hou je ook niet altijd water binnen hoor...heb niet voor mn lol een week in het zkh gelegen...bleef echt niets binnen.

15. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Maar dan ga je dus ook naar het zh toch, ze kan het ook een dagje aankijken maar het moet niet te lang duren.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    De grens is 24 uur. Als je in 24 uur niets hebt gedronken moet je hulp inschakelen.

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Dat bedoel ik...dagje aankijken...indien totaal geen verbetering kun je vk vragen om ketonen test.
    Advies zal sowieso zijn om proberen te drinken.
    En zoals ik al zei...zou het alleen een dagje aankijken als je daavoor echt voldoende binnen kon houden, als je ervoor al weinig binnen kon krijgen droog je natuurlijk sneller uit.

18. Theebeeb

Hee even een update.

Gister avond een half kopje bouilion gehad en binnengehouden. Vannacht niet gespuugt en als een blok geslapen.
    Ben net wakker en draai me om en weer heel beroerd en begint weer.
    Ga zo mijn eigen ha bellen.

19. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Goed plan Theebeeb. Beterschap en sterkte meid

20. roja

roja Actief lid

26 feb 2014
    214