klachten na het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door astritos, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. astritos

astritos Nieuw lid

30 aug 2010
    3
    0
    0
    verkoopster
    walcheren
    Hoi,
    Ik ben nu 23 weken zwanger en heb nu een weekje vakantie.
    Al heel de zwangerschap maar met name vorige week heb ik last gehad van een miniem verlies van bruin bloed. Vorige week was dit op maandag, dinsdag en zaterdag.
    Ben hiervoor donderdag naar de gyneacoloog geweest en die heeft de baarmoedermond gecontroleerd en een echo gemaakt, alles was ok.

Van twee weken geleden is er ook een harde opgeblazen buik bijgekomen, met name tegen het eind van de week.
    Nu heb ik vrijdagochtend voor het laatst gewerkt en zaterdag kon ik niks anders dan de hele dag op de bank hangen en slapen, was op.
    Nu heb ik zondag ook niet veel gedaan en de buik is weer normaal en heb ook geen bruin bloedverlies meer. Ook de baby beweegt weer meer.

Ik werk in een supermarkt waar ik de laatste tijd alleen nog de lichtste klussen doe, maar het blijft redelijk zwaar werk (4 flessen cola bv blijven wegen)
    Ik werk al max 5 uur per dag ipv 2 maal minimaal 8uur en 2 maal 5 uur. Maar ben dus bang dat dat nog teveel is.

Ben bang dat ik risico loop als ik steeds na mijn werk harde buiken en wat bruin bloedverlies heb.
    Maar kan ik dan nu al regelen dat ik tot mijn verlof in de ziektewet ga? En moet ik dat dan via mijn verloskundige, de huisarts, het uwv of mijn werk zelf regelen?
    Ze willen toch een deskundige erachter hebben die zwart op wit aangeeft dat het niet meer gaat.

Iemand tips of ervaring??
    Alvast bedankt!

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jeetje wat vervelend meid:(

De harde buiken ken ik helaas, het bloedverlies had ik tot de 22e week, nu heb ik geen spontaan bloedverlies meer gehad.
    Hoe is jouw ijzergehalte trouwens? Gezien je net als ik heel erg op bent aan het einde van de week.
    Mijne was veel te laag en kreeg er Floradix voor, kan je halen bij de drogist. Staaltabletten wilde ze me niet geven ivm mn stoelgang.

Je ziektewet moet je regelen met de arbo-arts van je werk.
    Als ze die niet hebben inderdaad via de huisarts en dan bespreken met je werk.
    Vaak hebben ze zelf regels hiervoor ik weet niet hoe het in jouw CAO staat.

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat het snel weer beter met je gaat.

Liefs,
    Corina

3. astritos

astritos Nieuw lid

30 aug 2010
    3
    0
    0
    verkoopster
    walcheren
    Hoi corina, ik ben gisteren bij de vk geweest.
    Heb toch het advies gekregen te stoppen met werken door de combinatie van bloedverlies en harde buik elke keer na het werk.
    Ben nu vrijdagmiddag om 12 uur gestopt met mijn werk en heb nu nog vakantie, maar ben nu na 4 en een halve dag pas weer een beetje op krachten. Lijkt mij ook niet gezond.

Ga morgen even persoonlijk naar mijn werkgever toe om het te bespreken. Doe ik liever dan dat ik het over de telefoon moet mededelen.

Ik ga je op de hoogte houden.

x as

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hoi As,
    Jeetje wat vervelend zeg:(
    Hou je maar rustig, is beter voor jou en voor de kleine.
    Ben het eens met de verloskundige, je gezondheid en je kindje staan voorop.
    Ik kreeg toen het advies om rustig aan te doen op het werk.
    Ik was/ben ook elke keer dood op na het werken en als ik thuis kom moet ik de hond uitlaten omdat ik de eerste ben die thuis komt, vind het sneu om de hond dan nog een uur a 1,5 te laten wachten tot hij uit kan.
    Daarna eten koken, eten en dan val ik in slaap op de bank.
    Bij mij was een flink ijzer te kort geconstateerd, ik weet niet wat jouw bloed waardes waren of hebben ze niet naar je ijzer gekeken?
    Ik neem nu Floradix en merk wel dat het iets werkt.
    Net als de appelstroop en abrikozen, vol ijzer.

Ik hoop dat je snel minder moe bent meis want dit is niks zo he :(
    Rustig aan in ieder geval en succes morgen met het gesprek met je werkgever!

Ik neem mn vakantiedagen op die ik nog heb staan en dan hoef ik vanaf nu nog maar 1,5 week te werken.
    Vanaf 13 september ben ik dan vrij en op 27 september gaat mn verlof in.

Heel veel sterkte!! Ik weet hoe vervelend het is om zo weinig energie te hebben :(

Xx Corina

Deel Deze Pagina