Sinds ik zwanger ben (morgen 10 weken), ben ik constant uitgeput en duizelig. Nu las ik dat 1 van de oorzaken hiervan kan zijn dat je niet genoeg drinkt. Dat zou in mijn geval weleens kunnen kloppen. Ben van nature al geen nathals, en ook op vakanties naar warme oorden heb ik altijd een dag of twee nodig om een goed drinkpatroon uit te vogelen. Maar waar ik op reis hooguit geplaagd word door wat zweten en hoofdpijn, ga ik nu ik zwanger ben gewoon van mijn stokje! Ik moet dus meer drinken, maar wat? Spa-rood, wat ik normaal altijd drink, smaakt op het moment laf en ik ga me van het koolzuur mega-opgeblazen voelen (heb ik toch al last van). Gewoon water smaakt ook al zo laf. Cola gaat er wel in (helpt ook goed tegen misselijkheid trouwens), maar daar mag je natuurlijk niet te veel van; ik hou me echt trouw aan de 300 mg caffeine norm. Appelsap is veel te zoet, en verdund met water smaakt het -nou ja- waterig. Doet het tot nu toe het best. Spa & Fruit en varianten zijn wel lekker, maar toch ook vrij zoet, dus ook daarmee lukt het me niet genoeg vocht binnen te krijgen. Yoghurtdrankjes zijn heerlijk, maar nogal zwaar. Bovendien vraag ik me af hoe gezond meer dan een halve liter Vifit per dag is. Ik kan nog wel wat dingen opnoemen, maar ik denk dat mijn dilemma nu wel duidelijk is. Wat drinken jullie? Ik weet dat 't verschilt van persoon tot persoon, maar wie weet zit de -voor mij- gouden tip er wel tussen!
ben dan wel niet zwanger, maar ben ook een erg slechte drinker. drink nu het wat warmer wordt vaak barleduc citroen en framboos, limonade van siroop (lessini), groene ijsthee.
Hai. Ben zelf een heeeele slechte drinker en ben zelfs wel eens uitgedroogd geweest. Kan makkelijk de hele dag door niks drinken en dan nog heb ik geen dorst. Nu ik zwanger ben probeer ik er echt beter op te letten. Ik vind bijna niks echt lekker dus dat maakt het nog moeilijker. Ik heb 3 dagen geleden pakjes drinken in huis gehaald en dat helpt wel! Er zijn zoveel verschillende smaken te krijgen. Ik heb nu zelf goedkope appelsap, sinaasappelsap en roosvicee in pakjes. Een pakje werkt beter bij mij, want die hou ik dan gewoon in mn hand en drink ik sneller leeg. Verder is aanmaaklimonade ook wel te doen, dat vult ook niet zo heel erg. Succes!
hmm das lastig. ik drink bijna alleen maar water maar dat was wel anders in het begin, toen dronk ik bijna alleen maar fris. wat ik wel lekker vind is idd ook spa rood en als ik daar dan even van walg giet ik er een beetje siroop bij. mischien vind jij dat ook wel lekker. og gewoon siroop mischien? zolang je maar voldoende drinkt, ik deed da took een tijdje niet en ik kreeg me toch een vreselijke hoofdpijn!! dag in dag uit werd er helemaal gek van en je kan ook snel last krijgen van kramp. nu is het wel weg hoor de hoofdpijn maar heb idd wel wat meer moeten drinken.
Nou ik heb vooral thuis moeite om genoeg te drinken, op mijn werk heb ik veel dorst dus daar haal ik de 2 liter wel. Maar wat ik dus doe, ik heb hier flessen spa blauw, 1,5 liter, en ik móet 1 zo'n fles per dag op drinken van mezelf, daarnaast drink ik dan een halve liter karnemelk of magere melk, dat zijn best goede dorstlessers want er zit niet zoveel vet (van gewone melk krijg ik alleen maar meer dorst en zo'n opgeblazen gevoel) Tja ik denk dat je je zelf maar wat moet 'dwingen' . Ik drink 'snachts ook, als ik naar de wc moet om te plassen, drink ik ook altijd even een glaasje water. Wat je ook kan proberen is diksap appel-bosbessen (van ah), die vind ik niet zo heel zoet smaken en misschien helpt dat als dorstlesser voor je?Je lengt het aan met water dus je bepaalt zelf hoe zoet het gaat worden dan. Verder weet ik niet of je karnemelk lust, maar dat zou je dus ook goed kunnen drinken. Oja en pruimensap schijnt heel veel ijzer in te zitten, dat is misschien ook wel goed voor je aangezien je volgens mij ook een wat lager ijzer gehalte heb als ik het zo lees. En dan heb je nog komkommer en watermeloen, als je die eet krijg je ook vrij veel vocht binnen.
