Allereerst wil ik zeggen dat ik niemand hiermee voor het hoofd wil stoten, daarom heb ik het ook bij zwangerschap geplaatst. Sorry voor de dames die het onbewust toch kwetst! Het zit zo...ik ben er dus net achtergekomen dat ik zwanger ben, en...al 18 weken!! Vorige week voelde ik me niet zo top. En dit weekend was ik zo emotioneel, dus gisteren voor de zekerheid een testje gedaan: een licht tweede lijntje :-O. Vandaag kon ik bij de vk terecht, en ik ben dus al 18 weken! Ik vind het heel naar om te moeten zeggen, maar dit zat echt niet in de planning. De jongste is 3, de oudste 5: ik was klaar! Ik snap ook werkelijk niet hoe dit kan, mijn man heeft zich vier maanden terug laten steriliseren en had geen zwemmers meer volgens het onderzoek EN ik had nog een spiraaltje. Die overigens nergens meer te bekennen blijkt. En ik voel me zo heen en weer geslingerd en een soort voor het blok gezet. Daarbij is mijn schoonzusje na heel lang proberen eindelijk zwanger en dit had verdorie haar jaar moeten worden. Ze bevalt nu na mij . Voel me zo naar, ik heb ook nog geen blijdschap gevoeld, en dan voel ik me daar ook weer schuldig over. Moest het even van mij afschrijven, wilde gewoon heel even ergens mijn emoties kwijt.
Ach jeetje.. je weet net een dag dat je 18 weken zwanger bent terwijl je dacht dat het vrijwel onmogelijk was. Wat moet je geschrokken zijn! Voel je niet schuldig dat je nog niet blij bent geweest, dit is nogal wat om achter te komen bij deze termijn. Ik begrijp dat je je schuldig voelt tegenover je schoonzusje. Maar misschien is het voor haar juist leuk dat ze dit nu nog meer met je kan delen? Vertel haar in ieder geval je gevoelens en gedachten hierbij, dan heb je dat er ook maar uit gegooid. Probeer het eerst een plekje te geven. Ik hoop voor je dat daarna de blijdschap vanzelf komt. Ik wil je wel feliciteren met je zwangerschap
Dikke knuffel voor jou! Dat zal flink schrikken geweest zijn zeg! Wat een achtbaan van emoties zullen jullie doorgaan. Wil jullie daarbij veel sterkte wensen. Is er, denk je, nog wel een plekje in jullie gezin? Dit kindje heeft er in ieder gevaluatie hard zijn of haar best voor gedaan. Richting je schoonzusje zou ik me niet schuldig voelen, misschien kunnen jullie, als alle emoties weer een beetje tot rust zijn, er juist wel samen van genieten. Nogmaals een dikke knuffel!
Bedankt voor de lieve reacties, meiden. Ik moet het gewoon ook echt even laten bezinken. Ik ga morgenochtend eerst langs mijn schoonzusje, ik wil dat zij het als eerste weet. Mijn man is al druk bezig met het huis opnieuw uittekenen om een extra slaapkamer te creëren. Hij is heel nuchter en blijkbaar heeft het zo moeten zijn. Dat is wel heel fijn. Ik had er gewoon echt niet meer op gerekend, maar het is zo en daar moeten we het mee doen. Ik voel me alleen een beetje schuldig: bij de eerste zwangerschappen was ik zo blij en nu helemaal niet. Ik hoop zo dat dat nog komt! Misschien als ik mijn schoonzusje heb gesproken, dan heb ik misschien ook wat meer rust.
Ach, meid. Je bent toch niet niet blij met t leven in je buik.. Je schrikt je alleen lam. Zeker met spiraal EN sterilisatie is de kans zooooo klein dat ik me ook suf zou schrikken hoor, dan is woehoeee een baby niet gelijk aan de orde... Gelukkig heb je daar nog een maand of.. 5 voor Ik snap je gevoel naar je schoonzus wel, maar ze snapt t vast wel. En lief on gelijk naar haar toe te gaan morgen. Laat t rustig even bezinken en laat je emoties maar gaan, emoties mogen er zijn hoor, ook de minder leuke. Ennuh... Gefeliciteerd
Wow gefeliciteerd. Kan me indenken dat het gigantisch schrikken is. Bizar ook als je man gesteriliseerd is en jij een spiraal hebt.
Geef het de tijd en voel je niet schuldig over de gevoelens die je nu hebt. Is toch logisch dat je eerste gedachte is hier heb ik niet om gevraagd?? Nog even en je voelt de kleine weer bewegen en wat heerlijk dat je man zo relax is dat maakt het allemaal een stuk makkelijker. Geef t een paar weken...
Erover praten is een stap naar acceptatie. Ik snap best dat het een enorme schrik is, helemaal als je man zich heeft laten helpen dan ga je er gewoon niet vanuit. Hou je taai..
Pff..net bij mijn schoonzus geweest en ze reageerde zo lief! Ook even lekker kunnen huilen, de eerste gevoelens van blijdschap zijn er ☺️
Wat is dat schrikken zeg. Dan vertrouw je de sterilisatie en dan gebeurd er dit. Wat ontzettend fijn dat je schoonzus goed reageerde! En dat er nu toch wat blijdschap is. Ik hoop dat je een mooie zwangerschap verder mag hebben met straks een gezonde baby!
Jeetje dat is echt schrikken!! Snap dat je in de eerste instantie ook echt niet blij bent als je klaar denkt te zijn. Fijn dat je schoonzusje zo goed reageerde. Toch hoop ik dat je uiteindelijk blij kan zijn met de zwangerschap als je van de schrik bent bekomen.
Fijn dat je schoonzus zo leuk reageerde. Hopelijk kan jij er nu ook echt van gaan genieten. Lekker samen shoppen met je schoonzus
He meis, ik ben jaren bezig geweest om zwanger te worden en was zo negatief over mensen die niet blij konden zijn.. Maar in jouw geval is dit echt een heel logische reactie hoor. Als je 'klaar' bent en er ook die moeite voor doet (sterrilisatie en spiraal) dan is de schok gewoon mega groot. Geef jezelf wat tijd om aan het idee te wennen en wees niet zo hard voor jezelf. Fijn dat je schoonzusje ook positief reageerde, zo te lezen een hele opluchting. Ik vind het ook ontzettend lief van je dat je in deze chaos daar nog aan denkt! Heel veel succes!
Jeetje wat lijkt me dit schrikken! Zeker als je er beide iets aan doet om niet zwanger te raken. En wat lief dat je gelijk om je schoonzusje bekommert met hun situatie. Wel fijn dat ze zo lief reageert. 18 wk is ook gelijk een eindje. Bijna op de helft. Dat je misschien niet blij bent direct, is denk ik niet raar. Hopelijk komt snel de blijdschap meer. Hier ook zwanger van de 3e en oudste is ook 5 en jongste is 3. ze zijn er allebei mee bezig op hun eigen manier. Zo leuk en vind ik ook bijzonder dat ze nu 'bewuster' mee maken.
O meiden bedankt voor jullie reacties, jullie zijn zo lief! Ik ben er zojuist achter dat ik inderdaad al bijna op de helft ben :-O