Ik heb ook de hele zwangerschap gerookt, hetzij minder, maar toch..... Mijn kindje is te vroeg geboren(36.6wkn) en woog maar 2620 gram, ik had zwangerschapscholestase, Daarbij heeft mijn kindje vanaf dat ie een half jaar is, continue oorontsteking gehad en snotverkouden geweest, voor zijn eerste jaar zijn zijn neusamandelen verwijderd en half jaar later buisjes....geloof me, je voelt je schuldig, zo vreselijk schuldig, ik dacht steeds dat het aan mij lag..en ja het kan...het kan door het roken komen.. Inmiddels ben ik nu 4maandem gestopt! Zo blij!! Niet dat het mijn schuldgevoel wegneemt hoor. Ik heb het boek, nederland stopt! Met roken, daarin staat precies beschreven, wat roken met je kind kan doen, hoeft niet, maar het kan wel!
ik vind het onwijs moeilijk om te stoppen. Bij mijn 1e zwangerschap ben ik bij de positieve test gelijk gestopt maar nu.. pffff! mijn eerste zwangerschap was vol stress en mijn zoontje heeft het ternauwernood overleefd. Ik merk dat ik nu heeeel gespannen ben en dan rook ik liever 4x per dag dan heel gestresst te zijn. morgen 1e echo, ik verwacht dathetdan makkelijker wordt, dan is het 'echt', kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben.
Je hoeft inderdaad niet altijd aan de buitenkant van een placenta te zien of iemand gerookt heeft of niet. Zelf rook ik niet, maar mijn placenta is met 20 weken al aan het verkalken (= pur pech). Ik heb ook bij de VK nagevraagd hoe het kan dat mijn placenta al aan het verkalken is, terwijl ik niet rook, maar bij mensen die roken hun placenta niet verkalkt. Haar antwoord was dat ze veel liever mijn placenta heeft, dan van iemand die rookt, daar er in de placenta kleine haarvaatjes dicht kunnen slippen, wat je aan de buitenkant niet ziet. Vele male gevaarlijker en schadelijker. Succes met stoppen!! Je kunt het!
Als je de verantwoordelijkheid kan dragen om een kindje op de wereld te zetten moet je van te voren de verantwoordelijkheid ook dragen om je kind niet te willen vergiftigen door te roken... gewoon stoppen dus. Denk aan je kindje die al die rotzooi ook binnenkrijgt.
stoppen met roken is moeilijk , maar geloof mijn als je niet stopt en er is straks wat met je kindje je gaat je eeuwig schuldig voelen ! dus kortom stoppen met roken en als dit niet lukt vraag even hulp bij de vk of huisarts
Gewoon stoppen en je verantwoordelijkheid nemen voor je onschuldige kindje in je buik. Je kindje kiest er niet voor, jij kiest er nu voor om je kindje te laten delen in jou slechte gewoonte. En ja, is makkelijk gezegt, maar ik heb het ook gedaan(direkt stoopen dan he) dus mag het zeggen
Ik ben gestopt bij mijn eerste zwangerschap. Wou het eerst gaan afbouwen maar merkte dat ik dat onwijs moeilijk vond en ik toch soms een paar sigaretten meer rookte. Ik werd op een dag wakker en heb mijn 4 pakjes sigaretten en al mijn aanstekers in de prullenbak gegooid en ben nog steeds gestopt
Toen ik zwanger was ineens ( door de pil heen) rookte ik en mocht van mijn vk niet stoppen ivm afkickverschijnselen. Ik mocht toen max. 5 per dag ( het liefst wou ik stoppen) nu rookte ik er 1 of 2 per dag! Nu ben ik weer zwanger en ben al ruim van te voren gestopt en voel me zoveel beter! Dus als het nig mag en kan zal ik zeker stoppen succes... Ik ben eraf gekomen met het idee dat ik zwanger wilde worden en dat ik het elke dag zonde vond om een peuk aan te raken terwijl je er al een paar dsgen ervan af ben!
Nou sorry... Maar mijn zoontje heeft helemasl niks overgehouden aan het roken dus mensen niet zo afkeer tegen roken beter roken dan door stress je kindje verliezen! Sorry ben er nu wel al 9 maanden vanaf maar kan er gewoon niet bij dat mensen zo zeuren om het roken ik vind drank nog veeeerl erger! Sorry zijn de hormonen!
Nou, sorry hoor, maar ik ben ook gewoon cold turkey gestopt toen ik zwanger was en mijn kindje heeft echt niet geleden onder de "stress"' Ik vind dat eigenlijk zo een stomme opmerking.
