Zwangerschap doorgeven?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Soturi, 5 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    De titel is misschien niet helemaal duidelijk. Maar mijn situatie is als volgt:
    Ik ontvang een Wajong uitkering en loop bij een plek voor reïntegratie. Nu ben ik (zie banner) zwanger. Bij het reïntegratiebedrijf zijn ze hier al van op de hoogte. Moet ik dan nog apart contact opnemen met het UWV hierover?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Soturi,

    De titel is helemaal duidelijk hoor! Goed dat je navraagt of je jouw zwangerschap ook bij ons doorgeeft aangezien je een Wajong-uitkering van ons ontvangt.

    Je hoeft jouw zwangerschap niet aan ons door te geven. Wanneer je bevallen bent, horen we dat wel graag van je.

    Wanneer je naast de Wajong-uitkering betaald werk hebt, verandert de Wajong-uitkering niet. Je krijgt wel voor de uren die je werkt een zwangerschaps- en bevallingsuitkering.

    De werkgever vraagt deze zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor je aan. Meer informatie over de zwangerschaps- en bevallingsuitkering vind je hier.

    Ik wens je een mooie zwangerschap toe!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     
    Soturi vindt dit leuk.
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Het is helemaal helder zo!
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Soturi,

    Graag gedaan, fijn dat het helemaal helder is geworden!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     
    Soturi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina