Stom van ons, stiefzus verteld en moest huilen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maartje2013, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Vandaag op een verjaardag aan een deel van de familie van mijn man verteld dat we een kindje verwachten. Zijn stiefzus had ooit wel eens laten vallen dat ze bezig waren.. Maar verder nooit meer iets van gehoord en daarom weten we ook niet hoe en wat.
    Toen onze dochter het t-shirt liet zien feliciteerde ze ons, maar verdween ze al snel naar buiten om te huilen. Daarna deed ze heel aardig en moesten we al snel weer weg want we hadden nog een verjaardag.

Nu in bed ben ik heel verdrietig. De stiefzus van mijn man is heel aardig en ik vind het stom van ons dat we hier niet langer over nagedacht hebben. Mijn man dacht van te voren dat het allemaal wel mee zou vallen, maar ik had meer naar mijn gevoel moeten luisteren. Ik had al het idee dat het gevoelig lag.

Ik heb haar nog geappt dat ik het hun ook zo gun en excuses dat we het zo ineens vertelden. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil, even verhaal kwijt, en hoop dat het goed komt...

2. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Ik vind het superlief van je dat je haar daarna geappt hebt! Dat zal haar vast goed doen 😊

3. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Hé jakkes, zoiets is nooit leuk. Ik vind het lief van je hoe je hiermee om gaat. Kan je vandeweek niet alsnog even bij haar langs?

4. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Ja, misschien is dat een idee, of dat ik haar even bel ofzo... Ik voel me er zo vervelend over. Maar ik ga haar reactie afwachten en misschien van de week even contact zoeken, als ze daar aan toe is...

5. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het appje al veel goedmaakt.

Het heeft bij ons ook erg lang geduurd, met een heel moeilijk traject. Ik vond het altijd heel fijn als zwangeren tegen me zeiden 'ik weet dat het moeilijk voor je is'. Echo-foto's vond ik altijd erg moeilijk om te zien, zeker als die plompverloren naar me werden geappt. Een vriendin van me vroeg me altijd eerst of ik het wilde zien en dat het geen probleem was als ik zei 'nu even niet'. Dat was heel fijn.
    Zo, dan heb je alvast wat ideeën voor de rest van je zwangerschap. Superfijn dat je rekening met haar wil houden, het is echt zo, zo ongelooflijk moeilijk.

6. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Ja, dat blijft een gevoelig en lastig iets. Maar hoe jij ermee omgaat is meer dan prima. Je stiefzus zal ongetwijfeld blij voor jullie zijn en het jullie gunnen, maar ze gunt het zichzelf ook. Lief van je dat je nog even geappt hebt. Ben benieuwd wat ze zegt.

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap..!

7. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Newdawn: dank je, ik hoop het.

Saar81: bedankt voor de tips. Vorige zwangerschap was dit (volgens mij) nog niet aan de orde, dus het is helemaal nieuw voor me.

Sunshine15: je berichtje doet me goed.. Ik laat nog weten hoe ze gereageerd heeft.. Ik zou het ook snappen als ze even de tijd nodig heeft.

Iedereen bedankt voor het reageren...

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja das niet leuk.. Ik denk dat je zo goed hebt gedaan hoor. Want t is wel jullie grote nieuws en geluk en t verbergen voor haar kan ook niet... Als ik t zo hoor vindt ze t voor jullie ook gewoon leuk. Dus het komt vast goed, lief van je dat je je zorgen maakt!

9. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Veel wijsheid en gefeliciteerd! :)

10. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Ukkie1 en de rest;
    Net stiefzus van mijn man aan de telefoon gehad; blijkt dat ze middenin een traject ivf zitten. We moesten allebei huilen en ze zei dat ze blij voor ons was. Ik heb gezegd dat ik dit heel knap van haar vind ondanks alles.. Nou alle twee lekker uitgehuild en lachend opgehangen omdat we onszelf toch wel grappig vonden. Allebei hormonaal ;)
    Nou, wil zeggen, eind goed, al goed, maar dat is het nog niet... Als de ivf slaagt dan is het dat pas.