ach hou toch op zeg.. Alsof stress van het stoppen met roken meer schade aan brengt.. Dus hup allemaal aan de sigaretten, blijven we heerlijk relaxed bij
sorry maar ik kan je dit dan toch even niet onthouden , sommige problemen komen pas na een aantal jaar naar boven ! zowel drinken als roken vind ik not don tijdens een zwangerschap Waarom stoppen met roken als je zwanger wilt worden of tijdens de zwangerschap? Roken tijdens de zwangerschap belemmert de groei van de baby en beïnvloedt wellicht ook zijn intelligentie nadelig. Bovendien verhoogt het de kans op een miskraam. Het roken van sigaretten zorgt ervoor dat het lichaam van moeder en baby veelvuldig wordt blootgesteld aan de giftige en kankerverwekkende stoffen. Een zwangere vrouw die dagelijks twintig sigaretten rookt, ademt dit mengsel gedurende de negen maanden zwangerschap ongeveer 11.000 keer in, terwijl ze ongeveer tien procent van haar dag rokend doorbrengt. En wat kunnnen daar allemaal de gevolgen van zijn?: Roken beïnvloedt de vruchtbaarheid. Vrouwen die roken, doen er twee keer zo lang over om zwanger te raken. Vrouwen die roken, hebben een grotere kans op zwangerschapsproblemen dan vrouwen die niet roken. Deze vrouwen lopen meer risico op vroegtijdige geboorte dan vrouwen die niet roken. De kans dat je baby wat zal mankeren is 46% als er tot tien sigaretten per dag worden gerookt en 61% als er dagelijks tien tot twintig sigaretten worden gerookt. Grotere kans (54% voor matige rokers; 130% voor zware rokers) om een kind te krijgen met een geboortegewicht onder de 2.500 gram, waarbij het kind gemiddeld 200-250 gram minder weegt dan normaal. Babys geboren uit moeders die tijdens de zwangerschap roken, zijn kleiner dan verwacht voor de zwangerschapsduur. Deze babys hebben een hogere kans om te overlijden rond de geboorte. Deze babys hebben twee keer zoveel kans om te overlijden door wiegendood. Deze babys hebben een groter kans op een gespleten gehemelte, hazenlip of klompvoetje. Deze babys hebben meer kans om een verminderde longfunctie en oorinfecties op te lopen. Ook het risico op het krijgen van astma, bronchitis en darmstoornissen is hoger. Babys van rokende moeders hebben een grotere kans op leerproblemen. Als je niet voor jezelf met roken wilt stoppen, dan wil je het toch echt voor de baby van wie je onvoorwaardelijk zal gaan houden en voor wie je het beste en gezondste leven wenst dat mogelijk is.
En als toevoeging: kinderen van rokende moeders hebben meer kans op vruchtbaarheidsproblemen. Dus ook al mankeert je baby, peuter of kleuter helemaal niets, je kúnt domweg niet zeggen dat hij/zij er niets aan over heeft gehouden, dat wéét je helemaal niet.
Ik ben 10 jaar geleden cold turkey gestopt. Niet vanwege een zwangerschap, maar gewoon omdat ik wilde stoppen. Lees inderdaad Allen Carr. Hij zegt onder andere dat je je niet als slachtoffer moet zien als je stopt met roken, dat het niet zielig is en niet moeilijk. En in alle eerlijkheid, stoppen met roken is niet moeilijk. Je moet gewoon nooit meer een sigaret aansteken. Dat klinkt heel simpel, en dat is het ook. Niemand dwingt je een sigaret in de mond. De rest is gewoon allemaal bijzaak en geneuzel, over dat zwaar en moeilijk en lastig en stressvol is. Dat is zo met alles. Een kind baren is ook lastig. Een zwangerschap is ook stressvol. Een peuterpuber in huis hebben is stressvol, laat staan wanneer ze echte pubers zijn. Er komen nog veel meer lastige momenten als je kinderen hebt (en ook zonder kinderen trouwens). Gewoon de zure appel doorbijten. En zo gaat het ook met stoppen met roken. Gewoon niet meer roken, verder geen moeilijk verhaal van maken.
Nou wat een opmerkingen nou mijn kind is 3 jaar mankeert helemaal niks loop aardig voor op ze ontwikkeling volgens de cb en school... En nu ik niet rook mankeer ik meer met deze zwangerschap dan mijn vorige zwangerschap en nee niet alleen roken veroorzaakt kanker want ken genoeg mensen die nooit een peuk hebben aangeraakt en zijn gestorven door kanker dus hou op met dat verhaal over kanker! En een miskraam is van moedernatuur heeft niks te maken met roken... Nou was van de eerste door de pil heen zwanger en bij de tweede in april gestopt met roken en in augustus gestopt met de pil en in december zwanger dus zo moeilijk zwanger raken is het niet als je al rookte vanaf je 15e! Trouwens mij vk zou het toen wel weten!
roken verhoogte wel de kans op een miskraam en tuurlijk komt het door moeder natuur maar door het roken help je moeder natuur niet mee .... maar het lijkt net of je een rede zoekt dat roken geen probleem was : mensen die niet roken krijgen ook kanker , mijn kind heeft er niks aan overgehouden enz enz terwijl overal bekent is dat roken gewoon echt heeeeel slecht is !
Idd makkelijk lullen, maar ik heb t ook zo gedaan!! Ben blij dat ik me nu niet bij iedere sigaret schuldig hoef te voelen. Het is idd moeilijk, maar je moet in jezelf vertrouwen. Je doet t nu niet alleen voor je eigen, maar ook voor iemand kleins in je buik die nog moet groeien van je..... Succes!
Maar als je de keus hebt om voor je kindje de juiste beslissing te nemen is daar toch niets moeilijks aan? Je doet er toch alles aan om je kindje zo gezond mogelijk te laten worden, of niet dan. En die kanker, ja iedereen kan kanker krijgen ja. zelfs mijn zoontje... Hij is 12 uur na zijn geboorte gestorven aan kanker, en ik heb heel de zwangerschap gezond geleeft......