Hallo, Ik ben nu 6 weken zwanger en heb overgewicht 86.6 kg bij een lengte van 1.67 (bmi net boven de 30), in mijn vorige zwangerschap ben ik 30 kilo aangekomen (woog toen 55 kg) en in de afgelopen 5 jaar ben ik eigenlijk komen te zitten op het top gewicht van mijn zwangerschap destijds. Ik ben bang voor verhoogde bloeddruk (nu overigens 120/75), zwangerschapsdiabetes (suiker is nu prima) en eigenlijk alles wat maar kan hangen aan overgewicht. Wat is aan te raden, hoeveel kcal heb ik nodig (in de afgelopen maanden probeerde ik mij te houden aan een 1200 kcal dieet), en in hoeverre kan het kwaad om te 'lijnen' gedurende de zwangerschap. Wat kan wel en wat kan niet
hoi gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt inderdaad wel wat meer risico's met je overgewicht, maar fijn dat je goed oplet op wat je eet. Probeer gewoon om zo min mogelijk aan te komen nu, echt afvallen is niet aan te raden. Een 1200 kcal dieet is denk ik wel te doen, al lijkt het me aan de lage kant. Las je precies wilt weten wat handig is, zou ik een afspraak maken met een diƫtiste, die kan jou helpen om een aangepast dieet te maken maar wel zo, dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Neem je ook foliumzuur? Goede zwangerschap gewenst! Mirjam
Ik zat zelf te denken om over te stappen op 1500 kcal (300 extra ivm zwangerschap), ik ben heel bewust dat wat ik binnen krijg goede voedingsstoffen zijn (erg handige app van voedingscentrum die alles uitrekend). Ik neem ook foliumzuur uiteraard!