Zwangerschap en de zonnebank

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bob1981, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik vind het heerlijk om 1x in de 2 weken onder de zonnebank te kruipen...heerlijk! Zen moment voor mijzelf :D
    Nu weet ik sinds 3 dagen dat ik zwanger ben (5 weken en 3 dagen) en nu vroeg ik me af of dit nog wel mag?
    Ik heb volgende week afspraak bij de gyn en zal het ook nog daar vragen maar ben wel heel erg benieuwd naar de meningen hier :D

Thanks ladies!!

Liefs Pien

2. Chai

Chai Niet meer actief

Het mag wel, alleen is het goed om te zorgen dat je buik niet te heet word.
    Dus neem bijvoorbeelt een lekker spray busje mee met koud water of wat dan ook voor je buik, of nog beter bedek je buik.. ( geen optie ik weet het, haha :p )
    Verder als je aanleg hebt voor sproetjes en zelf al een lichte huid hebt zou ik het niet doen, want je bent dan veel vatbaarder voor een zwangerschaps masker.
    Als je makkelijk en egaal kleurd van jezelf zou ik het lekker gewoon doen, ontspanning is erg goed tijdens je zwangerschap.

3. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens! zodra je weet dat je géén last hebt van masker kun je gewoon gaan. Straling komt enkel in opperhuid. Niet bij je kindje. Staat oook op de site van svz.nl
    Heerlijk ik ga nu dus ook 1 x in de 2 weken en dan bij eentje die lekker aromaspray doet tussendoor. Lekker verkoelend! (wel dure haha)
    Enige waar je wel voor op moet passen dat je niet te warm wordt, dus als je niet in een superdeluxe gaat met airco etc kun je t beste niet te lang gaan! Maar dat voel je vanzelf wel :)

4. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Relaxed!! Ja ik heb wel een lichte huid maar zonder sproeten...maar verkleur wel snel en wordt mooi egaal bruin...wel alleen onder de zonnenbank...in de gewone zon verbrand ik sneller...

Ja het is heerlijk echt 15min of 20 min lekker voor mijzelf....rust hahaha...

Ben blij dat het gewoon mag en ik heb het niet zo heel snel warm onder de zonnenbank...en gelukkig is het niet gevaarlijk voor het kindje...
    In bad stap ik met een warmere temp...en volgens mij kan dat ook geen kwaad...heerlijk al die momentjes vooral met de krampen nu en je rug die gaat opspelen :D

Thanks voor de top reacties!! Ben er helemaal blij mee en vanaaf maar een dubbel op verwenmomentje inbouwen zonnenbanken en daarna in bad ;):D

Thanks meiden!!

Liefs Pien

5. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Haha genietze zou ik zeggen! :D

6. Iefie

Iefie Niet meer actief

Oh heerlijk he die zonnebank..
    Ik zou je wel willen adviseren om even te informeren of er geen crèmetjes zijn die je kunt gebruiken om het risico op een zwangerschapsmasker te verkleinen / uit te sluiten. In het begin van mijn zwangerschap had ik namelijk totaal geen last van pigmentvlekken, maar v.a. week 30 zie ik ze toch wel verschijnen en met name in mijn gezicht. En da's niet mooi en maar zeer de vraag of de vlekken nog weg zullen trekken. Ohja, en ik deed tijdens het zonnebanken altijd na een minuut of 5 a 10 (zodra het echt warm wordt) een handdoek over mijn buik. Je wordt zo inderdaad niet egaal bruin, maar vond het toch iets prettiger. Het is natuurlijk een fabel, maar mijn moeder zei altijd 'pas maar op dat je vruchtwater niet gaat koken'... op de een of andere manier heb ik daar altijd aan gedacht tijdens het zonnen..(ja..als moeders het zegt he ;) )

7. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Weet je wat ik altijd deed.. over mn buik en rug een handdoek wikkelen en goed in de gaten houden of ik geen masker kreeg. Iedereen heeft zn oordeel hierover, ik vind zolang jij het fijn vind en je hebt geen masker en je denkt je buik af lekker gaan.

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nu je het er toch over hebt ga ik vanavond maar weer even denk :) Maar heb t ook even aan mijn vk gevraagd en kan gewoon hoor maar niet te gek lang en inderdaad is er meer dat je zwmasker kan krijgen maar hebk gelukkig niet!

Deel Deze Pagina