hallo allemaal, heel gek , maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Ik en mijn vriend hebben vanavond seks gehad onveilig ik slik al 2 tot 3 maanden misschien wat langer geen pil meer omdat we een kindje willen ik doe iets rustiger aan met sport eet goed en let daar ook op. moet ik en mijn vriend nou van de week het nog een keer proberen voor de zekerheid ? hoe weet ik of het gelukt is ? echt 2 tot 4 weken wachten voor een test ? ben zo zenuwachtig we willen het zo graag.
Je zou, je kan inderdaad. Hou je je cyclussen bij? Zit je rond je eisprong? Zo ja, dan gewoon voor de zekerheid nog even doorgaan! Beter te vaak... Over twee weken ongeveer zou je dan een testje kunnen wagen. Sommige dames voelen dan al wel van alles, maar dit is soms moeilijk te plaatsen, aangezien het ook symptomen kunnen zijn die met een aankomende menstruatie te maken kunnen hebben. Ik weet hoe moeilijk het is om te wachten, maar geduld is het sleutelwoord. Succes!
oke heel erg bedankt ik ben met mijn zwangerschap 20. woon gelukkig op mezelf met mijn hondje en een nieuw pupje en in de toekomst een cadeautje die de ooievaar meebrengt.
Ik was 19 toen ik zwanger raakte! 20 toen ik beviel inmiddels 21 en een zoontje van 8,5 maand en nu lekkerr voor een tweede! Hihi succes!
wauw ik zal hetzelfde als jou hebben ben nu 19 tijdens de zwangerschap ben 20 met de bevalling en hij zal ook tussen de 8 en de 10 maanden zijn als ik 21 ben. voel me gelijk een stukkie happier dacht dat ik een jonkie was.
alleen nu is de vraag nog een beetje of ik echt zwanger kan raken ? ik lees allerlei spookverhalen van dat je maar 1 x en je cyclus kan proberen zwanger te raken en dat de het verder hopen op geluk is. ik ben net 2 weken geleden ongesteld geweest dan is het deze week toch het beste moment ? om te klussen?
Gemiddeld heeft een vrouw 14 dagen na de eerste dag van de menstruatie haar eisprong/ovulatie. Bij mij was dit trouwens pas op dag 16. Vanaf 3 dagen voor tot een halve dag na je ovulatie kun je zwanger raken. Dus inderdaad echt maar kort per maand. Je kunt je ovulatie bijhouden met ovulatietesten of je temperatuur bijhouden. Ik zou nu nog niet teveel focussen op wanneer je MOET vrijen. Je bent net bezig, mocht het langer duren dan MOET je wel op bepaalde dagen en geloof mij dan is het echt niet leuk meer. Ik was 29 toen ik moeder werd. Had het een paar jaar eerder gewild maar helaas hadden wij de medische molen nodig..
Hoi, Ik vind je wel erg jong, hoor! Maar dat komt omdat ik zelf al 31 ben Ik vind dat als de omstandigheden goed zijn, zeg maar de basis, de leeftijd niet uit mag maken. Ik vind het alleen wel heel belangrijk dat het geen impulsieve beslissing is, want dat kan je duur komen te staan, zeg maar. Het klopt dat je in feite als vrouw maar ongeveer 12 tot 24 UUR per maand vruchtbaar bent. Zodra de eisprong is geweest, ongeveer twee weken na de eerste dag van je menstruatie, dan is het eitje dat is vrijgekomen 12 tot 24 uur vruchtbaar en moet het dus in die tijd bevrucht worden. Gelukkig leeft het zaad van een man, mits dat van goede kwaliteit is natuurlijk, soms tot 3 dagen. Dat vergroot je kansen natuurlijk. Maar het blijft krapjes aan! Daarom wordt geadviseerd om de week van je eisprong in ieder geval om de dag of twee dagen te klussen. Je bent, zag ik, nog niet lang gestopt met de pil, dus het zou even kunnen duren voordat je lichaam daaraan gewend is en dat kan soms lastig zijn. Ontpillen heet dat. Je cyclus kan onregelmatig zijn, je kunt allerlei zwangerschapskwaaltjes krijgen zonder dat je zwanger bent etc. De huisarts stelt doorgaans dat het tot een jaar kan duren na het stoppen met de pil voordat je zwanger bent. Als het langer duurt, kun je worden doorverwezen naar het ziekenhuis. Succes! Groetjes Patricia
Ik zou rond de 2 weken nadat je menstruatie is begonnen een paar dagen seks hebben dan heb je de grootste kans om zwanger te worden. Je kan ongeveer 14 dagen na je eisprong een zwangerschapstest test doen. Ik was 22 toen ons zoontje werd geboren, helaas is hij veelste vroeg geboren en overleden.
o wat erg , Weet even niet wat ik moet zeggen. het is 2 weken geleden wanneer ik ongesteld werd en hebben het gister gedaan. moeten we het vandaag dan weer doen? ik las via internet dat de man pas na 3 dagen weer verse zaad had>?
Mannen zijn (even algemeen bekeken, dus mannen met traag of "dood" zaad uitgezonderd) 24 uur per dag vruchtbaar, vrouwen 24 uur per cyclus. Doorgaans, bij een "normale" cyclus, heb je zo'n 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie je eisprong. Vlak voor, tijdens en vlak na die eisprong ben je vruchtbaar. Als het eitje niet bevrucht is wordt dat je menstruatie, als het wel bevrucht is gaat het innestelen en word je niet ongesteld. Antwoord op je poll; ik was 25 toen ik zwanger werd van de eerste, beviel op mijn 26e. Nu op mijn 27e ben ik zwanger van de tweede, en ik zal vlak voor of vlak na mijn 28e verjaardag bevallen.