1 peukie staat gelijk aan stress voor je kindje.. hier was ik ook gestopt toen ik zwanger was.. en je krijgt gewoon veel meer lucht en energie.. werd er zelfs sportief van je hoeft nu niet te denken dat het voor altijd is. die optie kan open blijven als je dat fijn vind.. maar na 9 maanden niet roken en met bv ook niet roken.. tja dan vind je het daarna zonde om weer te beginnen.. kost ook een hoop centjes.. kan je leuk spaarpotje van maken voor je kleintje kom op meid!! gooi die peukies de deur uit! (ik stelde voor mezelf een datum op. over 2 dagen stop ik.. en dat lukte.. omdat ik mezelf aan het idee laat wennen dat ik dan niet meer rook,, miss een tip)
en wat betreft meeroken? Oftewel mijn man rookt stevig. (heb niet alle pagina's gelezen, dus wellicht is dat al besproken)
Zou er niet naast gaan zitten. Als jullie baby er straks is, ga je toch ook niet erbij roken? Je man kan misschien beter buiten gaan roken...
Ik rookte meer als een pakje per dag!!! Binnen 2 weken na zwangerschapstest gehalveerd en inmiddels helemaal gestopt. Mij helpt het om gewoon niets te kopen en niets in huis te hebben. Helaas roken mijn collega's en zo kom ik af en toe nog in de verleiding. Het is heel moeilijk maar gaat me makkelijker af dan ik dacht! Succes hoor.
Ik vind roken not done tijdens zwangerschap.... Ben zelf een fanatiek roker geweest ooit en ben ook van de ene op de andere dag gestopt. Koste me geen moeite en ben er nu ruim 10 jaar vanaf. En toen was ik niet eens zwanger (dus had ik minder een stok achter de deur dan als je wel zwanger bent) en heb in die 10 jaar nooit meer 1 trek of sigaret gehad. Moet er ook echt niet meer aan denken en bij ons kindje straks word ook niet gerookt. Vriend rookt heel af en toe een sigaartje in het weekend op feestje of bij vrienden maar altijd buiten. Je kunt wel zeggen mijn kindje is gezond en ik heb gerookt. Ja mijn opa heeft ook gerookt als een ketter en is ook 90 jaar geworden. Maar ondertussen zijn er ook mensen die 30 jaar zijn en eraan dood gaan. Daar word niet over gesproken. Geluk kan je hebben idd maar het kan ook mis zijn en het niet goed gaan. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik niet gestopt zou zijn en dat er dan iets mis zou zijn met mijn kindje. Dus zoek geen excuses maar gewoon stoppen... Het is voor een goed doel
Ja ik heb gerookt tijdens mijn zwangerschap, Nee ik ben er niet trots op en kan me er nogsteeds schuldig om voelen. Ja, ik had een hoop stress (meer dan de normale zwangere vrouw), daarom hebben de gyn. enzo het ook maar zo gelaten. Maar weet wel dat ik het met de 2de heel anders ga doen wat dat betreft denk ik (zeg nooit nooit), maar ik hoop dat ik niet weer zo dom ben dat ik dat risico weer neem. Dus hoop dat het je lukt met stoppen, tis echt het beste voor jou en je kleine .
je maakt een grapje zeker? heb je enig idee hoeveel kinderen er met problemen op deze wereld komen doordat mams doorrookt? fijn voor je dat het er tot nu toe allemaal goed uitziet maar als jouw kleintje straks ter wereld komt moet het pas zichzelf echt in leven houden. wat zal jij jezelf voor je kop slaan zeg als je over n paar maanden naast je kind in t ZH zit terwijl ie aan de beademing ligt :x Geloof me.. Ik heb zo 6x naast mn uk gezeten! godzijdank kan ik mezelf en kunnen anderen me niks verwijten. ik kon namelijk wel met me poten van die peuken afblijven! De dames die zwanger zijn en wel begrijpen dat doorroken geen optie is; Zet m op! ik kon gelukkig bij alledrie in 1 keer stoppen.. hoop dat jullie ook een manier vinden heb al veel tips voorbij zien komen!