Bedankt voor jullie medeleven!!

11. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik vind je echt meelevend en lief!

12. Logan

Logan Niet meer actief

Wat ben jij een lieverd. :)

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Je had dit verder niet kunnen weten. Lief van je dat je er nog op teruggekomen bent en je excuses hebt aangeboden. Het is voor haar waarschijnlijk al fijn als ze haar ei kwijt kan en haar verdriet kan delen en dat er in ieder geval beseft wordt dat ze in een heftige periode zit. Jij van harte gefeliciteerd en duimen voor je stiefzus dat het ze gauw lukt!

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind je super meelevend en lief.
    Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

Destijds hadden wij ook een uitgestelde zwangerschapswens ivm een ernstige erfelijke ziekte in de familie waarbij eerst moest worden uitgezocht wat de overervingskansen waren en of ik draagster was.
    Dit trajact heeft jaren geduurd.
    Iedereen om ons heen kreeg kinderen en er is nooit iemand geweest die maar ene keer aan mij heeft gedacht met wat al die verhalen met mij deden.
    Het toppunt was wel mijn schoonzus die toen zwanger was van een tweeling en die werkelijk over niets kon ouwehoeren dan over die zwangerschap etc etc
    Was echt heel pijnlijk en daarom vind ik het zo superlief hoe jij reageert en ik weet ook 100% zeker dat je schoonzus dit ook zo zal ervaren.
    Weten dat mensen zich inleven en met je meeleven doet een mens heel veel goed.
    Hier is het gelukkig allemaal goedgekomen met 3 gezonde kinderen en ik hoop voor je schoonzus dat ook voor haar ooit de zon zal gaan schijnen.
    Ik vind jou echt geweldig hoe je ermee omgaat en heb ik echt respect voor.

15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wat lief van je :)
    Dubbel is dat he.. Je bent zo blij voor jezelf, maar het doet een ander zo'n pijn.
    Ik denk dat je het perfect hebt opgelost.
    Ik hoop met je mee dat ze gauw zwanger mag zijn.

16. expectful2009

expectful2009 Niet meer actief

Wat ontzettend lief en meelevend! Jij hebt het hart op de juiste plaats zitten. Ik denk dat je het op de juiste manier hebt aangepakt!

17. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Als ik het zo lees, heb je heel goed gehandeld door erna het contact met haar te zoeken. Wat fijn dat jullie je gevoelens naar elkaar uit hebben kunnen spreken en dat de lucht nu geklaard is. Hopelijk volgt zij ook snel met mooi nieuws, zodat jullie samen kunnen gaan genieten!

18. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Goed gedaan meid!! En ook nog een dikke proficiat!

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Super lief dat je er überhaupt aan denkt dat dit pijnlijk is voor haar.
    Wij hebben helaas ook jaren aan de andere kant gestaan en mijn ervaring is dat het juist heel fijn is als mensen dit bespreekbaar maken. Dus je appje is juist super geweest!
    Ook het feit dat jullie nu precies weten wat er speelt is voor hen fijn denk ik. En dat er de ruimte is voor jullie geluk maar ook voor hun ellende. Denk dat je daarmee een enorm sterke band smeedt zo!

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Fijn dat je zo aan iemand anders denkt!

Ik heb nu iemand die hoe pril ze ook nog maar zwanger is (6 weken) continu berichten daarom trent plaats. Snap ten eerste niet dat je het zo vroeg al wijd verspreid op facebook, maar ok dat is haar ding. Ik zou er alleen wat voorzichtiger mee zijn.
    Zij weet dat ik 1,5 jaar bezig ben om zwanger te worden en op punt sta het ivf traject in te stappen. Ik heb haar nu maar even op de negeer stand op facebook gezet. En ik zoek momenteel ook geen contact met haar, laat bij haar zelf maar even een belletje rinkelen.

Deel Deze Pagina