Zwangerschap en bevalling verwerken

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Willowl, 19 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Wauw, super fijn dat je het als bevrijdend hebt ervaren!
     
  2. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43

    Wat enorm heftig, alles wat je hebt meegemaakt. Wat houdt je tegen om het niet alsnog voor je eerste bevalling te doen? Het klinkt i.i.g. alsof EMDR daarvoor ook nog heel zinnig kan zijn.

    Ook goed te lezen dat het zelfs helpt bij mensen die sceptisch zijn haha...
    Bedankt voor je ervaring.
     
  3. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43

    Dankjewel voor je uitgebreide berichtje. 9 maanden lang je beroerd voelen, klinkt echt hels! Heel begrijpelijk dat je er na een tijd toch nog veel last van kreeg.
    Het beetje bij beetje opschrijven ervaar ik uiteindelijk ook als prettig. Soms is het even zoeken naar wat missende puzzelstukjes, want veel gebeurtenissen zijn vervaagd of kwijt. Maar het voelt wel goed om het beeld weer een beetje completer te krijgen.

    Ik dacht inderdaad ook dat EMDR meer was voor zeer ernstige trauma's of i.i.g. duidelijk afgebakende trauma's. Ik vind het wel lastig te verwoorden wat ik nou precies als traumatisch heb ervaren. Het is meer een bepaald gevoel, mijn lijf reageert fysiek nu gewoon heftig op sommige gedachten en gevoelens (m.b.t. die tijd). Vraag me af of je bij EMDR niet beter zou moeten kunnen verwoorden waar het probleem echt ligt.
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben vorige week in het ziekenhuis van mijn eerste bevalling geweest, mijn moeder werd geopereerd. Andere etage maar zelfde inrichting. Ik kreeg het Spaans benauwd :eek:
    Dus ik denk dat dat toch wel handig is dan ;) mijn moeder moet er vaker heen dus.... omg.
     
  5. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Klinkt als een goed plan dan! Kan me je gevoel goed voorstellen. Ik moet over een paar weken met de middelste naar het ziekenhuis, alleen het idee maakt me al heel misselijk.....
     
  6. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Met de Reflux hebben wij veel gehad aan Johannesbroodpitmeel en het bedje iets omhoog zetten. Ook gaven wij minder per keer en Iets meer flessen. Onze zoon heeft nu geen last meer ervan sinds dat hij 12 weken is ongeveer.

    Ik ben zelf NLP en ontspanningstherapeut :rolleyes:en help mensen om weer lekker in hun vel te zitten. Ik denk dat deze kennis mij ook voor mezelf erg geholpen heeft. NLP kun je vergelijken met EMDR alleen werkt NLP voor mij net iets prettiger omdat het ook focust op het goede gevoel terug plaatsen waarbij EMDR zich vooral richt op verwerken. Het heeft te maken met je brein en hoe je brein alles programmeert. Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld in NLP ;) al heb ik ook EMDR gehad en dat werkt ook super goed.

    Hoe gaat het nu met je? De meeste sessies worden deels vergoed uit een aanvullende zorgverzekering.
     
    Willowl vindt dit leuk.
  7. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Wat heerlijk dat hij er na 12 weken geen last meer van had. Een baby die niet de hele dag pijn heeft en gespannen is, lijkt me echt een cadeautje. Ik gun het R. ook zo! Hij krijgt nog maar flessen van 50cc (borst lukt nog niet), zelfs daarmee blijft het uren na de voeding nog omhoog komen.

    Handig dat je zelf die (NLP) kennis al hebt. Al lijkt me jezelf behandelen ook wel lastig en complex.
    Met mij gaat wel goed, merk nu dat er ook meer ruimte is voor andere dingen. Ik voel me zo dankbaar dat hij er is, ik geniet echt van hem. Daarnaast heb ik het nog wel steeds best moeilijk met wat er gebeurd is. Flashbacks en het bijbehorende gevoel blijven, maar dat is voor nu oké. Het mag gewoon naast elkaar bestaan. Lekker zweverig, haha.:D Ik vermoed wel dat ik er later nog iets mee moet doen, heb niet het gevoel dit zelf los te kunnen laten, maar dat komt dan over een paar maanden wel als alles de tijd heeft gehad.
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  8. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Het is vrij makkelijk om het nare gevoel weg te halen. Dit kan vaak al een stuk verminderen na 1 sessie. Er zijn namelijk trucjes om je brein de gebeurtenis te laten verwerken waardoor je er geen nare emotie meer door krijgt. Als ik je 1 tip mag geven? Wacht er alsjeblieft niet te lang mee want ik kom soms mensen tegen die al 10 tallen jaren ergens mee rond lopen met alle gevolgen van dien. Het is namelijk ook een belasting voor je lichaam want je maakt stress hormonen aan als je die nare herbeleving weer hebt. Hier kun je weer andere klachten van krijgen. (vermoeidheid, spierspanning, hoofdpijn). Het is natuurlijk altijd aan jou maar dat wilde ik je nog even meegeven :)

    Nu de reflux over is zitten wij met het volgende probleem :(. Meesje heeft een hele grote aardbeien vlek op zijn nekje en die is nu ontstoken geraakt. Daarbij heeft hij ook een liesbreuk waar hij steeds meer last van heeft dus nu moet hij geopereerd worden.. we hebben nu dus weer een heel verdrietig babietje en dat is echt super zielig om te zien. Als hij op zijn rug ligt huilt hij van de pijn vanwege zijn vlek. Als ik hem optil dan zakt zijn darm in zijn liesje en heeft hij daar weer last van.. Ik heb deze week al 3x op de spoedeisende hulp met hem gezeten en vandaag krijgen we hopelijk te horen wanneer hij geopereerd kan worden.
     
  9. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43

    Bedankt voor je tip, dat waardeer ik. ;) Klinkt erg interessant die trucjes.

    Ach wat ontzettend sneu voor Mees en voor jullie! Heftig om je kind continu pijn te zien hebben. :( Hopelijk kan hij op korte termijn geopereerd worden en is hij snel van die pijn af!
     
  10. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    @xxxEllen87xxx Hoe gaat het nu met Mees? Hebben jullie de datum voor de operatie al?
     

Deel Deze Pagina