zwanger,maar wil ik wel?

Discussion in 'Zwangerschap' started by kimmie 1983, Feb 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmie 1983

kimmie 1983 Nieuw lid

Feb 13, 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames

ik ben een moeder van 2 gezonde kinderen,eind september hebben ik en mijn man besloten om voor een sterelisatie te gaan,omdat wij echt maar 2 kinderen wilde. in december is hij dus naar de dokter gegaan.

in decmber heb ik de pil tot 2 weken geleden gewoon doorgeslikt en ben dus niet ongesteld geworden,nu heb ik net een test gehaald en jawel...zwanger!!!

hoe kan het? neem je het besluit om voor geen derde te gaan,slik je de pil door,heb je al weinig sex a 1x in de maand omdat we het zo druk hebben en wat denk je ZWANGER!!!

we willen absoluut geen derde kindje ,dat is het eerste wat in ons omgaat. nu ik een beetje ben gesust denk ik 'ach waarom niet,1tje meer of minder?
    mr als ik dan denk dat ik alles heb verkocht,overal afscheid van heb genomen en nu mijn handen weer vrij heb voor mezelf,kindjes zitten heerlijk op school allebei eindelijk weer eens wat meer tijd voor elkaar en alles word gewoon makkelijker dan denk ik ...neeee ik wil er geen!!!

maar 'het' groeit,er groeit een kindje in me buik!!! kan ik dat weglaten halen??? ik weet het niet,is het voor ons bestemd een kindje erbij?? heeft het zo moeten zijn???

pff wordt gek van de gedachten,moet morgen naar de verloskundige om te kijken hoever ik ben (stiekem ook al afscheid van genomen...heerlijk daar hoeven we nooit meer naartoe!!!) uhmz dus wel!!.... zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt??

en begrijp me niet verkeerd,ben best blij hoor,het is een wonder en bijzonder en het is welkom...maar ik heb er gewoon geen zin meer in...nog een kind pffff ben blij met mijn vrijheid....of ben ik nu echt heel erg bezig???

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Meis misschien krijg je wel een heel makkelijk kindje!

Oke het verhaal van mijn moeder..........gelukkig 2 kindjes (jongen/meisje) komt heel ziek in het ziekenhuis te liggen waar ze haar vertellen dat ze al 5mnd zwanger is! Ze is niet meer uit het ziekenhuis gekomen tot de bevalling.....ze was heel erg ziek.
    Ze hadden niks meer net als jullie. Het was klaar, genoeg..

Ik scheel 4jr met mijn zus en 6jr met mijn broer dus de zelfde situatie als jullie nu.
    Maar wat ben ik blij dat ze me toch hebben laten komen!
    Meis waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten en een baby heeft niet zo heel veel nodig hoor. En alles kan je kopen op MP of in 2de handswinkels. IKEA heeft ook alles en kost ook allemaal net iets meer als niks.

Laat het bezinken maar maar geen overhaaste beslissingen. Daar krijg je spijt van.

3. Me312

Me312 Actief lid

Feb 2, 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Ik heb dit nooit meegemaakt nee... Dus in die zin kan ik je niet helpen..
    Ben nu zwanger van nr 2 en dat blijft ook de laatste aangezien zwanger zijn niet voor mij blijkt weggelegd...
    Maar ik heb wel tegen mijn man gezegd dat mocht ik toch ondanks onze maatregelen straks zwanger raken van nr 3 dan heb ik haar/hem met liefde omdat ik weet hoe geweldig mijn dochter is!! (onze zoon is er dus nog niet hihi)

Dus ik snap dat je je er op voorbereid hebt dat er niet een nr 3 bij kwam maar neem je tijd nog even..! Overhaaste beslissingen zijn als het goed is nog niet echt nodig..! Overleg de + en - punten van een derde en als jullie er echt over uit zijn dat een derde niet meer past bij jullie als gezin dat kun je het altijd nog weghalen ;)

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Nee, niet meegemaakt, maar ik denk dat ik je ergens wel begrijp. Ik merk dat ik twee prachtig en genoeg vindt.
    Maat ik zou zelf niet kunnen leven met abortus. En als het gaat om de praktische kant, dan duren die kleine kinderen jaren niet zo lang tot dat je die vrijheid weer voelt die je nu hebt. Spullen zijn zo bij elkaar gezocht.
    En er groeit een ieniemini mensje in je buik. Dat is een wonder en hier zou het heel welkom zijn, ook al is het niet gepland.

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik was ook onverwachts zwanger van een derde (ondanks anticonceptei) terwijl wij besloten hadden dat het bij 2 bleef.
    En mijn zoontje was toen nog maar 8 of 9 maanden.
    Nou mijn eerste reactie was precies als die van jou!
    Maar ik wist wel meteen dat ik geen abortus wilde.

Het werd helaas een miskraam en oooh wat vond ik dat erg...
    maar helaas mijn man wil echt geen derde en heeft zich ook laten sterilliseren nu.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier nu onverwachts zwanger van de derde, over 3 maanden zou mijn man zich laten steriliseren. Het voelt alsof het gewoon zo moet zijn, zelfs manlief is inmiddels om. Al denk dat mocht het misgaan hij naar de dokter rent voor een knoop!

7. Meagan

Meagan Bekend lid

Jan 10, 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Ik raakte door de pil heen zwanger in 2009... Toen hadden wij 4 jongens en dat was het. De jongste was toen 5. Uit de kleintjes dus. Ik zag er tegenop om overnieuw te beginnen.

Die zwangerschap eindigde in een miskraam juist op het moment dat wij aan het idee gewend waren.

De leegte was zo erg... ik voelde mij zo schuldig.

Zoals je ziet is nummer 5 toch gekomen en is nummer 6 heel pril aanwezig.

8. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    3,520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik begrijp je reactie, maar ook weer niet ;) komt waarschijnlijk omdat het bij mij allemaal niet zo gemakkelijk gaat..maar dat terzijde...

Ik zou in ieder geval nooit voor abortus gaan, want het is en blijft een wonder...en ik zeg maar zo...het had dan waarschijnlijk zo moeten zijn!

Ik hoop voor jullie dat er een wijs besluit uitkomt en dat we over circa 8 maanden een mooie dochter/zoon kunnen verwelkomen op zp ;)

Succes met je beslissing!

Share This Page