Hoi dames, Ik ben bijna 20 weken zwanger. De laatste paar dagen zit ik in de verhuizing en ben dus druk bezig geweest om het huis stof vrij te krijgen en alles schoon te maken. Ik was gisteren ook zo moe dat toen ik op bed plofte bijna meteen in slaap viel. Alleen ik kreeg toen ineens pijn rond me vagina en in me onderbuik. Het voelde als spierpijn maar bleef aanhouden. Ik maakte me natuurlijk meteen zorgen, maar de baby was nog lekker druk aan het bewegen. Ben toch in slaap gevallen en s'ochtends opgestaan met een soort spierpijn. Wat ik nu nog steeds heb. Het voelt als spierpijn maar ik heb het vooral als ik rechtsta..het voelt als groeipijn/rekpijn. Geen idee hoe het goed te beschrijven. Ik heb morgen me 20 wk echo en ga het dus ook meteen aangeven. Maar is dit nou bandenpijn? En kan dat komen doordat ik te druk ben geweest de laatste dagen? X
lijkt me inderdaad bandenpijn. Probeer iets vaker even een pauzetje te nemen tussen je bezigheden, dan wordt het vaak minder.
Die klachten voel ik ook.'bandenpijn' volgens verloskundige. Voel t soms ook echt vanonder als scherpe spierpijn. Als ik wat rustiger loop en dingen doe is het stukken minder. Ipv gehaast en grote stappen tijdens t lopen, lopen alsof je een rustige wandeling maakt. Als t te heftig is pak ik een paracetamol
Dat kan inderdaad makkelijk komen van alle lichamelijke bezigheden die je de afgelopen dagen hebt gedaan. Het is een teken van je lijf dat je even wat gas terug moet nemen en wat meer je rust moet pakken. Een lekkere warme douche/bad/kruik helpt er goed tegen, als je het echt niet uithoudt kun je paracetamol nemen. Het nadeel daarvan is alleen dat je dan de pijn niet of minder voelt en je alsnog makkelijk te ver over je grens gaat.