Tong krult omhoog

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Silvijn, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvijn

Silvijn Nieuw lid

27 mei 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

mijn zoontje Silvijn is vier weken oud.
    Helaas hebben we al veel problemen gehad met het voeden;
    tongriempje en later ook verborgen tongriempje gekliefd (volgens arts was lipbandje niet nodig), spruw en momenteel borstontsteking.
    Ik heb ontzettend last van tepelkloven, rondom de tepels ligt het helemaal open. Ik werk ontzettend hard aan het goed aanleggen (samen met mijn lactatiekundige), maar ik vermoed dat Silvijn zijn tong niet goed gebruikt. Hij 'krult' deze omhoog als ik hem aanleg.
    Ik heb geen idee hoe ik hem dit goed kan aanleren, ik kan dit ook nergens vinden op internet. Mijn lactatiekundige kan volgende week komen, maar het zou fijn zijn als ik hier nu mee aan het werk kan.
    Mijn twee oudere kinderen heb ik een jaar gevoed, en ik zou het vreselijk jammer vinden als het nu niet gaat lukken.

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groetjes,
    moeder van Silvijn

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Krijgen je tepels gelegenheid tot helen?
    Heeft je LK de mondmotoriek beoordeeld? Is uitgesloten dat het hier in zit?
    Waarom helen je tepels niet: zit er mogelijk een infectie achter die genezing in de weg staat? (en ben je bekend met minder snel herstellen? Heb je ziektebeelden die mee kunnen spelen? diabetes?)
    Heb je oefeningen gekregen om na het klieven te voorkomen dat het weer vergroeid en beweging wederom beperkt is?
    Heb je oefeningen gekregen om goed tonggebruik te stimuleren?
    Gebruik je hulpmiddelen (tepelhoedje, gelcompressen voor je borsten die snelle wondgenezing stimuleren?)

Is je lactatiekundige daadwerkelijk langs geweest? Advies via email of telefoon is in dit soort situaties niet toereikend... Vraag evt. om een vervanger als je echt nog een week moet wachten op vervolg. Jij bent de moeder: jij neemt de zaken in de hand nu!

Veel succes.

Deel Deze Pagina