10 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door red, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red

red Lid

23 feb 2006
    94
    0
    0
    Hoi!

Ik ben vandaag 10+2 weken zwanger. Dit is mijn tweede zwangerschap, de eerste eindigde in een missed abortion. Dat vruchtje was niet groter dan 18mm.

Ondertussen heb ik 4 echos gehad, waarvan 3 met kloppend hartje (de eerste was nog te vroeg). De laatste had ik afgelopen maandag, toen was ik 9+6. Op alle drie de echo's waarop het hartje klopte was alles goed en het kindje was ook precies zo groot als het moet zijn met die zwangerschapsduur.

Nu ben ik benieuwd hoe groot de kans is dat het nog mis kan gaan. Mijn gyneacoloog in het ziekenhuis zei bij 8+1 weken dat de kans op dat moment ongeveer 97% was dat het goed bleef gaan. Beter kon je het niet krijgen, zei ze, gedurende de hele zwangerschap. Als je negatief gaat zijn, kan het natuurlijk altijd nog mis gaan.

Maar daar wil ik nu niet naar kijken. Ik ben positief ingesteld. Toch ben ik benieuwd of ik er nu enigszins vanuit kan gaan dat, met 3 'perfecte' echo's en bij 9+6 weken nog steeds hartactie, ik over ongeveer 30 weken mijn kindje in mijn armen zal hebben.

Bedankt voor het antwoorden alvast!
    groet, Red

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Red,

de kans is inderdaad erg groot dat je straks je zoontje of dochtertje in je armen houdt. Met zekerheid is dat natuurlijk nooit te zeggen, je kunt niet in de toekomst kijken, maar meestal is het zo dat wanneer er bijvoorbeeld een ernstige afwijking aan het kindje geweest zou zijn, het lichaam de zwangerschap al eerder had afgebroken. Dus als je beseft dat vanaf nu zo'n 97% van de kindjes gezond ter wereld komen, kun je lekker gaan genieten van je zwangerschap.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina