Zwangerschap een week terug gezet tijdens echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door FrederikeS, 31 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    361
    273
    63
    Vrouw
    Hoi meiden,

Even mijn verhaal kwijt. Ik heb gisteren een echo gehad. Een vroege echo, vanwege eerdere miskraam. We hebben gisteren een vruchtje gezien met een kloppend hartje. Heel emotioneel voor ons, want zover hebben wij het nog nooit kunnen halen. Wat dat betreft een mijlpaal!
    De verloskundige was een heel positief, het zag er goed uit, mooie dooierzak te zien. Een kloppend hartje, traag maar voor termijn perfect.
    Toch maak ik mij een beetje zorgen en wat ook de verloskundige vreemd vond: ik testte redelijk snel positief. Ik had het gevoel dat ik verder zou zijn. 7+2, maar teruggezet naar 6 weken. Ik weet vrijwel zeker wanneer ik mijn eisprong heb gehad. D.m.v ovulatietesten. Deze was positief op 23 november. Mijn eerste dag van laatste menstruatie was 6 november. Nou heb ik een heel onregelmatige cyclus. Variërend van 22 dagen tot soms 86 dagen. Op 3 dec testte ik positief. Weliswaar een tuurstreep, maar het was er wel! Clearblue die 1-2 aangaf. Daarna nog door gegaan met testen (niet elke dag getest) maar de eerste echte knaller van k2v5 was 11 dec. Ondertussen clearblue netjes 2-3 gezien en 3+. Qua oploop dus netjes.
    Heb niet veel zwangerschapssymptomen. Alleen heel moe, maar niet in slaap kunnen komen. En veel plassen, dat is het enige (waar ik overigens voor teken, als het hierbij blijft, haha).
    Ik heb 11 januari weer een echo. Meer voor mijn eigen rust, gaf de verloskundige aan. Misschien stel ik mij heel erg aan, maar wilde het even van mij afschrijven en was benieuwd of jullie dit wel eens eerder hebben meegemaakt; terugzetten in termijn ondanks je zeker weet wanneer je eisprong was.

Heel erg bedankt voor het lezen en wens jullie een hele fijne jaarwisseling.

Liefs

2. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Het is in het begin lastig op te meten hoe groot het embryo nou eigenlijk is. Met een mm verschil scheelt het al gauw een paar dagen. Je hebt een mooi kloppend hartje gezien en dat is voor nu het belangrijkste :D:D

FrederikeS vindt dit leuk.
  3. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    361
    273
    63
    Vrouw
    Is absoluut waar, daar genieten we ook echt van :D

Colinn vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Een kloppend hartje is een goed begin hoor :)

Ik zal duimen voor een mooie duidelijke groei op de volgende echo!
    Geniet maar lekker van de kinderchampagne vanavond :):)

FrederikeS vindt dit leuk.
  5. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    361
    273
    63
    Vrouw
    Dank je wel. Die hebben we inderdaad in huis gehaald, haha :roflmao::D

6. Mamavanvlinder200

Mamavanvlinder200 Actief lid

9 dec 2021
    158
    57
    28
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad, helaas met een slechte afloop. Eerste echo een kloppend hartje gezien, maar het vruchtje was aan de kleine kant. Tweede echo was het hartje gestopt. ik hoop voor je dag het bij jou wel goed gaat, want die verhalen heb je ook.

7. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    361
    273
    63
    Vrouw
    Dank je voor je berichtje. Ontzettend moeilijk om te lezen hoe het bij jou is afgelopen :cry:. Ik zelf ben wel positief voor dinsdag, dan heb ik weer een echo. Heb nu meer zwangerschapssymptomen en ik kan mijn baarmoeder al voelen boven het schaambeen. Misschien heb ik mijzelf wel verrekend. Want als ik uitga van de datum van de 1e echo en dan letterlijk 6 weken terug tel, kom ik bij mijn vruchtbare dagen in de buurt. We waren al flink gezellig aan het maken vanaf die datums. Van mij mag het dinsdag zijn.

8. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Zo naar deze onzekerheid in het begin! Ik werd bij mijn eerste echo ook iets van 5/6 dagen teruggezet. Werd er súper onzeker van, want hier ook getempt en ovulatie testen gebruikt dus was echt zeker van mijn eisprong. Wist voordat we naar de termijnecho gingen echt zeker dat we slecht nieuws zouden krijgen, maar ze ligt hier lekker te slapen in mijn armen. Bij de termijnecho werd ik weer een heel end vooruit gezet, ze meette toen zelfs dat ik verder was dan ik kon zijn.

Lang verhaal kort, het is bij zo’n eerste echo nog zó klein, dat een mm inderdaad al dagen scheelt. Ik ga voor je duimen dat het bij jou net zo gaat als bij mij!!

Sophie2019 vindt dit leuk.
  9. AliceinW

AliceinW Niet meer actief

Sluit.me hierbij aan. Heb net hetzelfde gehad met de eerste echo en intussen trekt het zich al bijna helemaal recht. Dus ik duim ook mee!

Sophie2019 vindt dit leuk.
  10. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Bij m'n eerste echo bleek ik ook een week minder ver dan ik zelf dacht. Was wel niet 100% zeker van mijn eisprong, daar zou een paar dagen verschil in kunnen zitten.
    Bij de termijnecho bleek m'n eigen berekening toch te kloppen en werd ik weer een week vooruit gezet. Vk gaf toen ook aan dat het bij de eerste echo lastig is om precies te zeggen hoe ver je bent.
    Ik duim voor je mee!

11. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    361
    273
    63
    Vrouw
    Helaas geen goed bericht. Mijn hart is gebroken. Een Missed Abortion. Ik word doorgestuurd naar een gynaecoloog om de opties te bespreken :cry:

12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.714
    7.195
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig zeg.. Veel sterkte ♡

13. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.299