Zwangerschap en coronavaccinatie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door woman1988, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    dan gooien ze het op puur toeval komt niet door het vaccin.
    Dat vind ik het engste van alles.
     
    Ally2020 vindt dit leuk.
  2. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ja dat vind ik ook! Ik had al tijden geleden gelezen over dat vrouwen klachten hebben met menstruatie na vaccin.. gaan ze nu pas onderzoeken.. vandaag zijn er weer bijwerkingen genoteerd in bijsluiter Astra en Jansen.. geeft gewoon aan dat nog lang niet alles bekend is.. begin deze week dacht ik ‘ik ga hem vrijdag halen’ nu denk ik dat ik morgen niet ga
     
    Ally2020 vindt dit leuk.
  3. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Heb ook wel verhalen over miskramen gehoord ook met 14 en 16 weken nog. Dat wordt weggeschreven als individuele gevallen, dus het wordt niet onderzocht. Net zoals vrouwen die problemen hadden met cyclus, ja dat kwam nou eenmaal voor. Nu las ik 2 weken terug dat ze het nu wel gaan onderzoeken. Een oudere die Corona heeft en komt te overlijden is een Coronadode een oudere die overleden is kort na vaccin is gewoon overleden aan ouderdom! Ik ben echt niet anti vaccinatie maar ik heb gewoon idee dat niet alle kanten volledig worden belicht… er is nu veel belang bij dat iedereen zich vaccineert dus is de berichtgeving daarover niet wat te eenzijdig? En juist dat maakt dat ik twijfel. Ene dag denk ik, ik ga vrijdag halen (vaccinatielocatie alleen vrijdag en zaterdag geopend) en dan komt er vandaag weer bericht naar buiten over extra bijwerkingen bij Astra en Jansen en dan denk ik weer ‘zie je nog lang niet alles is bekend’
     
    Ally2020 vindt dit leuk.
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    je hebt het over ‘ze’ . Wie zijn dat in jouw ogen?
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Als ik zo jouw twijfel lees zou ik echt zeggen 'bij twijfel niet doen'.

    De vaccinatie kan je volgend jaar ook nog halen. Als het toch net mis gaat na je vaccinatie kan je niet meer terug.

    Ik heb sowieso al vanaf het begin gezegd zo lang het nog in de testfase zit neem ik hem niet. Ik heb zelf ook teveel twijfel en het idee dat er maar 1 kant in de media wordt laten zien.
     
  6. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    ze.. dat zijn de mensen die zijn vrijgesteld van testen voor vliegreizen vrijgesteld van qr code laten zien etc. Dus eigenlijk de hoge pieten.
    alsof zij geen corona kunnen krijgen.
     
    Ally2020 vindt dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wie zijn dat dan? Bijvoorbeeld kabinet? Of wetenschappers? politie? Koningshuis?
    Ik probeer te begrijpen hoe jij dit ziet.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  8. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Het vaccin zit niet meer in testfase!!

    Als je teveel twijfelt moet je hem niet nemen, maar hij is echt al uit testfase.
     
    Elsss en nizzie86 vinden dit leuk.
  9. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    jongens een testfase duurt echt geen half jaar. Daar gaan jaren overheen. Het staat ook gewoon op rivm dat het nog in testfase zit.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  10. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    politie wetenschappers bepalen niks in dit land. Ik heb het over de hogere macht dus mensen die de regels bepalen. Dus het kabinet en koningshuis.
    Zij zijn allemaal vrijgesteld van de corona regels die wel voor ons gelden.
    Kijk je moet zoiezo zelf weten hoor en ik denk ook dat we binnenkort zoiezo verplicht gaan worden om te vaccineren. Maar zolang ik zwanger ben ga ik echt geen vaccin nemen die er net is.
    Dan ben ik maar een wappie of hoe ze je dan ook noemen als je dat weigert.
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik vind het gewoon erg lastig om te begrijpen hoe je tot dit soort gedachten komt.
    Stel dat het zo zou zijn, als politici zijn vrijgesteld. Dan zouden toch ontzettend veel mensen dat weten en dan praat zich dat rond?
    Als bijvoorbeeld Hugo de jonge en zijn gezin geen vaccin hebben en ergens zouden willen eten of iets willen doen. Dan praat zich toch rond dat zij geen QR code hebben.
    En waarom zou dat dan zo zijn? Omdat het vaccin eigenlijk heel slecht voor je is? Waarom nemen alle artsen dan wel een vaccin. Zelfs in de VS nu heel veel zwangere artsen die een booster krijgen, dus 3e prik
    Kijk, als je geen vaccin wil, ik vind dat onverstandig, maar dat is je eigen keuze.

    maar vind het gewoon erg lastig te begrijpen hoe mensen tot dit soort complot denken komen. Ik zie hier op zwangerschap pagina best veel dames voorbij komen die de gekste dingen zeggen. Die logischer wijs gewoon niet waar kunnen zijn, laat staan dat er bewijzen zijn of ook maar iets dat het ondersteunt.

