Ik ben nu ruim 25 weken zwanger en ik maak me zorgen over de beweging in mijn buik.vlak voor de kerst een paar dagen ennet na oud en nieuw een paar dagen,was de kleine nogal druk,maar nu is het redelijk minder qua beweging na mijn idee.het beweegt wel,maar niet zoveel als toen.Ik heb het aan de gyneacoloog gevraagd en hij zei dat het nu nog niet erg is,maar ik lees ook wel dat het juist deze tijd zou moeten zijn,dat er veel beweging is. Zijn er meer vrouwen hier waarbij het niet overdadig beweegt? Ik zit nu wel in veel stress,vanwege een verhuizing en nog wat dingen en mijn bloeddruk is iets te hoog;ik loop nu voor controle bij de gyneacoloog.+ een ijzertekort(ik slik wel staaltabletten)Kan dit er iets mee te maken hebben,dat het minder lijkt te bewegen? Ik ben toch eigenlijk wel bang,dat er iets mis is,dat het alsnog misgaat.ik heb de miskraam in juni 2007 nog duidelijk in m'n hoofd zitten.Ik kan er niet echt over praten met mijn vriend,want hij vind dat ik me te veel zorgen maak,maar ik kan er niets aan doen,dat ik bang ben dat het misgaat. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij(hoop ik)geruststellen?Of anders hun gedachten /gevoelens hierover met mij delen?
hee meid pas na 28weken moet je haar/hem elke dag voelen!nu hoeft dat egt nog niet! geloof je gyn nou maar..en bel je gewoon nog een keer op. ik voel haar wel elke dag.ene keer meer dan andere dag... liggent bijna nie zittend wel.. maar wees niet bang!.. k ken zelfs iemand die helemaal niks voelde... alleen met 30weken de buik zag bewegen.. groetjess
Ik heb rond die tijd ook wel eens gehad dat ik hem een paar dagen wat minder voelde. Juist omdat ik het druk had. Pas als ik lekker eens op de bank ging liggen of in bed met mijn handen op mijn buik voelde ik hem weer wat vaker. Maar als je het niet vertrouwt altijd bellen hoor. Vanaf de 26 tot 28 weken moet je je kindje toch wel dagelijks voelen. En later wordt het weer wat minder, omdat het kindje minder ruimte krijgt. Vorige week voelde ik 'm ook een paar dagen bijna niet dus toen was ik ook gelijk gestresst. En nu wel weer volop. Het kan soms zijn dat het kindje een groeispurt heeft gehad en daarom wat rustiger is. Maar als je je echt zorgen maakt gewoon nog een keer bellen hoor of langsgaan. Stress is ook niet goed voor je bloeddruk. liefs Nikkie
Vanaf 28 weken inderdaad wel elke dag beweging voelen, maar je kind heeft drukke en rustige dagen, dus ook daarna nog zal het wel eens een dagje wat stiller zijn. Ik vind zelf die rustige dagen ook niet zo fijn, vraag me toch af of het allemaal goed gaat daarbinnen - en dan heb ik zelfs nooit een mk gehad. Ik wil maar zeggen: ik kan me je zorgen wel voorstellen, maar mij wordt steeds verzekerd dat het normaal is dat je op sommige dagen wat minder voelt.
En het ene kindje zal ook wel rustiger zijn dan het andere kindje. Mijn dochtertje was heel druk en mijn zoontje voelde ik ook niet zo veel. Denk dat je je druk maakt om niks, maar als je onzeker bent moet je gewoon nog een keertje naar het ziekenhuis bellen. Succes ermee. xxx
Als ik het zelf erg druk had bijv met mijn werk voelde ik hem ook haast niet. Hij kwam dan pas weer in beweging als ik een aantal uur lekker op de bank lag te luieren!
Inderdaad vanaf 28 wkn elke dag voelen een paar x. Maar inderdaad ook niet elk kindje is even druk. Heb ook wel eens ff dat ik denk hey ben je dr nog? En als ik dan ff rustig ga liggen en mn hand op mn buik leg voel ik hem/haar weer Maaar als je t niet vertrouwd, altijd gyn of VK bellen...beter voor "niets" (nou ja niets gaat om je eigen gemoedsrust) dan niet bellen terwijl je t beter wel had kunnen doen. Daar zijn ze voor hoor!
hoi hoi het maakt niet uit als je de baby minder voelt vanaf 28 weken moet je de baby 1 keer per dag voelen en niet vergeten hoe drukker jij bent hoe rustiger je baby is omdat jou drukte hem/haar in slaap wiegt geniet lekker van de kleine bewegingen die je voelt en als je het echt niet vertrouwt bel je gewoon je verloskundige of ze een keer extra wilt luisteren groetjes nathalie