Wat zouden jullie doen.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door tjitskelinda, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjitskelinda

20 jul 2008
    49
    0
    0
    Administratie
    Sneek
    Hallo
    Mijn vriend en ik denken eraan om een kindje te nemen.
    We zijn er geestelijk beide aan toe, alleen zitten we ermee dat mijn vriend op dit moment zonder werk zit, en ik een jaarcontract heb wat afloopt op 1 maart 2009.
    Als ik nu zwanger zou raken dan zou ik uitgerekend zijn in april.
    Zouden jullie de gok nemen of is het verstandiger om te wachten.
    Als ik geen verlenging zou krijgen bij mijn huidige baas kan ik na mijn zwangerschap wel zo weer een andere baan krijgen.

2. Cb81

Cb81 Lid

29 jul 2008
    8
    0
    0
    Arnhem
    Je vriend zal toch ook wel weer eens aan het werk gaan? Als hij nou alvast begint met werken, en jij werkt nu gewoon door, en als je weer begint na je zwangerschap, dan is dat toch prima? Alleen de periode rond de bevalling moet je financieel zien te overbruggen. Daarom is het van belang dat je vriend aan de slag gaat.

Het komt nooit 100% goed uit, dus ik zou er gewoon voor gaan!

3. Cb81

Cb81 Lid

29 jul 2008
    8
    0
    0
    Arnhem
    En als je gewoon verlof opneemt voordat je contract afloopt, krijg je de hele verlof-periode 100% loon doorbetaald (dat betaald de staat). Zoek het even goed uit, het is echt veel minder dramatisch dan je (misschien) denkt! :)

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Achja, da's de harde waarheid.

Hoe hard je op voorhand ook probeert te plannen, het loopt nooit zoals je gewild had hoor ;)

Wie zegt dat je vanaf de 1e ronde gelijk zwanger bent, bijvoorbeeld? :)

Verder, als je kinderwens écht zo groot is,
    zou ik je vriend gewoon aanmoedigen om zo snel mogelijk een job te zoeken. Wanneer er een vast inkomen is, is er toch geen enkel probleem meer? ;)

5. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    kan het toch niet laten: een kind NEEM je niet. Ik had een contract voor onbepaalde tijd, en kreeg te horen dat ik ws moeilijk/geen kinderen kan krijgen na 2 jaar proberen. Wij konden IVF proberen maar dat was ook een klein kansje, dus ik wilde bedenktijd. Dan ga je nadenken, ook over je baan, en heb een nieuwe baan gezocht, kreeg jaarcontract. Begon in december, en ja hoor, in februari bleek ik zwanger.
    Zoals oma altijd zegt: ach kind, plan maar niks, het loopt toch anders!

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Zekerheid heb je natuurlijk nooit, je kunt ook beiden werk hebben en tijdens de zwangerschap ineens niet meer.

Maar zou toch een klein beetje zekerheid inbouwen.
    Dus stuur die man morgen maar weer naar het uitzendburo haha

en inderdaad eerst maar zien hoe je cyclus e.d. loopt, misschien duurt zwanger raken/zijn nog eventjes

succes en meid je hebt nog alle tijd, je bent nog lekker jong ;)

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    In die tijd kan nog veel veranderen en plannen kan je het toch zeker niet. Bij ons was het meteen de 1e maand raak, terwijl we ervan uit waren gegaan dat het zeker drie/vier maanden zou duren. Maakt niets uit, maar onze planning was meteen naar de haaien, gelukkig op een positieve manier :D

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Alles wat hier staat, klopt! Het komt nooit helemaal uit en er is altijd wel iets. Maar gezien je leeftijd zou ik iets meer zekerheid inbouwen.. het duurt trouwens ook niet lang. Waarom niet aan de slag gaan wanneer jij meer zekerheid hebt over de verlenging van je baan en ondertussen zoekt je vriend een baan. Er is niets zo vervelend als stress hebben tijdens een zwangerschap bijvoorbeeld omdat je geen inkomen hebt....
    Succes

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Gewoon ervoor gaan en dan hopen dat het snel raak is! Als je er geestelijk aan toe bent past de rest zich wel aan (of niet, maar dat los je dan ook wel weer op)

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij de eerste had ik ook zoveel twijfels. mijn baan geeft de garantie: éérst 3 keer een jaar contract, daarvoor hoef je niet eens te denken aan onbep. tijd.mijn man werkte al 2 jaar via een uitzendbureau met zicht op een vast contract. toch waren we heel bang. toch er voor gegaan en zwanger. toen ik mijn zorgen op mijn werk utisprak, regelde mijn toenmalige manager meteen, 5 maanden voor einde contract, een verlenging van een jaar en mijn man werkte zich op, dus zat ook safer.

nu zwanger van de tweede is mijn man het bedrijf uit gewerkt omdat hij vanuit de OR iets te kritisch was volgens sommige mensen en ik heb een arbeidsconflict met mijn huidige manager en hóóp gewoon dat ik geen verlenging krijg.
    dit hadden we vorig jaar níet durven bedenken!

maar om je ook weer gerust te stellen ;) mijn man heeft inmiddels al een nieuwe baan, heeft nu zelfs tijdelijk dubbel loon en heeft maandag een solliciatie voor een hogere functie.

ik ga het een tijdje rustig aan doen en heb er alle vertrouwen in dat ik na mijn zwangerschapsverlof gewoon weer een baan vind.

je kunt niks plannen, en al helemaal geen kind, maar het komt toch vaak gewoon weer allemaal goed, heus waar! ;)

11. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Kinderen neem je idd niet.

Het loopt altijd anders dan gepland mijn dochter was ook niet gepland en deze zwangerschap ook niet. Zit ook niet echt in een handige situatie vorig jaar had ik ook net een andere baan toen ik erachter kwam zwanger te zijn. Ben toen ook ontslagen in mijn proeftijd omdat ik het eerlijk aan ze heb verteld. Zat wel even met mijn handen in het haar maar uiteindelijk komt het altijd goed.

Daarnaast mocht jou contract niet worden verlengd heb je recht op een uitkering. En zal jij je verlof via het UWV uitbetaald krijgen. Leuk zijn die instanties niet maar het is beter dan niets.

Deel Deze Pagina