    Ik snap dat oprecht niet.

    Wat ik er wel kwalijk van vind is dat door allerlei dingen die gezegd worden en zwangere vrouwen die specifiek daardoor hun vaccin niet gaan halen, uiteindelijk tot slachtoffers zal leiden.

    stel dat er door allerlei fake news berichten op social media honderden zwangere vrouwen het vaccin niet nemen. Dan zal daar statisch gezien een vrouw tussen zitten die haar kind verliest op de IC. En dat vind ik het lastige aan al dit soort complot denken. Nog los van de vrouwen en kinderen die gevolgen zullen ondervinden van beschadigingen aan de placenta en/of long COVID.

    Ik wens je verder een gezonde zwangerschap toe en hoop dat een besmetting je bespaard blijft
     
    Gliss, eloisie, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Huh maar het zijn geen gedachte het staat gewoon op rijksoverheid dat zij zich niet hoeven te testen https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederland-inreizen/testbewijs-voor-inreizen-nederland/uitzonderingen

    ik zeg niet dat hun geen vaccin hebben gehad. En dat een vaccin slecht voor je is.
    ik zeg alleen dat ik mn twijfels heb over de bijwerkingen van een vaccin bij een zwangere.
    Dat ze nog lang niet alles erover weten. En dat veel doden en ernstige bijwerkingen die het tot nu toe heeft veroorzaakt in de doofpot wordt gestopt of weggezet als toeval.
    dat soort dingen doen mij twijfelen of dit wel klopt.

    Ik vind het juist jammer dat als je anders denkt of kritisch denkt dat je dan wordt neergezet als complotdenker. Terwijl ik vind als zwangere moet je gewoon uitkijken wat je in je lichaam stopt. Dat is mijn mening.
    En nogmaals misschien als ik nooit corona had gehad dat ik er dan banger voor was om t te krijgen en wel een vaccin had genomen.
    Maar bij mij heeft het letterlijk niks gedaan echt niks. Dus waarom moet ik dan een vaccin nemen die misschien wel schade aanricht snap je?
    Voor mij is het misschien makkelijker praten.
    Maar echt laat ieder voor zichzelf bepalen. We worden al genoeg gediscrimineerd door geen toegang in horeca etc.

     
  13. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ben inderdaad vandaag niet gegaan! Na de eerste berichten hier dacht ik ja ik ga, maar de twijfel blijft nog steeds..

    Wat nog meer als reactie wordt gegeven daarop inhakend. Ik vind ook erg jammer en vervelend dat ik nu als vaccin weigeraar of zelfs wappie wordt gezien. Ben niet anti vaccinatie maar ik vind er nog te weinig over bekend. Mja over Corona en gevolgen zwangerschap is ook nog weinig bekend. Wel weet ik dat van de verloskundige praktijk waar ik loop (en ze zijn de enige hier) in de hele Coronatijd nog geen enkele cliënt is opgenomen in ziekenhuis. Dames die Corona kregen tijdens zwangerschap hebben ze in begin extra gevolgd met groeiechos maar daar zijn ze alweer mee gestopt, omdat daar niks bijzonders uit kwam..

    de besmettingen lopen op en eventueel het idee van long COVID beangstigen mij wel. Dit zouden voor mij redenen kunnen zijn om toch binnenkort te gaan halen.. maar vandaag dus niet meer ;)
     
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    maar als je toch zegt dat er dingen in de doofpot worden gestopt, dan is dat toch hetzelfde als een complot? Dan geloof je toch dat er een complot is om het publiek niet alle info te geven?

    En die link die je bij hebt gevoegd gaat over diplomaten, bedoel je dan die groep? Dat is heel iets anders dan ons kabinet en koningshuis. Dat heeft te maken met vrij verkeer van diplomaten en heeft heel andere redenen. Ook ivm internationale afspraken over diplomatieke onschendbaarheid.

    en diplomaten bepalen hier niet het beleid. Je haalt nu echt een aantal dingen door elkaar.

    en nogmaals. Dat je tijdens je zwangerschap geen vaccin wilt, is jouw keuze. dat kan ik nog wel begrijpen.
    Het feit dat je er geen klachten van je besmetting hebt gehad zegt verder niks. Vrouwen die het hebben gehad tijdens hun zwangerschap en ook groot deel zonder klachten hadden wel een placenta beschadiging. Dus wel of geen klachten zegt niks, en je kunt het prima nog een keer krijgen.
    En gelukkig niet voor jou, want volgens mij had jij het voor je zwangerschap toch?

