Zwangerschap en alcohol: Not done!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Romy24, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Phal, wat fijn iemand die mijn reactie steunt;)
    haha en idd helemaal eens over jou beredenering over naast een snelweg gaan wonen.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wie woont er uberhaupt aan een snelweg? Hoeveel kinderen steken er in godsnaam een snelweg over omdat ze er willen spelen? Dat komt volgens mij niet eens voor. Wat een overdachte vergelijking.

3. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    jees evenstar, moet ik je de afleveringen van zembla en andere docu's voorkauwen? Je snapt toch wel dat ik het oversteken niet als gevaar zie, maar de luchtkwaliteit?? (noem even Overschie bij Rotterdam)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Anders dan lucht die je in moet ademen om te leven, kan je alcohol geheel vermijden. Jeetje, je mist echt mijn punt. Maar joh, laat maar.

5. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Nee, jij gaat volledig voorbij aan het mijne, namelijk welke risico's moeders nemen. Maar oke, discussie zonder eind. So be it!

6. Alita

Alita Niet meer actief

wat een vergelijkingen zeg!
    Snap het nog altijd niet hoor.....

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Amen!
    Helemaal met je eens.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    #68 Daantje57, 24 jan 2012
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
    Ik ben het eens met het feit dat drinken tijdens de zwangerschap niet kan! Ik drink geen druppel! .. en wist ook al dat ik dat niet zou doen voor ik zwanger werd...

MAAR: toen ik bij de huisarts kwam om te vertellen dat ik zwanger was.. zei zij tegen mij Af en toe een glaasje is geen probleem!!! ... De dokter!!! die zei dat gewoon.. zolang er huisartsen zijn die dit nog durven zeggen kan ik me voorstellen dat mensen blijven drinken... een dokter vertrouw je toch? .....
    Helaas is de onderstaande tekst de officiële richtlijn volgens het Nederlands Huisartsen Ggenootschap:

9. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    :...!

10. Romy24

Romy24 Actief lid

29 jul 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Ik werk al jaren lang voor verschillende huisartsen. En duidelijk is, dat de ene huisarts, niet de andere is. De één werkt via protocollen, de ander op zijn ervaring. Dat zorgt voor een hele andere werkwijze, dus mogelijk ook andere adviezen. Één van mijn werkgevers zei laatst: Iedereen kan zijn rijbewijs halen, maar dat maakt niet iedereen een goede chauffeur. En dat geld ook voor huisartsen. Een andere werkgever gaf mij met kerst een doos met wijn en champagne. 'Want een glaasje op ze tijd kan best' Terwijl hij weet dat ik voor mijn eindopdracht, een stuk schreef over alcohol en zwangerschap. Dat zegt denk ik genoeg over kennis die sommige huisartsen hebben over dit onderwerp.

Gelukkig is het grote gros die hier een reactie schrijft, net als ik ben tijdens mijn zwangerschap, 'alcohol vrij' Goed om te horen! Allemaal een fijne zwangerschap toegewenst!

11. Alita

Alita Niet meer actief

idd te erg voor woorden dat een HA dat zegt! Of die vk dan die zeggen...ach je kunt maar beter blijven roken want anders ben je zo gestressd...vindt ik net zo`n erge opmerking!

Maar idd Romy een mooie afsluiter lijkt mij wat jij zegt!

12. misa

misa Niet meer actief

Voor mij overduidelijk en al lang bekend. Hopelijk geldt dat voor de meerderheid..! Maar soms hoor je hele andere dingen...
    Zoals het voorbeeld van die huisarts.

Hier dus echt niet!

13. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Het was een tijdje terug ook in het nieuws, dat er nieuwe onderzoeken waren geweest waaruit bleek dat 1 glas al kwaad kon. Mijn schoonzusje haar woorden staan nog in mijn geheugen gegrift: "Mijn verloskundige zegt dat een wijntje per week echt geen kwaad kan hoor"... Goede verloskundige, not!!

Deel Deze Pagina