Er is maar 1 goed advies. Weg pleuren die sigaretten en klaar. Toen wij besloten om voor een kindje te gaan hebben wij dit samen ook gedaan. Van de een op de andere dag gestopt en dat beviel prima. Is in de wintermaanden ook niet zo moeilijk als in de zomermaanden met terrasjesweer! Uiteindelijk gingen we een jaar later pas voor een kleintje, maar ben blij dat ik toen al lang en breed gestopt was.
Ik ben er niet trots op, maar heb bij mijn eerste zwangerschap gewoon gerookt, maximaal 5 sigaretten per dag. Sommige dagen deed ik het met 1 sigaret of rookte ik helemaal niet, maar helemaal stoppen lukte gewoon niet. Achteraf heb ik daar spijt van gehad, gewoon gevoelsmatig en daarom ben ik nu WEL gestopt! En eerlijk gezegd kost het me geen enkele moeite en ben ik super blij dat ik het gedaan heb. Mijn zoontje had direct bij de geboorte een soort roggel in zijn keel en lichte probleempjes met zijn luchtwegen... en of het nou wel of niet van mijn roken komt, ik voelde me er ontzettend naar door en dat wil ik niet nog eens! Het was verder wel gewoon een gezonde jongen van 4225 gram
Je snapt zelf gelukkig ook wel dat roken slecht is voor je kindje Je geeft al aan dat je je er rot over voelt, maar het is niet voor niets een verslaving. Als stoppen makkelijk was dan rookte er toch niemand meer?? (het is echt niet alleen een kwestie van wilskracht) Je vraagt om een tip; Ik was een pittige roker en ben na vele stoppogingen uitendelijk zonder moeite gestopt met behulp van het boek van Allen Car. (gelukkig ruim voor mijn zwangerschap) Succes, je kunt het!!
Ik rook nog, maar erg minimaal (voor mij) 5 sigaretten en heb zelf als doel om binnen 2 weken helemaal te stoppen met roken.
Was in het begin van me zwangerschap gestopt...tot ongeveer iets voor de 20weken...toen ben ik met me stomme kop weer begonnen, eerst voor de gezelligheid zo nu en dan, maar vor je het weet zit je weer aan de 10 sigaretten.. Dan voel je je al schuldig...Maar toen had ik de 30wk echo en werd me verteld dat mijn baby een groeiachterstand had van 3wk!!!.. de oorzaak kon zijn: roken ....nou heb daarna dus niet meer gerookt he, was helemaal genezen en goed bang. Het helpt wel want inmiddels loopt ie net aan 2 wk achter....maar voel me nog steeds enorm schudig en raad je zeker aan om echt te stoppen! je moet er maar gewoon vanuit gaan dan de risico's van het roken tijdens je zwangerschap jou zullen overkomen...verder is er geen toverformule... heel veel suc6
ik vind het ook echt super moeilijk om te stoppen, ik probeer het wel en voel me schuldig als ik rook maar kan het niet laten. Komt ook omdat ik middenin een verbouwing zit en dat geeft nogal wat stress. Ik rook nu ong. 3 sigaretten per dag maar probeer wel zo min mogelijk haaltjes te nemen per sigaret (ong. 6 haaltjes per sigaret). ik weet gewoon niet hoe ik moet stoppen, een boek zal voor mij geen oplossing zijn, ik ben daar nou eenmaal niet zo van. Ook heeft het ermee te maken dat ik gestopt ben met blowen (was een pittige blower, ong. 5 blowtjes per dag) ben wel gestopt voor ik zwanger was hoor maar doordat ik daar ook al mee was gestopt is het stoppen met roken extra moelijk voor me. Mijn moeder rookt nog (ivm verbouwing in ons nieuwe huis zitten we daar) mijn vriend blowt nog af en toe, al mijn vrienden roken en dat kan ik ze allemaal niet verbieden natuurlijk. dat mijn vriend nog blowt vind ik niet erg, hij doet dat niet binnen dus heb er verder geen last van om het zo maar te zeggen, maar ik heb gewoon geen oplossing voor eht stoppen met roken ook al heb ik eerder een miskraam gehad (was wel ongepland maar niet ongewenst) en zelfs dat geeft me geen steuntje in de rug om te stoppen, het maakt me alleen maar gestresster.... sorry voor mijn onsamenhangde verhaal maar moest het gewoon even kwijt
Ik snap echt niet wat er nou zo moeilijk aan is. Al die smoesjes van stress enz.... Gewoon denken dat het het beste is voor je kindje en dat wil je toch? Zie het meteen als een kans om er helemaal vanaf te komen. Je hebt nu een goede stok achter de deur. En als je net 5 weken zwanger bent en er dan 2 weken over wilt doen zou ik niet doen omdat de aanleg van je kindje nu plaats vind en die schadelijke stoffen gewoon niet goed zijn!!
