lage bloeddruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door banjabes, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben vorige week naar de verloskundige geweest en de eerste keer had ik een bovendruk van 120 en onderdruk van 80 en nu een bovendruk van 100 en een onderdruk van 60. Ze zei dat het prima was, maar ik was best geschrokken omdat het verschil zo groot was met vorige keer! Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?

Groetjes Banjabes

2. Janjansje

Janjansje Lid

14 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    In mijn vorige zwangerschap zakte mijn bloeddruk ook. Ik heb van nature al een lage, maar toen zat ik ook rond de 60 en 100. Kan inderdaad geen kwaad. Je kan je er wat snel duizelig en moe van voelen.
    No worry's.

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik zit op de 105-55 en het kan geen kwaad.
    Dat is wat ze mij zeggen tenminste. Mijn onderdruk was vooral wat lager dan gemiddeld, maar het is normaal dat je bloeddruk omlaag gaat in het begin/midden van de zwangerschap en dan zou ie eventueel later (na 30 weken) vaak weer omhoog kunnen gaan.
    Beter nu wat lager, dan heb je minder kans op een hoge bloeddruk aan het eind.
    Ennn wij mogen gewoon dropjes blijven eten, das voor mij toch ook wel een voordeeltje hoor ;)

Ik ken ook een meisje dat iets van 100-60 heeft en er wel echt van onderuit gaat, dus altijd beetje opletten en als je wat flauwtjes wordt toch wat eten en even zitten, maar zelf heb ik daar bijna geen last van.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb de eerste 3 maand een bloeddruk van 90/60 gehad, was wel wat flauwtjes maar het kon geen kwaad ;)

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik heb mijn vorige zw.schap ook steeds een lage bloeddruk gehad (90-45 ) en dat kon geen kwaad zei de vk.
    Alleen vervelend voor jezelf.

Nu had ik bij de eerste controle een bloeddruk van 100/50 ook weer erg laag dus.
    Het enige wat je kunt doen is wat dropjes bij je hebben als je weggaat, dan kun je die nemen als je duizelig/slap word.

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Je moet niet schrikken van die bloeddruk hoor, die is hartstikke netjes. En je moet maar zo denken: het is iedere keer maar een moment opname natuurlijk! Zolang je je er goed bij voelt is er niks aan de hand!

X Esther

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

en beter te laag dan te hoog hoor ;)

8. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dank jullie voor jullie geruststellende woorden!
    Daar heb ik heel veel aan. Gewoon voortaan een zakje met dropjes mee dus! :thumup:

9. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    ik zit dit keer ook laag.. schijnt juist goed te zijn

10. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik zit ook laag 110/65...en idd beter telaag als tehoog...heb er verder ook geen last van!

Deel Deze Pagina