Hallo, Nog een vraagje. Ik heb veel last van zweten, vooral tussen mijn benen. Bij mijn vagina. Nu heb ik daar veel uitslag. Echt rode bobbeltjes. Ik doe er regelmatig talkpoeder op of sudocreme. Wat is dit voor een uitslag en kan ik er nog wat anders voor gebruiken of doen? Heeft hier iemand ervaring mee. Ook zijn mijn schaamlippen verkleurt, donkerder. Mijn urine ruikt soms anders dan normaal. Dat kan toch geen vruchtwater zijn of wel? Ik ben nu 35 weken zwanger. Groetjes en alweer bedankt voor het antwoordt alvast. Missmeessen
HI... Die rode uitslag ken ik niet... tenminste heb het alleen soms van het scheren.... Misschien helpt t om de boel af en toe wat te laten luchten.... (klinkt stom...) maar ik bedoel net als met luieruitslag... dus insmeren en dan ff niets aan... anders blijft het broeien.... Dat je schaamlippen verkleuren, dat kan hoor... door de betere doorbloeding.... Had het later in mn vorige zwangerschap ook... Urine zou ik ff laten checken om blaasontsteking, want als er een infectie inzit dan stinkt urine ook harder... en als je twijfelt of het vruchtwater is.. even de VK bellen...., misschien weet zij ook wel raad met je andere probleem.... succes, Ramona
ik had ineens ook rode bultjes op mijn heupen, binnenkant knieen en boven benen.... ben toen katoenen kleding aan gaan doen als het warm was en dit hielp heel erg goed! ze zijn nu allemaal weg dus ik denk dat het een combi was van hormonen, gevoelige huid, warmte en geen luchtige kleding. talkpoeder hielp bij mij erg goed (van natusan) droog houden dus... oja in het begin jeukte ze bij mij ook erg maar trok snel weg. binnen een week was ik er weer vanaf. weet niet of dit hetzelfde is als bij jou maar misschien kun je eens kijken naar luchtige kleding. (misschien geen onderbroekje aan doen?) succes met de laatste loodjes!
Ik heb er geen ervarig mee, maar voor baby's wordt ook vaak zinkzalf gebruikt. Alvast een potje kopen om het zelf uit te proberen? STerkte
als je het in je liezen heb zou je nog iets van een gaasje of scheurlinnen ertussen kunnen doen .Dat absobeert het vocht . En verkleuring van schaamlippen had ik ook .
Veel lucht toelaten (dus even in je blootje lopen, lekker joh) en katoenen ondergoed dragen. Verder NIET aan krabbelen en drooghouden. En over die urine... niets is toch 'zoals normaal' tijdens een zwangerschap? Maar als je je er zorgen over maakt, even naar de HA gaan. Verkleuren is gewoon, betere doorbloeding.
Misschien een schimmelinfectie? komt volgens mij ook vaker voor in de zwangerschap, bij de dokter kan je daar een zalfje voor krijgen, is het zo weer weg.