zwangerschap en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cindybaby71, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    #81 Milan2009, 30 jan 2012
    Laatst bewerkt: 30 jan 2012
    ...

2. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Denk aan je kleintje, een vriendin van mij rookte de hele zwangerschap door en het kindje heeft nu chronische bronchitis, dat vergeef je jezelf toch nooit? Ik ben meteen gestopt na mn positieve test. Alles voor het kindje toch? Geen enkele moeite ermee gehad. Ik zie dat kleine hummeltje al in een rookruimte in mn buik.. Doe het voor je kindje als je het voor jezelf niet kunt. Die is toch het allerbelangrijkste?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb gelukkig nooit gerookt dus ook geen problemen om te stoppen, ik weet wel van mijn nicht hoe moeilijk het voor haar was. Bij haar eerste zwangerschap was ze direct gestopt, maar bij de tweede viel het haar zo zwaar dat ze af en toe een sigaret opstak. Haar kindje heeft er niets van over gehouden, maar ik zag het wel met lede ogen aan... je weet hoe slecht het is.

Wel wisten we in het begin niet dat ik zwanger was en heb ik dus de eerste twee/drie weken (meer kan het echt niet zijn), gewoon alcohol gedronken. Ik drink al nooit veel dus meer dan twee glazen wijn op een dag was het niet, maar ik voel me daar ook al schuldig over. Gelukkig zijn de echo's steeds goed geweest, en groeit ze lekker door.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

koop elke week van het geld dat je niet heb gerookt iets leuks voor je kleine:D

5. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Dank je wel brenda ;)

6. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    ik zelf heb in mijn vorige zwangerschap van het geld 2x een 2/3/4d echo laten maken met alles erop en eraan dvd enz.
    Koste me €160,- en wat heb ik daar van genoten heb ze gisteren weer zitten kijken:D

7. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan er ook niet echt bij met mijn verstand als ik een zwangere vrouw met een peuk zie lopen maargoed dat is haar keuze niet de mijne.. Vraag mij alleen af of ze inderdaad op de hoogte is van de gevolgen die het KAN veroorzaken.. Zelfde geld voor alcohol en drugs gebruik natuurlijk!

Wat ik misschien nog kwalijker vind is die dames en heren met een peuk in de mond boven een kinderwagen! Wist je dat je dat als je rookt in het bijzijn van heel jonge kinderen onherstelbare schade aan de longblaasjes veroorzaakt? Tot ca 3 jarige leeftijd worden deze ontwikkeld en daarna is geen herstel meer mogelijk.
    Pffff.... Kan er echt niet bij, vieze stink gewoonte :p
    Bweh, moet er niet aan denken dat mijn kind mijn vieze stinkende rook adem zou ruiken als ik een knuffel of kusje zou vragen!
    Nee gelukkig rook ik niet en nooit gedaan ook!

8. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Graag gedaan meid ik snap je helemaal " helaas'';)

9. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

dames bedankt voor de felicitaties!

aub geen ruzie hier,ik weet dondersgoed hoe slecht het is en DAAROM wil ik ook stoppen!!!
    ik vroeg alleen om tips om het wat makkelijker te maken omdat als ik eerlijk ben nog helemaal niet besef dat ik zwanger ben:) daarom vind ik het moeilijk!
    ik heb nu het boek besteld van allan carr en ga zeker stoppen!!

ik wil gewoon niet het risico lopen dat ons kindje wat mankeert of het dan uiteindelijk wel of niet van het roken komt! maar dan weet ik wel dat ik er alles aan gedaan heb!

bedankt voor de tips,hier kan ik wel wat mee:)

10. linde90

linde90 Niet meer actief

Als je goed had gelezen had je gezien dat er ook zat opmerkingen en adviezen van Ex rokers tussen staan hoor...

En er staan genoeg tips voor TS tussen, hopelijk kan ze er wat mee.

11. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Succes cindy... :) je kan het echt!

12. linde90

linde90 Niet meer actief

CIndybaby, iedere keer als je denkt aan een sigaret probeer dan een beeld voor ogen te krijgen van een babytje met een dampende peuk tussen de lippen voordat je hem opsteekt. Denk dat de peuk jou dan een stuk minder lekker zal smaken.

Of wacht ik help wel even..
    Plak dit plaatje op je pakje, gegarandeert succes !!!

13. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Weetje lara ga hier niet op in! Ze vroeg advies en gaf mijn verhaal daarmee klaar! Het beste allemaal...

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

lara die foto is idd wel een beeld dat je niet wil
    Ik moet zeggen als ik jou onderschrift lees begrijp ik heel goed je bedoelingen voor allemaal.
    Jou kindje heeft geen kans gehad ook al deed jij nog zo je best, heel verdrietig.
    Jij hoopt hewoon dat iedereen zijn kindje de beste kans geeft ik ook, en TS ook want ze doet heel erg haar best.

liefs

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wat kan jij dom zwetsen zeg:D hahahha lach me kapot hier. en je vk is ook maar een lomp mens dan:p

16. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja , ik meen ook echt serieus dat TS het gaat lukken, de wens is er in ieder geval en ik hoop dat wij haar allemaal kunnen helpen. En ik probeer ook vanuit mijn eigen geheugen als rookster te denken en ik hoop dat ze wat met de tips kan.

En dat alles omdat ik echt ieder ongeboren kindje een eerlijke start wens, nu nog harder dan vroeger.
    (terwijl ik dat natuurlijk altijd gevonden heb, maar jullie begrijpen mij hopelijk wel)

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Tis in ieder geval niet bepaald een bekwame vk... Of een heuuuule ouwe.

18. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Nou lara ik bedoelde het helemaal niet persoonelijk tegen niemand... Wat ik al zei het is mijn verhaal wat ik mee heb gemaakt... En eefke je ken me niet dus praat lekker over je zelf! Dit is een verhaal van mezelf! En mijn vk heeft mijn prima geholpen met al haar steun! Ze is echt de beste ben nu weer bij haar! Dus nee zo dom is ze niet en nu ben ik er klaar mee!

19. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik ben ook nog niet gestopt, vorige week een dag geprobeerd,..
    Vind het lastig nu dat ik door BI weinig de deur uit kom

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee gelukkig ken ik jou niet nee:p iemand die zulke domme praat doet wil ik ook niet kennen

Deel Deze Pagina