zwangerschap: eetgewoonte en geslacht baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cindell, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Hoi allemaal

Ik vraag me af of er een verband is tussen eetgewoontes tijdens de zwangerschap en het geslacht van de baby. Dus dacht ik: laten we het eens even vragen hoe de andere ervaringen zijn. Ik weet ook dat hoe je je voelt enzo niets te maken heeft (de bakerpraatjes).

1ste zwangerschap: koek, zoet, vettig.. Eigenlijk alles wat vast en los zat :D
    Dit is een heerlijk ventje geworden :cool:

Deze zwangerschap: fruit, groenten. Heel veel gezond, als broodje smos ook redelijk gezond is :p
    Nog geen idee welk geslacht.

Groetjes!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier juist ook snoep vet en alles wat lekker was en een meisje. Hoor vaker dat zoete trek vaker bij n meisje hoort

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Zoet, zoet, zoet: chocolade, ijs, milkshakes etc en ik kreeg een meisje. En 30 kilo erbij tegen het einde van de zwangerschap haha... Is er nu weer af gelukkig!

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    bij mijn zoontje at ik heel gezond appels karnemelk en groene groenten vond ik heerlijk.

bij mn dochter was ik verslaafd aan taart.....

nu bij de 3e weer een zoete trek. chips enzo hoef ik niet meer. maar koekjes en chocola cake ijs en taartjes jammie!!

enne word een meisje!!

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Drie jongens en alledrie trek in vet maar ook periodes met veel fruit.
    Momenteel ben ik verslaafd aan bosbessenwaterijsjes.

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    beide geen verschil beide ander geslacht

draag beide naar voren en laag

7. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Hmm.. Zoet en gezond bij jongend. Dat klopt toch al niet bij mij.
    Het maakt uiteindelijk niet uit of deze kleine een jongen of meisje wordt. Meisje zou mooi zijn, maar gezond is het allerbelangrijkste!!

8. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik had bij de eerste echt een appelflappentik bij de winkel hielden ze er altijd 3 achter voor mij (erg he)ze vroegen al of het nu ook weer nodig was hihi en chocomel liters chocomel en het werd een jongen nu heb ik meer zin in zoute dingen dropjes brood en water of ranja koffie hoef ik niet zo meer dronk voorheen 5 bakjes op een dag nu alleen smorgens 1 en heb zin in dingen die ik normaal eiegenlijk nooit eet zoals yoghurt of kwark verder voelt de zwangerschap niet anders als de1e nagenoeg geen kwaaltjes weet alleen nog niet wat het word dat weten we over 4 weken pas dus zou een meisje kunnen

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Door HG vooral appels, patat en cola genuttigd... een meisje

10. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Yoghurt en kwark gaan nu ook goed binnen. Normaal gezien eet ik geen yoghurt. Maar dat hoort bij mij onder de term gezond eten.
    5 augustus hoop ik een mooie nub foto te krijgen, want de geslachtsbepaling duurt nog wel effe! Ben benieuwd.

11. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    normaal eet ik dat nooit maar nu wel je kan vanaf 15 weken een echo zodat je weet wat het word weet niet of we kunne wachten tot 20 weken hoor laatste die ik had was ik 10 weken dus ben zo benieuwd hoe groot hij of zij is en wat het word

12. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Vette hap, snoep, chips, Maccie, veel fruit salade met heel veel meloen, en vaak salade geitenkaas. Eigenlijk eet is de ene dag heel ongezond en de andere dag weer heel gezond.
    En het wordt een klein kereltje :)

13. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Zoet, zoeter, zoetst...

Wij verwachten een meid :D

14. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    bij beide trouwens veel chips/zout/hartig/drop en vette hap

dus kan het echt niet vergelijken want vorige zw schap meid en nu een jochie

15. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Bij de eerste heel veel fruit/groenten gegeten.. Is een zoon
    Nu tweede zwangerschap heel veel zure en zoete dingen.. Wordt een meid!

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier weten we niet wat het word. Maar hele zwangerschap eet ik wel gezond. Veel fruit, extra groente. Liep voor zwangerschap bij dieetiste, lette toen ook wel op bij wat ik at, maar toen moest ik er echt bij nadenken, sinds 1e dag van zwangerschap eet ik automatisch gezond! Ben ook maar 11 kg aangekomen, en hoef nog maar een maandje!
    Maar, heb ook mijn verslavingen wel gehad, zoals boterhammen met pindakaas of smeerkaas(savonds laat), paprika-chips(bleghhh, moet er nu niet aan denken!), cassis-ranja(ook helemaal vanaf). Lustte trouwens maaaaaaaanden geen chocola, zelfs hagelslag deed me niks, terwijl ik er normaal echt wel verslaafd aan ben. Nu lust ik het wel weer, gister nog een halve zak chocolade-hazelnoten weggewerkt, hahaha!

Aan mijn eetgewoonten kun je dus niks aflezen volgens mij...is van hot naar her, hihi! Ben dan dus ook heel erg nieuwsgierig naar wat we krijgen!(gevoel zegt jongen, maar heb al 4x gedroomd over een meid...).

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eerste zwangerschap: zin in zoute dingen en het is een jongen geworden.

Tweede zwangerschap: zoete dingen en fruit en het is een jongen geworden.

18. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Heel veel trek ik zuivel, overwegend zoete producten en een krabstick/surimusticks sushi verslaving!!
    Absoluut geen trek in brood, ik eet nog liever roggebrood met appelstroop.
    Ook vaak zin in salami of soepstengels met aioli!

T wordt een meisje!

19. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ik lust het allemaal wel graag, zoet, vet,... maar ook fruit en lekkere groentjes en dat is nou net wat ik voor mijn zwangerschap ook wel at maar nooit echt trek in had en nu wel. We krijgen een meisje!

20. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Vet vet en vet frieten en snacks heerlijk! S morgens vroeg het liefst frikadellen. En dat tot een week of 20. Nu gewoon weer normaal. Alleen de laatste week s avonds zin in zoet en chocolade gaat er goed in. Chocopasta en chocolade ijsjes en toetjes. En draag hoog en rond en naar voren. Wij verwachten een meisje.

Deel Deze Pagina