Ooo, diksap is inderdaad een goed idee! Heb hier al Lessini staan, maar zelfs dat is me te zoet Lastig hoor, dat je niet meer lekker vindt waar je normaal voor warmloopt, juist nu je goed moet eten en drinken! Bedankt voor de tips dames!
Je hebt toch nu ook van dubbelfris die variant: minder zoet Misschien is dat wat voor je? Dat zal ongetwijfeld niet te zoet zijn
Oh, die zal ik ook 'es meenemen van de appie. Zelfs de spa&fruit vind ik al zoet, maar is het proberen waard. En ik ben dol op watermeloen
lastig, ik drink veel water. Ik koop van die flesjes en die drink ik dan op achter mijn bureau. verder lust ik ook heel weinig namelijk. Als ik dorst heb kies ik ook altijd voor water. Wat ik nu ook heb ontdekt: watermeloen! Heerlijk en veel vocht (net als komkommer trouwens)
water kun je leren drinken, net als dat je koffie of (sterke) drank moet leren drinken. volgens mij geldt voor die 2 liter norm (als zwangere zelfs meer) alleen water, met een beperkte hoeveelheid thee, melk en vruchtensap. mijn vlos zegt echt dat ik 2 liter WATER moet drinken. (ben met 13 weken uitgedroogd geweest) koffie en cola tellen absoluut niet mee. misschien de spa marie henriette? die heeft minder koolzuur dan de spa rood.
Ik drink cola, cafeïnevrije koffie, rooibos/kruiden thee, water, limonade ( met RAAK siroop) sinas, 7up, milk&fruit, yoki, dubbelfris/goedkopere variant van een eigen merk.. pff.. van alles wel.. 's nachts drink ik heel veel koud water.. ff plasje doen en meteen een beker ( zo'n schoefdop geval) koud water er weer in.. Heerlijk..
Volgens voedingscentrum heb je als zwangere Dranken: 1,5-2 liter (inclusief melk) nodig.. Die 2 liter water zal dus in een specifiek geval gelden, maar dus zeker niet voor iedereen.. en al helemaal geen 2 liter water en daarnaast nog iets anders.. die 1,5 tot 2 liter is dus ook inclusief koffie/cola..
dit staat op de website van ISIS verloskundige: Per dag minimaal 1,5 liter vocht drinken, liefst (lauw) water. Zwarte thee, koffie en cola het liefst vermijden. Deze onttrekken juist vocht, dus drogen uit. met warm weer raden ze toch meer drinken aan? misschien dat mijn vlos daarom 2l zei.
Ik weet niet beter dan dat je flink cola/koffie/thee moet drinken voor t echt vochtafdrijvend werkt.. Ik drink naar behoefte.. Als ik t ga tellen kom ik volgens mij ruim boven de 2 liter uit..
zolang je je goed voelt is het sowieso prima toch? ik ben ook geen expert, weet alleen wat de vlos me verteld heeft.
ik drink daarom dus 1,5 liter water, en daarnaast nog een halve liter karnemelk. Maar als het erg warm is drink ik vanzelf meer dan dit trouwens!
aanmaaklimonade? Dat doet het bij mij wel goed. Of gewoon water. Het is een beetje een kwestie van wennen.
Over dat wennen aan water: normaal drink ik dat wel. In de spa-rood variant, en als het echt warm is gewoon uit de kraan. Maar momenteel krijg ik het dus echt niet weg. Morgen op de Cuyp even een watermeloen scoren en meteen diksap van de appie meenemen. Denk dat ik er dan wel kom, zal het jullie laten weten! (en nu maar hopen dat watermeloen nog steeds lekker smaakt. sommige dingen die ik normaal gesproken lekker vind, smaken ineens afschuwelijk!)
Ik ben ook een hele slechte drinker.... ik vul van die spa flesjes met water en moet er van mezelf 3 of 4 opdrinken. Als ik het water zat ben doe ik er een beetje aanmaaklimonade bij voor de smaak, kan je dus zo zoet maak als je zel wil.
Zelf heb ik Chrystal Clear met een smaakje ontdekt Wij hebben thuis ook altijd een probleem wat we nu gezond en lekker vinden wb drinken. Spa Fruit vind ik te zoet, Chrystal Clear daarintegen precies goed