Voor wie bijgelovig is, Omdat er vannacht om 02.45 uur maanverduistering is heeft mijn indonesische oma mij aangeraden om vannacht precies om 00.00 uur onder de douche te staan en te bidden. Dit ter voorkoming dat je ongeboren kind op het lichaam donkere moedervlekken (met haar) krijgt en/of donkere wijnvlekken op lichaam of gezicht krijgt. Ik ga in iedergeval wel het advies van mijn oma volgen. Wie nog meer? Veel liefs Angie
Grappig bijgeloof. Ik ben niet Indonesisch en heb dit ook nog nooit gehoord. Dus nee, ik hoop op dat tijdstip lekker in mijn bedje te slapen
Hahaha hier heb ik nou echt nog nooit van gehoord! Bijzonder, maar ik denk dat ik dan gewoon in mn bedje lig
Lees nu net mn reactie terug, maar het is niet bedoelt om je uit te lachen hoor! Vind het gewoon een erg grappig bijgeloof.
Hey Angie, Wat leuk zeg, ik ben altijd geintereseert in Indonesie en mijn vriend is van Indonesische afkomst, al is hij wel geadopteerd hier in Nederland. Bijgeloof , ik weet het niet maar ik vind het wel leuk hoor, misschien ga ik ook wel onder de douche om 00:00 uur. De biologische familie van mijn vriend nooit gezien of gekent, dus tja wie weet wat er in de genen zit! Dus tja wie weet zitten die moedervlekken ofzo ook in de genen ofzo. Wel leuk idee, ik ga samen (of alleen) lekker onder de douche vanavond! Hihi Als mn vriend thuis komt laat ik hem dat gelijk weten. Alleen wij bidden niet dus dat wordt denk ik alleen maar een lekker warme douche met de gedachte " maansverduistering, hopelijk helpt dit en dat we een mooie gezonde kereltje krijgen " ! Groetjes, Mandy
Ik ben zelf half indonesisch en heb hier ook nog nooit van gehoord. Het lijkt met totaal bijgeloof. Ik weet niet wat haar verdere achtergrond is? (kwa geloof)
Zo nou kwart voor 12. Tijd om zo maar onder de douche te gaan he hihihi, m'n vriend en ik doen met je mee Angie (buiten het bidden dan )
wat leuk! Stipt om 00.00 uur was ik ook onder de douche te vinden! Met me mannetje in de badkamer op een krukje... Niet echt gebeden, maar goede gedachtes hebben over je aankomende baby en wensen dat hij/zij gezond op de wereld komt (en blijft natuurlijk)! Groetjes Angie
Hey Angie, Ja precies hetzelfde verhaal hier, al hebben wij geen krukje, ik kon nog wel even lekker staan (maar neit voor lang meer denk ik haha) Was wel even lekker gezellig en warm en met goede gedachtes inderdaad! Groetjes, Mandy