De 1 zegt dit, de ander dat.... maar.... brie mag ! Ik heb gister de vraag gesteld bij de VK op deze site.. en brie mag je eten. (indien hij niet van rauwe melk gemaakt is) Nu ben ik heel blij, maar om de 1 of andere reden koop ik het niet. Het is en blijft een schimmel Dus vandaar de vraag , eten jullie brie? Waarom wel of waarom juist niet ? (welke eten jullie dan?) Link naar de vraag aan de VK : http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=37876
Ja hoor, heerlijk! Er is eigenlijk bijna geen rauwmelkse kaas te krijgen, zelfs de turk op de markt heeft nog maar twee soorten en daar staat het met koeienletters (hihi, grappig woord nu ineens) op vermeld! Lekker kaas eten, deze schimmels kunnen geen kwaad...
Er zijn brie soorten die je met een gerust hart kunt eten. (Gemaakt met gepasteuriseerde melk) Dus als je het lekker vind goed het etiket lezen en de juiste soort kiezen! Smakelijk!
ik eet gewoon brie, en het gaat helemaal niet om de schimmel maar om de rauwe melk. ik ben gek op brie. maar kijk uit! er zijn mensen die beweren dat elke brie uit de supermarkt gegeten kan worden, dat is niet waar! Sommige soorten brie in de supermarkt zijn wel degelijk van rauwe melk gemaakt
Nee, helaas lust het niet. Ik weet wel dat je het mag hebben als je de randen eraf haalt. Liefs, Duveldraakje
Ik zou bijna zeggen; hoe meer hoe beter! Brie, camembert, heerlijk! En het mag ECHT! Geen zorgen dus en lekker genieten!
Hier ook. Lekker Brie , grogonzola, morzarella. Ik eet het allemaal. Maar uiteraard niet die van rauwe melk gemaakt is.
Broodje brie even in de oven, walnootjes en een beetje honing erop.... mmmmmmmm, dat laat ik dus echt niet staan! Natuurlijk eet ik brie, omdat ik het heerlijk vind en omdat het gewoon mag! Het gaat idd niet om die schimmelrand, gewoon eten dus. Groetjes, Anakin.
Omdat er zo veel over wordt gebabbeld, vind ik de brie nu juist heeeeerlijk. Ik dacht ook altijd dat het niet mocht en nu ik er achter kwam dat het wel mag hebben, eet ik het veeel meer dan vroeger eigenlijk. Lekker op een broodje uit de oven, heerlijk!