Zie op tegen het vertellen :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daphne, 6 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn ouders en thuiswonend broertje heb ik het meteen verteld nadat we positief hadden getest. Ik heb een hele goede goede band met ze en ik hoefde dan ook niet na te denken of ik er mee zou willen wachten of niet. Ze waren ook super blij en van mijn broertje heb ik meteen een hele grote Pooh-beer gehad die eigenlijk van hem was en waar hij heel erg trots op was.

Mijn oma heb ik het twee dagen later verteld. Ze woont iets verder weg en ik wil het goede nieuws niet over de telefoon vertellen. Helaas reageerde ze niet enthousiast. Ze heeft me niet eens gefeliciteerd :( Ook jammer dat de vraag kwam of het wel gepland was. Ik ben 24, mijn hubbie 29, we zijn 8 jaar samen en wonen 7 jaar samen. Tevens hebben we afgelopen jaar een huis gekocht.

Nu vind ik het een beetje eng om het anderen te gaan vertellen. Zit er niet op te wachten dat iedereen gaat vragen of het wel gepland is. Ik kan moeilijk vertellen: we hebben goed nieuws, we zijn gepland zwanger. Verder is op mijn werk al een collegaatje zwanger en 1 is bezig (mmm). We zijn niet met zovelen en het gaat best lastig worden. Ik overlap ook met mijn collegaatje in zwangerschapsverlof.

Normaal ben ik een enorme flapuit, maar dit maakt toch wel dat ik het voor me houd. Aan een kant goed natuurlijk. Maar ik vrees dat ik het wel snel zal moeten gaan vertellen, want ik begin nu al aardig te groeien, hihi. Hoop dat mensen toch leuk gaan reageren.

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi Daphne
    Hoe mensen reageren is hun pakkie an. Bij ons word het ook gevraagd of het gepland is. In het begin voel je je daar wat rot over maar als je zegt nee het is gepland worden het hele leuke verhalen en sta je uren met iedereen te praten. Bij ons was het niet gepland al zeggen we tegen de buiten wereld van wel omdat ze hier nogal graag roddelen haha. Ik zou er lekker van genieten. En oma's die over groot oma worden krijgen alleen maar de bevestiging dat ze nu wel heel oud worden.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    weet jehet is jou zwangerschap, en laat dit mooie gevoel nu niet door andere verpesten. mensen zouden blij voor je moeten zijn. en je bent 24, dus dat is een heel normale leeftijd.
    meid geniet van deze tijd, en vertel op jou manier je nieuws.

4. kaatje81

kaatje81 Actief lid

14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Komt wel goed joh!!Ik ben 25 mijn man is 27 en wij hebben ook een paar keer de vraag gekregen of het gepland is, ja ik snap ook niet waarom mensen deze vraag moeten stellen. Maak je er maar niet druk om!

5. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik zal je nog wat gekkers vertellen.
    Toen ik thuis positief teste belde ik mijn huisarts omdat ik weet dat ik dan op insuline moest overgaan.
    Hij zei dat ik meteen kon komen dan deden ze daar ook nog een test.
    Die was ook positief, wat schets mijn verbazing?
    De assistent was een brief in het vullen voor een abortus.
    Er word tegenwoordig zo vaak uitgegaan dat het kind niet welkom is :evil:

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje, Ivonne, dat is echt niet meer normaal. Wat heb je gezegd?

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat is wel erg, was die brief echt voor jou? Ik zou echt onmiddellijk een andere huisarts zoeken als het zo gaat....

Maar om even terug te komen op het topic, het is je eigen keuze om zwanger te worden en ik zou me er niets van aantrekken wat anderen denken. Je ouders en broertje zijn belangrijk, en die zijn blij, dat is toch waar het om gaat. En het is toch een heel normale leeftijd om kinderen te krijgen?

Misschien deed je oma zo omdat ze het niet had verwacht?

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Inderdaad je meest naaste familie is het meest belangrijk of tenminste....jullie zelf! Jullie wilden voor een kindje gaan en krijgen die nu. Mooier kan niet toch?