    Oa hier daar een bericht over
    Kapotte placenta door corona: 'Mijn kindje lag als een zoutzak in mijn buik'
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5250586/corona-kan-leiden-tot-kapotte-placenta-opeens-voelde-ik-mijn-baby
     
  15. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik wil toch even inhaken op je bericht over een kapotte placenta.
    Want ook voor corona gebeurde dit bij zwangere. Ook voor corona zijn er baby's in de buik overleden.
    Daar werd altijd weinig aandacht aangegeven.

    Ik ken zelf een aantal vrouwen die hun baby in hun buik zijn verloren en hier hoorde bijna nooit iets over.
    Dit soort dingen gebeuren al vanaf dat de mensheid op aarde is. Wel of geen ziektes of vaccinaties. Alleen wordt nu alles onder een vergrootglas van corona gelegd en dat vind ik niet helemaal eerlijk.
    Omdat veel mensen de angst krijgen voor een virus waar in procenten maar weinig mensen echt last van krijgen.
     
    Ally2020 vindt dit leuk.
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat klopt natuurlijk, ik heb ook een vriendin waarbij dat gebeurt is. Daar is overigens geen reden in de placenta gevonden.
    En in het artikel staat ook dat juist de meeste baby’s gewoon gezond geboren zijn, ondanks de placenta defecten
    Maar je weet ook hiervan niet wat de effecten op langere termijn zijn.

    en natuurlijk ben je als zwangere vrouw bang dat je Corona krijgt. Ik weet niet hoe dat voor jou is, maar omdat ik 2 vriendinnen heb waarbij kindje vlak voor bevalling overleden is, is dat een een angst die ik wel eens heb. Met Corona had ik dat ook, maar sinds ik gevaccineerd ben heb ik dat een stuk minder. Omdat ik weet dat ik beschermd ben.

    onderzoekers zien voor de placenta defecten een link met Corona. Dat moet verder onderzocht worden, ik heb er geloof ik dat zij weten wat ze zeggen en weten wat het normale percentage defecten in placenta’s is. En dat dat hier dus hoger is
     
  17. Essie28

    Essie28 Fanatiek lid

    6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    valt je dan niet op dat alleen negatieve artikelen worden geplaatst als je je niet vaccineert?
    Nee een complot is heel wat anders dan dingen in de doofpot stoppen.

    Ook zogenaamd dat een placenta beschadigd als je corona hebt gehad? Wat doet het dan als je een vaccin hebt gehad? Is dat al bekend wat doet dat met je placenta ?
    Ik heb ook eigenlijk totaal geen zin in deze discussie. Gelukkig mogen we nog zelf beslissen of we het nemen of niet.
    Jammer alleen dat er zo een verdeeldheid wordt gecreeerd. maar ben er ook heilig van overtuigd dat dat de bedoeling is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ally2020 vindt dit leuk.
  18. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Kan helaas de tekst van het artikel niet lezen :(
     
  19. woman1988

    woman1988 Fanatiek lid

    30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Is dat meteen een complot? Doofpot is misschien ook wel groot woord.. maar er is wel veel belang bij dat iedereen zich vaccineert. Waar voorheen een terminale kankerpatient Corona kreeg en werd geregistreerd als Coronadode..mocht zo iemand kort na vaccinatie overlijden dan is hij gewoon overleden aan zijn ziekte.. ouderen van 90 jaar die Corona krijgen en overlijden worden geregistreerd als coronadode, maar een oudere die kort na vaccinatie is overleden is overleden aan ouderdom.
    Kijk ook hier eens: https://zorgmedewerkersverenigd.nl/overleden-na-vaccinatie-toeval/

    als ik niet zwanger was geweest had ik vaccin wel gehaald. Maar er is gewoon nog veel onbekend en dat werd afgelopen week ook weer duidelijk toen er bijwerkingen op bijsluiter werden bijgeschreven van Astra en Jansen
     
    Ally2020 vindt dit leuk.
  20. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Meiden, ik stap uit dit draadje.

    Ik wens jullie een gezonde zwangerschap en hoop dat jullie verschoont blijven van COVID.
     

Deel Deze Pagina