Ik krijg maandag een echo, omdat ze vermoeden dat ik galstenen heb. Wie heeft dit ook gehad tijdens de zwangerschap en hoe is dat afgelopen? Ben je geopereerd? Of hebben ze gewacht en hoeveel weken was je zwanger? Ben benieuwd naar jullie verhaal.
Ai, ik neem aan dat het ontdekt is/vermoed wordt omdat je pijn hebt? Vervelend! Ik hoop dat je iemand kunt vinden op dit forum, maar het komt maar heel weinig voor, ook al ontstaan ze sneller in de zwangerschap. Ik heb er geen ervaring mee en weet niet heel veel, maar wat ik heb gelezen is de behandeling in principe hetzelfde als buiten de zwangerschap, afhankelijk van klachten. Alleen als er geopereerd moet worden doen ze dat liever later dan heel vroeg in de zwangerschap, maar ook weer niet te laat omdat je baarmoeder dan groot is. Dan erna. Als je niets doet kun je een ontsteking krijgen van de galblaas en dan moet je wel geopereerd worden. Maar als het per toeval is ontdekt wachten en hopen dat je geen last krijgt . Ik zag wel dat er eerder een forum over is geweest, maar weet niet of je daar vrolijk van wordt... http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/200682-zwanger-galstenen.html En dit had je misschien zelf al gevonden: Galstenen (cholelithiasis) - Gezond Zwanger Zijn Ik kan je dus niet echt verder helpen, maar vind het zo sneu dat er bijna niemand reageert. Veel succes!
ik heb t gehad na de bevalling. mn galblaas is verwijderd. dit kunnen ze ook doen als je zwanger ben en er enorm veel last van heb. anders wachten ze liever.
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad hele erge pijn aanvallen die minimaal een uur duren. Heb vanmorgen een echo gehad en zaten dus wel galstenen. Ik moet nu weer naar de arts om te bespreken wat nu. Vind het wel erg spannend.
Ik heb ook galstenen. Was al een aantal jaartjes geleden gezien. Heb dit gemeld bij de vk, maar als je er geen last van hebt, opereren ze je niet zomaar hoor. Je hebt alleen kans dat je er in je zwangerschap meer last van kunt hebben. Heb ik gelukkig niet gehad en nu nog steeds niet
De aanvallen zijn echt een hel. Heb liever een bevalling. De laatste aanval duurde bijna 1, 5 uur en dan schreeuw ik het ook 1, 5 uur uit zo'n pijn.
ik weet wel dat er ooit een topic is geweest van iemand hier die werd geopereerd aan haar galblaas terwijl ze zwanger was. misschien even zoeken?
http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/105055-galstenen-tijdesn-de-zwangerschap.html zo heb even voor je gezocht
ik heb het 2x gehad in de zwangerschap. Bij de eerste begon het zo rond de 17 weken. Alleen ze waren zo klein dat ze niet konden vinden dus zeiden ze dat het maagzuur was. Z,n 6 weken na de bevalling is me galblaas verwijderd. Bij de 2de kreeg ik het weer zo rond de 15 weken weer konden ze niets vinden en gooiden ze het op de zwangerschap/darmen. 5 weken na de bevallig werd ik weer doodziek bleek ik weer galstenen te hebben. Door dit ben ik ook echt 2x doodziek geweest heel de zwangerschap. Ik kon niets meer eten had 3x per dag lange aanvallen en zo zeker 3 x per week en op het einde van de zs zelfs iedere dag. Suc6 ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Nou vanmorgen bij huisarts geweest en hij wil dat ik geopereerd word. Ben vanmorgen al in het ziekenhuis geweest en moet vrijdag naar de chirurg en die moet beslissen of we gaan opereren of afwachten. Vind het allemaal wel dood eng.
Heel spannend, vooral als je ook nog eens in verwachting bent. Maar je moet ook maar zo denken, is wel beter voor jou, dan heb je niet zoveel pijn meer en ze doen je vast niet opereren als dat niet goed zou zijn voor jou en de baby. Wordt vast wel eerst goed over nagedacht. Gelukkig is het tegenwoordig niet meer zo'n zware ingreep Heel veel succes vrijdag en laat je het nog weten? Groetjes
Word toch een operatie, binnen twee weken word ik geopereerd. Het risico voor weeën is nu het kleinst en wordt met de week groter. Maar ooh wat vind ik het eng