Het is gewoon moeilijk om te stoppen en stress is echt niet de enige reden waarom het niet lukt maargoed, probeer er maar achter te komen wat het wel is. Het is me wel gelukt om een heel stuk te minderen in 1x maar helemaal stoppen is gewoon moeilijk. Tuurlijk is de gezondheid van je kindje een stok achter de deur, maar als het niet lukt betekend het niet dat je niet alles voor je kindje over hebt of een slechte moeder bent. Helaas kan niet iedereen cold turkey stoppen, ik ben jaloers op de mensen die dat wel kunnen maar ben ook blij dat Ik helemaal niet zoveel meer rook, ik rook er dan wel 3 per dag maar met de hoeveel haaltjes die ik van die 3 neem staat het gelijk aan maar 1 sigaret per dag, nog teveel maar al een hele stap voor mij. (en stress is geen smoes, het is alleen niet het enige waarom het niet lukt, stress maakt het wel een stuk moelijker om te stoppen)
Roken is roken hoeveel je ook naar binnen haalt. Elke haal zou ik persoonlijk al teveel vinden. Maar ik blijf het gewoon niet snappen. Heb zelf ook flink gerookt en ben gewoon om niks gewoon van de ene op de andere dag gestopt. Heb er nul komma nul moeite mee gehad en was nog niet eens zwanger. Stress genoeg in mijn leven gehad maar kan je ook met iets anders oplossen dan met roken. Het is maar waar je voor kiest. Het is ieder zijn eigen keus dat zeker....
hmm ik vind het verhaal wel heftig van hierboven met die groeiachterstand... tja ik ben gestopt met roken toen ik in nl kwam wonen (woonde eerst in spanje), 1 pakje sigaretten kost gewoon bijna 6 euro joh! als je al dat geld bij elkaar legt kun je vet veel baby spullen kopen!!! voor een gezond beebje! dwing jezelf. dat is de enige methode. gewoon kei hard dwingen. laat desnoods iemand naar je schreeuwen als je het doet, echt hoor. alle hands aan dek om van die tabak af te blijven
Ja van dat verhaal ben ik ook geschrokken, je wil natuurlijk altijd het beste voor je kleintje, en inderdaad, sigaretten zijn belachelijk duur. Het is gewoon extra lastig om te stoppen als iedereen om je heen rookt, ook tijdens de verbouwing, gelukkig roken ze wel allemaal buiten want in mijn nieuwe huis en de kleine op komst wil ik dat absoluut niet hebben alleen mezelf over die laatste drempel heen duwen lukt nog niet echt ook al rook ik echt ontzettend weinig nog. Het gaat me wel lukken maar helaas had ik allang al gestopt willen zijn en is dat niet gelukt maar ik geef niet op en blijf mijn best doen om het roken toch helemaal te verbannen. In ieder geval zolang ik zwanger ben/bv geef. Nu maar hopen dat het lukt. Ik heb me voor genomen om vanaf morgen helemaal niet meer te roken, nu maar hopen dat het lukt maar nu mijn buik begint te groeien en ik vandaag voor het eerst wat voelde (denk ik) is het waarschijnlijk nog makkelijker om te stoppen, als je nog niets kan zien/voelen aan je lichaam is het nog zo onwerkelijk maar nu het 'echt' begint te worden is het misschien wel makkelijker