@ Milan2009 Roken in de zwangerschap is veel schadelijker, dan de stress die stoppen-met-roken met zich mee brengt. De stress van het stoppen blijft niet altijd. We weten uit onderzoek dat vrouwen die stoppen minder stress hebben, dan vrouwen die roken. Roken zorgt voor stress. Als het nicotineniveau in het lichaam daalt, wil het lichaam nieuwe nicotine. Deze rusteloosheid of stress verdwijnt pas als je een nieuwe sigaret opsteekt. Zo ben je de hele dag door bezig met het verdrijven van de stress. Als je gestopt ben, dan heb je deze stress niet meer. De stress van het stoppen is er wel. Deze stress duurt niet lang.
Dan hebben jij en je kindje vast mazzel gehad.....Moet je maar eens terug lezen wat mijnkindje er aan over gehouden heeft...
zoiets stond dus hier idd ook op de papieren die ik bij intake van vk kreeg..... (niet dat het bij mij van toepassing is, maar vond het idd wel opmerkelijk)
stoppen met roken is zeker erg moeilijk , en vind het ook knap als mensen het kunnen .... maar zodra je zwanger bent lijkt het me wel logisch en verstandig om te stoppen gewoon om bepaalde dingen niet op te zoeken
Maar als het fout zit gaat het fout en daar kan niemand wat aan veranderen! Roken heeft er gewoon niks mee temaken! Tuurlijl geef ik toe dat je beter kan stoppen met roken omdat dat gewoon het beste is, maar als het om roken gaat weet iedereen het ineens zo goed... Terwijl ik niet eens mocht stoppen van me vk.. En die zal het wel beter weten! Was niks persoonlijk bedoelt...
Huh? Maak roken tijdens je zwangerschap niet mooier dan dat het in werkelijkheid is...Je hebt een grotere kans op een miskraam en doodgeboorte wanneer je rookt tijdens je zwangerschap, en afwijkingen bij het kindje. Bovendien is het ALLANG aangetoond dat stress minder schadelijk is dan het daadwerkelijk door roken. En idd, daar moet ik je gelijk in geven: drank is ook erg schadelijk.
Dit gaat echt nergens over.. Ik snap niet dat je het risico op gezondheidsproblemen bij je kindje willens en wetens verhoogt op deze manier.. Puur mazzel in jou geval als je het mij vraagt.. Mijn Vk adviseerde trouwens ook om te blijven roken ivm stress die het kan veroorzaken als je gaat stoppen.. Vind het zo'n bullshit.. Je zit 48 uur in de stress (vond ik de ergste uren) en daarna word het makkelijker.. Hoewel ik het stoppen vreselijk vond de laatste zwangerschap, heb ik er echt geen stress van gehad hoor..
Ja inderdaad desert misschien... Maar dit is dan mijn ervaring! Iedereen mag dat vertellen toch dus ik ook!
Nee, je hebt gelijk.. Roken is voor jezelf al flink schadelijk, maar voor je kindje uiteraard niet Je kop in het zand steken.. zoiets?
wat jij wilt als jij je voor wilt houden dat roken en een miskraam niks met elkaar te maken hebben dan moet je dat vooral blijven denken . wel vreemd dat mijn gyn na 2 miskramen heel specfiek vroeg of ik rookte want anders was dat mischien de rede van de miskramen.
Nogmaals ik heb 12 jaar stug gerookt meer dan een pakje per dag. Posietieve test in handen en cold turkey gestopt. Liever een week of 2 chagerijnig dan schuldig voor de rest van me leven... PS ben blij dat ik jou vk niet heb wat een advies zeg:x sorry hoor sterkte dames allemaal met stoppen liefs paula
Het blijft een gevoelig onderwerp en volgens mij gaf TS al aan geen discussie's te willen ze wil tips om te stoppen met roken. Ik zelf weet hoe moeilijk het is om te stoppen en voor mij werkt afbouwen niet moet gewoon in 1x alles weggooien en stoppen. Ik hoop dat je snel kunt stoppen en of iets vind wat je daarbij helpt. En gefeliciteerd met je zwangerschap
nadelen van roken tijdens de zwangerschap zijn: - een grotere kans op een miskraam - het kindje kan last krijgen van de keel, neus en longen - een te vroeg geboren kindje - een grotere kans op een doodgeboren kindje - na de geboorte heeft het kindje een groter risico om aan wiegendood te overlijden Bron: Stivoro Antwoorden zoeken.. Ik snap gewoon niet hoe mensen zo egoistisch kunnen zijn naar het kindje toe... word er erg triest van.
Ik snap het ook gewoon niet, als een kindje geboren is, zijn de moeders net leeuwinnen, die hun kindjes beschermen met hun leven en alle slechte dingen uit hun buurt willen houden. Maar terwijl het kindje "gemaakt " wordt in hun lichaam doen ze zelf iets wat heel schadelijk is. ... ik kan er gewoon niet bij
Haha vind het zo komisch dat iedereen zo op mijn verhaal reageer ik zeg alleen hoe ik mijn eerste zwangerschap beleefd heb! En dat ik niet mocht stoppen... Ik schrijf ook bij een verhaal dat het tuurlijk beter is om te stoppen... Maar dat het bij mij niet zo is gegaan! En GELUKKIG is alles goed gegaan met mij en mijn zoontje ondanks ik heb gerookt! Nu bij me tweede zwangerschap ben ik 9 maanden gestopt met roken en voelt het zeker beter! Ben nu 2 maanden zwanger!
Het is het beste om tijdens de zwangerschap NIET te drinken, NiET te roken en medicijngebruik te vermijden. Alcohol en schadelijk stoffen uit sigaretten komen rechtstreeks bij je baby terecht. Datzelfde geldt voor geneesmiddelen. Als je medicijnen moet gebruiken, overleg dan met je arts, apotheek en/of verloskundige hierover. Als je wilt stoppen met roken doe je goed aan dit te doen VOOR je zwanger wordt. Stoppen met roken kan ontwenningsverschijnselen met zich meebrengen, die je baby kunnen beinvloeden. overleg met je arts of verloskundige wat verstandig is om te doen. Aldus de papieren die ik kreeg bij de intake... dus TS... overleg even met je vk.... in 1x stoppen is dus ook niet altijd even verstandig...
idd ts wilde geen discussie en dat is waar, maar dit soort onderwerpen laten de vingers jeuken ts doet ook echt haar best en vraagt iig tips en hulp. Die gaat niet met haar kop in het zand smoesjes verzinnen liefs paula
Ik kreeg ook het idee dat dit topic over jou ging haha En wat heeft TS hier aan als zij een tip wil gaan lezen moet ze eerst 15 pagina's doorbladeren met hetzelfde zij weet vast ook wat de gevolgen kunnen zijn en daarom wil ze ook stoppen dus meiden stop met dit gezeik en zet een paar goede tips neer!!!