Tot welke week is het verantwoord?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Linana, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ga 6 weken van tevoren met verlof van werk, MAAR.... ik heb 1 dag per week school.
    School werkt goed mee en alles, maar toch wil ik niet teveel (van tevoren) missen qua college's. Dit vooral omdat er nog een tweetal belangrijke tentamens voor mijn uitgerekende datum plaatsvinden. Hierna zijn er pas weer eindtentamens in april (einde) Dan is de kleine als het goed is alweer 2 maandjes.

Dus mijn vraag:
    Tot welke week in de zwangerschap is het "verantwoord" om naar die ene dag college's te gaan? Ik moet er wel bij zeggen dat ik mij zelf goed voel tot nu toe, geen klachten etc. Maar ik ben dus afhankelijk van het OV en moet reizen tussen groningen en assen. Ik heb geen mensen in mijn omgeving die a la minute kunnen rijden mocht het nodig zijn (iedereen werkt etc)

Dus wat is dan nog verantwoord? Tot welke week zwangerschap?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,204
    10,814
    113
    Lastig... In de eerste plaats denk ik afhankelijk van hoe je je voelt, maar inderdaad je wil ook niet met weeën in de trein! Aan de andere kant, als t je eerste is gaat t meestal niet zo hard. Zou t even Met je vk overleggen, bij welke symptomen je maar beter thuis kunt blijven :)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

verantwoord? Zolang jij je goed voelt. Sommige mensen gaan op de uitgerekende dag nog op visite 200 km bij hun eigen huis vandaan. Bevallen kan je tenslotte overal (er zijn overal in Nederland adequate voorzieningen). Jij bepaalt dus zelf hoe lang je dit kunt en wilt.

4. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Helemaal mee eens. Zolang jij je goed voelt is er geen reden om niet te gaan.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ja hoor, ook na de uitgerekende dag gedaan..... dag later bevallen ;)
    Nee het gaat er om dat jij je goed voelt en zolang dat zo is, dan kun je nog gewoon naar college gaan. Enne.... in Groningen zijn 2 ziekenhuizen, dus mocht echt de nood aan de man (oh nee vrouw) zijn dan kun je altijd nog naar UMCG of Martini.

6. Linana

Linana Niet meer actief

@hopmarjanneke
    Klopt inderdaad, alleen zit mijn school in assen en wil ik dus bevallen in groningen :D Net omgekeerd! Daar zit dus vooral mijn probleem.... In Assen wil ik liever niet bevallen eigenlijk

Maar ik ga het overleggen met mijn vk maandag en ik ga goed kijken naar hoe ik mij voel etc. Ben blij dat ik niet voor gek word verklaard, wat veel mensen dus wel deden ;)
    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe dames!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @linana... hahaha nu pas zie ik je woonplaats staan...

8. fafje

fafje Niet meer actief

zolang jij voelt dat je het aan kan...als het bijv al op den duur begint te rommelen kun je er voor kieze het risico niet meer te nemen...en spontaan bevallen kan natuurlijk altijd...

zolang jij niets zwaars fysieks doet, is het prima te doen zou ik zeggen...je belast er je baby in elk geval niet mee...

wie weet is het mogelijk op de lessen die j alsnog mist via een klasgenoot te kunen volgen...of dat die voor jou wat opneemt of uitlegt oid! succes!

9. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou gewoon gaan. Ook als je bevalling zou beginnen kan je in het ergste geval in een taxi stappen naar Groningen, dan ben je wrs ook nog wel op tijd.

Een eerste (ik ga er even vanuit dat dit je eerste is) bevalling duurt vaak lang. Vaak heb je niet meteen weeen om de vier minuten, dus dan heb je nog tijd genoeg om naar huis te gaan.

10. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik zou ook gewoon gaan als je jezelf goed voelt. Je merkt het vanzelf als het niet meer gaat. Ik liep op de dag van mijn bevalling nog vrolijk door de winkelstraat te sjouwen en had energie voor 10 ;). ' s Avonds om 19.00 braken m'n vliezen :D.

Share This Page