2e echo gehad, ben erg onzeker nu!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hallo,

Ik heb vandaag mijn 2e echo gehad. Ik dacht dat ik 10 weken en 3 dagen was, maar uit de echo kwam 8 weken en 5 dagen. De vorige echo was 12 dagen geleden en daar kwam uit 7 weken en 6 dagen. Eerst was mijn verloskundige erg negatief. Ze zag een vertraagde hartslag en dat in combinatie met de achtergebleven groei gaf ze ons weinig kans. Maar opeens begon de baby als een gek te bewegen en op een neer te springen en toen sloeg zijn hartje weer normaal. Mijn verloskundige zei dat hij dan geen vertraagde hartslag had maar een onregelmatig hartslag maar dat dit wel normaal was. Maar toch is ie erg klein. Ik vond de verloskundige niet erg duidelijk over onze kansen, ze zei het is een heel erg goed teken dat ie beweegt maar dat ie zo klein is, is een slecht teken. Ik was totaal lamgeslagen, had toch wel wat anders gehoopt. Ik wilde dit even met jullie delen. En zijn er misschien meiden die ook zo iets hebben meegemaakt?

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    och meissie wat een onzekerheid ik heb het zelf niet meegemaakt maar ik weet wel dat hij opeens een groeispurt kan maken en als je de volgende echo hebt hij opeens op schema ligt het kan misschien hoef je je geen zorgen te maken anders bel je de vk gewoon op voor duidelijkheid.

succes meis

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jeetje meid wat een onzekerheid. Heeft de Vk nog wel gezegt wanneer je weer voor een echo mag?

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou je VK nog is opbellen en zeggen dat je erg onzeker bent van het feit hoe zij gereageerd heeft. Weet je wel wanneer je laatste menstruatie was? Want dan kan ze toch uitrekenen hoever je bent en of het klopt met wat de echo aangeeft. Het kindje groeit wel want deze echo geeft wel een week verschil in groei met die vorige echo.

5. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik moet nog 2 weken wachten en dan moet ik terug. Maar de verloskundige zat dus echt eerste heel negatief tegen ons te praten dat het er niet goed uit zag. En toen begon de kleine als een gek te springen op en neer, net alsof hij het hoorde en zoiets had van: he, ik leef wel! Maar kan dat een groeispurt maken, en kan hij bij zo'n korte termijn al achterlopen in de groei? De verloskundige zei wel dat ze hem slecht kon meten, dus dat ze het niet precies kon zien, maar omdat ik de vorige x een MK heb gehad, ben ik erg geschrokken. Maar dat ie bewoon vond ik wel een goed teken! Ik dacht dat je dat normaal pas rond 11/12 weken zag.

6. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik weet bijna zeker dat mijn berekening moet kloppen, heb nl op NOD getest en was (heeeeeel licht) positief.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hoi Irene,

Bij mijn eerste 2 echo's werd de uitgerekende datum ook steeds een weekje terug gezet. Gelukig zei de vk niets over dat het vruchtje te klein zo zijn.
    Kan me wel voorstellen dat je hier heel onzeker van wordt.
    Zou gewoon de vk bellen en haar vertellen dat je je onzeker voelt.
    mss kan ze je gerust stellen en evt. een nieuwe echo voor je plannen.

veel succes.

liefs chantal

8. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    wat naar zeg al die onduidelijkheid!maar idd wat de andere ook al zeggen misschien je vk maar even bellen en zeggen dat het niet helemaal duidelijk is wat ze nu bedoelt want 2 weken wachten is wel lang hoor!

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Irene, als je zeker bent van je nod datum zou ik je Vk bellen en zeggen dat je heel erg onzeker bent nu. Je nu nog twee weken in onzekerheid laten zitten vind ik erg lang hoor!

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter vond de vk haar ook te klein maar bij haar geboorte was ze toch 51 cm en 3100 gram,ze is gewoon tenger gebouwd want ik ben zelf halfbloed en mijn man Indonesisch,tja die vk was de dikkere Hollandse kindjes gewend.

Als ik jou was zou ik een second opinion vragen.

11. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Heb net van verloskundige mirjam op deze site te horen gekregen dat eigenlijk alles positief is, en dat ze best verkeerd gemeten kunnen hebben. Maar dat verschil dat ze verkeerd gemeten kunnen hebben is eigenlijk wel kleiner dan de termijn dat ik zwanger zou moeten zijn volgens eigen berekening. Ik heb ook een zwangerschapstest gedaan en was daarom vrij zeker van mijn zaak hoe lang ik zwanger was. Maar zou het kunnen dat het zoveel verschilt?

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Na wat ik weet groeien kindjes met groeispurtjes, dus het kan heel goed dat je kindje deze week wat harder groeit dan de week ervoor.

Daarbij blijft meten mensen werk, het kruisje 1 mm verder gezet en in 1 keer is je kindje een paar dagen ouder.

Probeer het positieve te blijven zien meid, het hartje klopt en je hebt je kindje zien bewegen.

Groetjes Anita

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Helemaal mee eens! Hoe moeilijk ook, probeer te genieten van je zwangerschap. Echt, nauwkeurig meten is hartstikke moeilijk. Bij je volgende echo is pas echt duidelijk hoe lang je precies zwanger bent en of je baby een groeiachterstand zou hebben. Hou moed!

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Voorlopig heb je gunstige dingen gezien: een bewegend kindje met een hartslagje!
    Ik snap best dat je je zorgen maakt, maar meer dan afwachten en dan het verschil meten kan je niet doen. Tot je het bericht hebt dat het niet goed zit moet je vertrouwen hebben dat het goed zit.
    Sterkte en ik zal duimen voor een groeispurtje!

15. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Hoi,

Ik heb 4 weken geleden een echo gehad en toen is ons kindje 2 weken terug gezet (van 9 naar 7 weken) maar het hartje klopte toen wel. (ik heb mijn banner nog niet aangepast). Ik had dit niet verwacht, althans, wel 1 weekje maar 2 is wel erg veel, aangezien ik altijd een regelmatige cyclus heb. Dan zou ik zwanger geraakt moeten zijn 1 of 2 dagen voor mijn NOD, en dat ilijkt me onwaarschijnlijk. Aanstaande vrijdag heb ik de 2e echo. Ik snap je gevoel dus best, ik ben ook best zenuwachtig voor de echo van vrijdag, maar ik put maar hoop uit het feit dat ik geen afscheiding heb gehad of iets.

16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Kan me voorstellen ja dat je nu erg ontzeker bent. Hoop voor je dat je over 2 weken duidelijkheid krijgt en dat je kindje gegroeit is

17. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Sterkte de aankomende twee weken, hopelijk kuin je je zelf wat afleiden waardoor de tijd niet zo lang duurt.

18. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Heb helemaal niet geslapen vanacht. Was er echt beroerd van. Ik denk als ik nog nooit een miskraam had gehad dat ik me dan veel minder zorgen zou maken. De verloskundige zei ook dat ze dan niets had gezegd, maar omdat we een voorgeschiedenis hebben wilde ze heel erg eerlijk zijn. Ik hoop echt dat er niets aan de hand is, maar ik val echt van de hoop in de wanhoop en omdat ik gewoon niet weet hoe het met mijn kindje gaat vind ik dat zo moeilijk!

19. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Jeetje meis, je hebt er waarschijnlijk niks aan, maar ik leef helemaal met je mee en begrijp heel erg goed dat je eigen gevoel je vertelt dat het niet goed zit. Je weet natuurlijk wanneer je NOD precies moest komen en wanneer je getest hebt. (Volgens mij waren wij tegelijk zwanger :) )

Kun je geen doorverwijzing krijgen naar een goede gyneacoloog? Ik heb dat ook gedaan. Met bepaalde dingen kon mijn vk mij niet geruststellen, maar mijn gyn wel, hier heb ik heel veel aan gehad.

Irene, hou je taai, probeer een paar uurtjes te slapen. Hou je ons op de hoogte?

Liefs Kari

20. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Jullie zijn allemaal erg lief, bedankt. Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik zal vragen of ik eerder een echo mag dan over twee weken. Maar de verloskundige heeft geadviseerd 2 weken omdat ie dan alweer een stuk verder is en je het verschil beter kan zien. Maar twee weken, ik word nu al gek!

Deel Deze Pagina