Ik ben momenteel 29+2 en heb echt een hele grote zware buik. Mijn ribben zijn zelfs gekneusd doordat mijn baarmoeder zo hoog is opgerekt em er zo tegenaan drukt. Dagelijks krijg ik de flauwe vraag "of het er cht geen 2 zijn", maar het is er toch echt één! Herkent iemand dit? En hoe moet dit verder; ben ik met 35 weken een olifant? Ik ben klein (1.58) en heb een normaal postuur dus ben bang dat ik op gegeven moment omval haha. Of zal mijn buik op een gegeven moment even stil blijven staan? En denk door die grote buik ook dat de baby eerder komt! Onzin of heeft iemand dat ook meegemaakt? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Groetjes van een zeekoe
Ik lees mee... Ook ik heb een groot buik en kan al bijna niks meer qua voeten lekker wassen ofzo ook heel erg veel last van mijn bekken en ben ook maar 157cm. Ik ben donderdag pas 25 weken. En indd bekenden die vaker vragen weet je het zeker dat er geen 2 inzitten pffff
hier ook zo'n enorme buik. maar hoop dat het niet erger word als dit. Ik heb er behoorlijk last van en heb geen zin om er nog weken mee door te lopen, al weet ik dat ik nog even moet. vorige zwangerschap ook een grote buik en de bevalling begon met 40+1. ik denk eerder dat je langer doorloopt als korter doordat er genoeg vruchtwater enzo is, maar of dat waar is? Nu was ik vanmiddag bij de huisarts en de HAIO was even ver als ik (4 dagen eerder uitgerekend) ook al zo'n enorme buik en die vertelde dat haar kindje daarom eerder gehaald word, omdat het zo zwaar is. Ik vertelde dat mijn Vk dat niet wilde en dat vond de huisarts maar raar. ga er de volgende keer dus nog eens om vragen.
Ik heb een buik van rond de 6 maanden zwangerschap terwijl ik nu maar net 11 weken zwanger ben. Ik droeg al positiekleding bij 5 weken al. Dit is niet normaal meer???
ook hier een enorme buik. met enorme baby. want ik heb suiker. loop echt op t eind nu. en met dit weer is het niet om uit te houden.....pfffff dit is mijn skippybal :
Hier ook! Baby liep pas al 3 weken voor in de groei. Ik moet vandaag weer een bloedsuikercurve maken. de vorige was overigens goed. Dit is mijn 2e kindje en ik ben ook echt al huge. Met nog ruim 11 weken te gaan, nemen mensen klakkeloos aan dat ik nog maar eventjes "moet". En de vraag of het er wel één is heb ik al zó vaak gehad, dat ik het gevoel krijg dat ik me bijna moet gaan schamen. Maar bij mijn laatste controle was ik zelf nog maar 4 kilo aangekomen, dus dat is het niet.
Bij mijn eerste had ik ook een enorme buik, bleek achteraf suiker te hebben. Mijn rug, knieën en enkels konden het haast niet aan en op een gegeven moment hebben ze vanwege de last en suiker de inleiding gestart met 38w3d en met 39w is ons meisje geboren. Op dit moment ook een bolle buik en verwacht wordt dat ik weer een skippybal krijg. Leuk, weer die vraag of het er twee zijn, weer de opmerkingen dat ik dik ben...... Tot nu toe is er geen suiker geconstateerd gelukkig. Maar het vooruitzicht dat ik weer zo erbij ga lopen maakt me niet echt vrolijk. Gelukkig gaat die groei op een gegeven moment minderen, en zul je niet meer veel buik bij krijgen. Zou je straks tegen het einde aan echt last krijgen ervan, geef het duidelijk aan, dat heb ik ook gedaan en aan de hand van mijn klachten en de suiker hebben ze me moeten inleiden.
Aan mij vroegen ze al of ik een tweeling kreeg in week 7, ik kon niet eens de zwangerschap lang geheim houden. Liep al heel snel met zwangerschapskleding. Nu lijkt het op dat de groei van de buik een beetje stilstaat. Ik heb een lange smalle baarmoeder blijkbaar en kindje ligt hoog. Ben 1.61 dus toon ook echt veel groter en mn BMI was al iets te hoog, 31,6, toen ik zwanger werd. Gelukkig blijf ik al die tijd al keurig op gewicht (niets er bij niets er af) Over 4 weken op suiker prikken. Hoop dat het een negatieve uitslag wordt.