Mijn man is 33 en ik word volgende week 29. Ik ben vorig jaar september net begonnen met een studie aan de universiteit. Wij wisten dat we ergens gedurende die studie een kindje zouden krijgen. Ik wil niet vier jaar wachten want dan was ik voor mijn gevoel voor een eerste te oud moeder (mijn gevoel heh dames.) Ook wij hebben de vraag gekregen of het wel gepland was. Mensen willen zich gewoon overal mee bemoeien en de een weet het nog beter dan de ander.
    Helemaal niets van aantrekken!

Lekker gaan genieten van je zwangerschap hoor!

Groetjes Senseemillia

9. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik zei dat het kind gewenst en gepland was :rolleyes:
    En die brief was echt voor mij want toen ik zei dat het een geplande zwangerschap was, scheurde hij het meteen kapot.
    Maar toch, vind het zo maf.
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik een andere dokter en toen ik daar belde om te zeggen dat ik zwanger was, vroeg ook die of ik het wilde houden :evil:
    Snap dat niet, volgens mij zie ik er kindonvriendelijk uit ofzo of voldoe ik niet aan de uiterlijke eisen van moeder :rolleyes:

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou zeg, wat een idioten. Dat is echt niet leuk.

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    deo ff gezellig!

Ik zou heel nonchelant zeggen! ja het is gepland ja!
    heerlijk! lekker puh! zo!

hihi

12. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ach weet je wat het is....het is gewoon een standaard vraag bij velen hoor....ben nu zwanger van de 2e...en 28 jaar..We hebben eigen huisje,boompje,beestje.. er zit bijna 4 jaar tussen de 1e en 2e in...en toch krijg ook ik vaak te horen: Hey, je bent in verwachting. Wat Gaaf!!! Was het gepland???
    Eerst had ik zoiets van: Ja duhhhh en wat een stomme vraag, maar het is blijkbaar iets wat mensen leuk vinden om te weten ofzo.... Dus het maakt niet uit hoe oud je bent of wat je woonsituatie is blijkbaar haha
    Dus niks van aan trekken. En anders zeg je: Tuurlijk is het gepland, waarom zou dat niet zo zijn!!! ;)

13. Petra

Petra Actief lid

29 okt 2005
    121
    0
    0
    student
    Noord-Brabant
    Wat een vraag hè en al was het niet gepland, vaak is het dan wel gewenst. Net als onze eerste toen ik, net als jij, 24 was. Nu ben ik 32 en zwanger van de 4e...en of ze allemaal gewenst zijn, ben blij dat ik de eerste stap om wel of niet zwanger te willen worden niet zelf heb hoeven nemen. Nu ging het vanzelf, hahaha.
    Geniet van je zwangerschap en zeg gewoon tegen mensen met die STOMME vraag: "nee, gek hè en we hebben het niet eens gedaan" ;)

Moet je ze dan zien kijken, snappen ze meteen dat het wel een hele rare vraag is!!!

Fijne zwangerschap, geniet van je kleintje in je buik!

14. Niet meer actief

Bij mij word het ook elke keer gevraagd omdat ik nog zo jong ben...
    Wees gewoon blij voor de ander en feliciteerd diegene, als men het wil melden dat het niet gepland is dan zal diegene da toch wel zeggen.

Van een dokter kan ik wel begrijpen dat ze iets in die richting vragen als je bv iets mankeert, maar om dan gelijk een brief te tikken.
    Denk ook dat een dokter zoiets moet vragen of je het wil houden of niet. Denk wel een soort van protocol.

Maar naaste familie of vrienden pfff... gekke mensen die het vragen

15. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Op zich heb ik niet zo'n moeite met de vraag; was het gepland?
    Gaat me een beetje op het toontje waarop zoiets gezegd wordt.

Maar een dokter die een brief voor abortus zou schrijven??? Ik heb geen idee wat ik dan zou doen. Ik geloof dat ik behoorlijk link zou zijn.

Deel Deze Pagina