Hey hallo, Ik vroeg me iets af, want het blijft toch knagen,... Ik ben een groot dierenliefhebber. Ben dan ook dagelijks in contact met onze twee honden, paarden en dit voorjaar gaan we kippetjes erbij nemen. Ik verzorg de dieren zelf dus kom ook in contact met haren, uitwerpselen e.d. Als ik klaar ben is het natuurlijk meteen handen wassen geblazen. Zelfde geldt bij de hondjes en bij onze toekomstige kippen... Maar goed, ... Kan het kwaad om tijdens je zwangerschap in contact te komen met kippen poep, paarden poep etc...? Ik raak het niet met mn handen aan ofzo, maar toch ben ik bang dat niet zozeer ik maar die kleine in mn buik er iets aan kan overhouden... Ben benieuwd... Groet!
Met katten ontlasting is het bekend maar ik zou zowiezo handschoenen dragen als je in contact komt met welke ontlasting dan ook.
Ik zou zeker even handschoenen aandoen, het is inderdaad bekend van de kattenpoep, maar het kan natuurlijk zo zijn dat er evt een kat heeft rondgelopen op de plek waar jouw dieren zitten, dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Ik ben in mijn werk niet anders dan met beesten bezig, ik werk nl bij een dierenarts als assistente. Daarnaast heb ik thuis ook honden/katten/vogels en ben elke dag in aanraking met mijn paarden. Waar je mee op moet passen is kattenontlasting, de kattenbak kun je voor de zekerheid beter even aan een ander overlaten. Zoek maar eens op toxoplasma. Verder was ik mijn handen na elk contact goed en ik zorg er thuis voor dat mijn dieren goed ontwormd zijn.
Hey! Bedankt voor de reacties! Ja, het is ook niet zo dat ik in de poep zit te grabbelen met mn handen ofzo... haha @miss sol, ja indd. Ik was ook wel dertig keer op een dag mijn handen en hoop zo alles een beetje hygiënisch te houden. Ik zie mezelf echt niet met handschoenen aan de hele dag door met de dieren bezig zijn... Maar goed, de kippen die we gaan nemen zijn nieuw en daar kon ik zo snel niks over vinden in combinatie met zwangerschap. Verder hebben we geen katten, kom ik ook niet in de buurt van katten dus geen tot een laag risico voor toxoplasmose lijkt mij... Bedankt, ik ben weer wijzer! Groet!