Hier ook een gigantische buik. Ik dacht dat hij vergeleken met mijn eerste zwangerschap wel mee viel, maar het verschil is toch wel groot. Terwijl hij toen al hard groeide!! Ik begin nu al rug klachten te krijgen en last van een rib onder me borst. Hopelijk kan ik het nog een paar weken volhouden. Elke week is er weer 1. Ik ben pas sinds 1 juli begonnen met werken bij mijn nieuwe werkgever en zou jammer zijn als ik er zo vroeg uit raak Hierbij een foto van 23 weken en 4 dagen Bekijk bijlage 339196
Ik had ook een gigantische buik bij mijn zoontje, er werd mij telkens gevraagd of het er geen 3 waren ipv 2, terwijl het er maar ééntje was! Heel vervelend! Een grote buik wil wel niet zeggen dat je vroeger gaat bevallen! Op de eerste foto was ik pas 21 weken, tegen het einde was ik HUGE (de tweede foto was op 38 weken) Ben uiteindelijk op 39.4 weken bevallen en zoontje woog maar liefst 4315gram/53cm
Ik heb nu (bijna 16 weken) ook al een flinke buik. Bij mijn eerste zwangerschap ook. Toen vroeg iemand: 'hoever ben je nu, toch al zeker 6 maanden...' Niet dus. En ook de opmerkingen 'weet je zeker dat het er geen twee zijn', 'hoeveel ben je nu aangekomen?' Of 'jij gaat echt groot worden!' waren niet van de lucht. Naast dat een grote buik lichamelijk idd heel vervelend is, maken die opmerkingen het er ook niet leuker op. Vond ik althans. Had uiteindelijk een gemiddeld kind ( 7pond) en ben bevallen met 41+4. Veel bekkenpijn dat wel. Ja hoe nu verder? Geen idee. Gewoon doorbikkelen en mensen die vervelende opmerkingen maken eerlijk laten weten dat je dat niet leuk vindt. Mensen hebben vaak niet in de gaten dat het voor sommige vrouwen echt heel zwaar is om zwanger te zijn. En dat ze niet de enige zijn die zo'n 'grappige' opmerking roepen.
zo dat zijn idd flinke buiken maar wel hele mooie buiken hoor en idd de opmerkingen zijn vervelend ik heb van me zelf al een buik en je begint het nu ook wel te zien en dan vragen ze ook heb je niet een paar weken vergist of let maar op het zijn er twee die hebben verstoppertje gespeeld maar ik reageer er niet op domme reactie krijgen geen aandacht tot tien tellen en doorgaan waar je mee bezig was snappen ze het vaak wel maar jeetje wat zullen jullie het zwaar hebben met dit weer sterkte dames
Heb een groeiecho gehad (30 weken); blijkt dus dat ik heel veel vruchtwater heb! Echt ver boven het gemiddelde. Word misschien nu overgedragen aan gynaecoloog.
Ik heb ook zo'n grote buik. In de loop van de dag krijg ik last onder mijn rechtborst. Is dat de pijn van de ribben waa jullie het over hebben? Mijn verloskundige herkende het namelijk niet. Als ik die pijn heb moet ik even liggen en strekken en dan is het voor even weer weg. Als ik de plek aanraak is het ook heelgevoelig. Herkent iemand het?
de eerste foto is mijn buik met 27,5 week de tweede foto is mijn buik met 21,5 week nu is hij nog veel groter. hier ook de opmerkingen dat ik wel heul dik ben (zeg dan groot dat klinkt vriendelijker) of dat er 1 zich verstopt (jaja bij al die echos zeker) ik kan bijna niet meer lopen slapen en staan en moet nog 6 weken. pfff.....
Het is heel herkenbaar. Ondanks dat ik maar 6 kilo ben aangekomen is mijn buik huge. Ik moet nog 6 weken en lopen is een ramp. Draag erg naar voren. Ik krijg al maanden vragen als: zijn het er geen 2 of je bent zeker binnenkort uitgerekend? Bij mijn 1ste droeg ik rond maar had ik ook een hele dikke buik. Was bevallen met 39 weken en 4 dagen. Keurig op tijd dus.