Zwanger solliciteren

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nina66, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina66

Nina66 Nieuw lid

26 aug 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het onderstaande, of hetzelfde meemaakt of heeft meegemaakt...

Ik wil erg graag zwanger worden, maar tegelijkertijd ben ik mijn (universitaire) studie aan het afronden (nog een paar maanden max.). Als ik dus ga solliciteren ben ik (als het goed is) zwanger en heb ik alle rust voor de eerste fase van mijn zwangerschap gehad. Ik vrees er alleen voor dat ik niet word aangenomen als ik het vertel, omdat ik DENK dat je er voor deze functie niet zomaar vier maanden tussenuit kan. Aan de andere kant zit ik er aan te denken om gelijk zwanger te worden als ik aangenomen ben...

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en ervaringen.

Groetjes Nina

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Lastig..is het een probleem als dat inderdaad gebeurt, dus het niet aangenomen worden? Zo ja, dan zou ik nog even wachten met het proberen.
    Als dat niet zo'n probleem is en je dus na je bevalling aan de slag zou kunnen, zou ik de gok wagen. Wie weet duurt het wel een jaar voordat je zwanger bent.

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik was vorig jaar 5 oktober uitgerekend (2 oktober bevallen) en ik heb 30 september mijn diploma behaald. Ik heb dus ook zwanger gesolliciteerd en ben nergens aangenomen. Soms was het duidelijk (al zeiden ze het niet) dat het door de zwangerschap kwam. Doe nu een enorm leuke baan, niet op mijn universitair niveau en ook niet iets wat met mijn studie te maken heeft maar wat wel goed te combineren is met mijn dochterje en dat vind ik nu het belangrijkst. En over een paar jaar ga ik wel weer verder studeren.

4. mamavanv

mamavanv Lid

26 jun 2009
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik zou als ik jou was gewoon solliciteren alsof er niks aan de hand is.
    Natuurlijk gun ik je een snelle zwangerschap, maar het kan zo maar een jaar (of langer) duren.

Ik ben zelf pasgeleden aangenomen terwijl ik eerlijk tijdens het sollicitatiegesprek gezegd heb dat ik zwanger ben. Het is opgelost doordat 1 van mijn concurrenten mij nu vervangt.

Een goede baas kijkt naar de toekomst en neemt iemand aan voor de komende 10 jaar.. minstens.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat mamavanv ook al zegt, het kan best zo zijn dat je niet direct zwanger bent. Bij ons heeft het ook 10 maanden geduurt voordat ik een posi test in handen had. Een zwangerschap kun je niet plannen en als ik je stukje zo lees; "Aan de andere kant zit ik er aan te denken om gelijk zwanger te worden als ik aangenomen ben..." lijkt het alsof je dat wel probeert...

maar goed terug naar je vraag. Ik was net 5 weken zwanger toen ik op sollicitatiegesprek moest komen voor mijn huidige functie. Teamleider daar wist dit al van te voren en wist voordat ik mijn brief naar hem verstuurde al wel dat mijn man en ik "bezig" waren.(ik werkte al 2 jaar binnen deze instelling) Dat scheelt natuurlijk wel. Ik ben gewoon aangenomen.

Het is een risico wat je moet nemen. Ik vind persoonlijk dat je het aan de ene kant ook niet kunt maken om na bijv. een maand dienstverband ineens te vertellen dat je zwanger bent.

Succes met het afronden van je studie in ieder geval.

6. Nina66

Nina66 Nieuw lid

26 aug 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste allemaal,

bedankt voor jullie snelle reacties! Erg blij mee, ik zal er over nadenken. Het blijft uiteraard moeilijk. Ik kan mij ook erg vinden in de reactie van mamavanv: "Een goede baas kijkt naar de toekomst en neemt iemand aan voor de komende 10 jaar.. minstens". Het is natuurlijk zo dat ik wel eens zwanger ga worden en er dan 4 maanden tussen uit ga. Of dat nu volgend jaar of over 5 jaar is...
    Het idee om vanaf volgende maand proberen zwanger te worden en tegelijkertijd te solliciteren, neem ik nu in overweging.

mochten jullie later nog extra ervaringen of tips hebben dan zijn ze welkom.

groetjes nina

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap gesolliciteerd, en ben wel aangenomen, was toen 37weken zwanger.
    Wel werk ik in de kinderopvang, wat misschien meespeelt...is toch minder zakelijk.

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb vorig jaar, hoogzwanger, gesoliciteerd voor een baan als psychiatrische verpleegkundige. 1 week voor de uitgerekende datum had ik mijn solicitatiegesprek. Omdat ik in de brief niet vermeld had dat ik zwanger was, waren ze wel even verbaasd. Maar aan de andere kant wisten ze ook waar ze met mij aan toe waren...de eerste maanden zou ik nog niet kunnen beginnen en dat ik ws. niet snel opnieuw zwanger zal zijn als ze mij zouden aannemen.
    Na het gesprek moest ik een week wachten op de uislag en. 1 dag na de bevalling heb ik te horen gekregen dat ik was aangenomen.
    Dus er zijn wel bedrijven, die zwangere vrouwen aannemen!!

9. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vorig jaar gesolliciteerd toen ik 25 weken zwanger was, dat had ik ook vermeld. Ben toen uitgenodigd, en uiteindelijk aangenomen, zodat ik kon beginnen na mijn verlof. Op deze manier hoef je niet na een paar weken meteen met verlof, vonden ze daar prettiger, en voor mij gaf het ook meer rust. Hopelijk kun je straks ook een werkgever vinden die mee wil denken.

Deel Deze Pagina