Pinda's en pindakaas en astma bij het kindje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aquilegia, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het dagelijks eten van pinda's/pindakaas tijdens de zwangerschap (we hebben het niet over af en toe dus) kan mogelijk de kans vergroten dat je kindje later astma krijgt. Volgens de onderzoeker is er nog wel meer onderzoek nodig, dus geen overhaaste conclusies trekken. Maar als astma in de familie zit...

Zie hier:

http://www.nu.nl/news/1658290/151/%27Pi ... en%27.html

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
  3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hmmz da's naar voor de pindaliefhebbers onder ons. Ach, gelukkig eet ik ze maar af en toe, alles met mate he ;)

Heart, wat een geweldig idee: boterhammen met foliumzuur. In Amerika doen ze het al (met als gevolg minder neurale buis defecten) en ik ben absoluut voor dat ze het hier ook gaan doen!

4. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

me love pindakaas, vooral die met stukjes noot. echt balen dus!
    durf het dan echt niet meer iedere dag te eten..

5. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ja ik las het ook, lekker is dat ik eet bijna dagelijks pinda kaas nou ja ik wist het niet

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als je niet alles leest weet je ook niet alles
    ik eet het gewoon hoor niet elke dag maar wel 2 keer per week ofzo
    en wie is er niet groot mee geworden!
    een boterham mit pindakaaaaaas

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    AAAAAAAAAAAHHHHHHH, wat verzinnen we de volgende keer :confused:

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Krijg de...

Dat er uberhaubt nog babietjes geboren worden, het is me een raadsel :-s

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ach ik lustte toch al geen pindakaas en noten eet ik ook vrijwel niet :D

Op zich snap ik wel waar het vandaan komt, gezien ik veel mensen ken die allergisch zijn voor noten.

10. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

misschien dat ze op voedingscentrum.nl beter een lijstje neer kunnen zetten wat we WEL mogen hebben.... want dat lijstje lijkt in verhouding tot het NIET mogen .. steeds korter te worden....

zucht.....

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

Wees blij dat juist het voedingscentrum (nog) niet mee doet aan dit soort onzin! Maar ik begrijp wel wat je bedoelt... als je alles moet volgen wat je her en der hoort... dan is water en brood nog teveel!

12. Sherrydan

Sherrydan Lid

19 jun 2008
    19
    0
    0
    Pfffff...
    Ik heb wel asthma en mijn moeder lust geen pindakaas...
    hoe kan dit nu?

Meiden... word gek van alle mensen die mij aanspreken op wat ik wel en niet mag eten.... Worden jullie ook niet helemaal crazy van al die betutteling?

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

14. Magreet

Magreet Lid

15 jul 2008
    22
    0
    0
    @ Sherrydan. Er staat als je pindakaas dagelijks eet meer kans op astma. Er staat niet, als je geen pindakaas eet krijg je geen astma.

Verder, mijn moeder heeft veel pinda's gegeten, ik heb astma en een pinda-allergie. Astma zat al in de familie. Ik heb wel eens gelezen dat veel pinda eten, voor een pinda-allergie kan zorgen.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Klopt, daarom wordt aan vrouwen waar pinda-allergie in de familie zit, afgeraden om pinda's te eten in de zwangerschap.

16. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Tjee :confused: Ik eet echt iedere dag minstens 2 boterhammen met pindakaas! Kind verprutst :rolleyes: Onzin natuurlijk, als we alles kunnen/mogen geloven kunnen we idd beter alleen nog droog brood eten, saai! Dus ik ga er (net zoals bij de meeste onderzoeken van dit soort) vanuit dat het wel mee zal vallen. Ik vraag me af waar al die gezonde babietjes van de laatste 100 jaar vandaan komen, die ouders moeten toch alles fout hebben gedaan ;)

17. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik geloof wel dat er een verband is tussen hedendaagse voeding en veel voorkomende ziekten in deze tijd. Vroeger was voeding verser en waren er niet veel langhoudbare alternatieven.
    Denk dat allergieen ook veelal veroorzaakt worden door een overgevoeligheid voor bepaald voedsel. Zo zou dat ook best kunnen met huidproducten.

't Enige wat ik daar aan doe is zo veel mogelijk vers eten en drinken, weinig suikers, geen vlees eten en producten zonder troep erin gebruiken.

18. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Haha, inderdaad, ongelooflijk wat ze verzinnen. Straks mag je helemaal niets meer eten, kom op zeg, zwanger zijn is geen ziekte hoor

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Waar vind jij producten zonder troep erin? Waarom geen vlees (belangrijke bron van vitamines hoor), vers eten (wat is dat en hoeveel daarvan is onbespoten, onbewerkt etc) welke suikers niet ? etc.. etc... Vroeger was eten niet verser ((ja, het hangt er vanaf hoe ver je terug gaat in de tijd) maar in de jaren 50 en 60 kwam zo'n beetje alles uit blik en van dat eten word je niet allergisch. De oorlogsjaren waren ook niet bepaald gezond.. Voor de oorlog was het prodctaanbod zeer beperkt en kwamen andere aandoeningen veel voor (of te wel kregen allergiën geen kans) Wel moeten kinderen weerstand opbouwen via hun moeder tijdens de zwangerschap, via borstvoeding en als ze klein zijn.

20. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap vrijwel elke dag een boterham met pindakaas gegeten. Ook at ik regelmatig cashewnoten als tussendoortje.

Mijn zoontje is nu 9 maanden. Hij heeft veel last van eczeem, heeft vaak een snotneus en ademt ook wel zwaar. Ongeveer 2 maanden geleden heeft hij een bloedtest gehad, waaruit blijkt dat hij hoogswaarschijnlijk allegisch is voor pinda's. Dit kan erg gevaarlijk zijn, zelfs dodelijk, dus voorlopig geen pinda's voor hem. Hij heeft hiervoor nooit pinda's gegeten, dus waarschijnlijk heeft hij dit tijdens de zwangerschap opgelopen, doordat ik vele boterhammen met pindakaas heb gegeten.

Nu ben ik weer zwanger, maar ik eet al maanden geen pindakaas en ook geen andere noten. Beter voorkomen als genezen...

Deel Deze Pagina