Hallo, Ik heb even een vraagje, ik had al gezocht bij de onderwerpen, maar niks kunnen vinden.... Over 3 weken ga ik een dagje naar een pretpark. Hartstikke leuk natuurlijk, maar weet iemand of je dan ook gewoon attracties in kunt? Ik ben een waaghals eerste klas, maar ben nu toch heel huiverig. Zou het kwaad kunnen om een attractie in te gaan? Alvast bedankt voor de reactie! Liefs Kari
volgens mij mag je niet in achtbanen en dergelijke. maar dat staat ook bij de ingang van elke attractie of het wel of niet kan veel plezier
Even een misverstand uit de wereld helpen. Je mag gewoon in de achtbaan etc! Voor de vrucht kan het allemaal geen kwaad het probleem zit er in de veiligheid van de moeder to be. Omdat je buik gaat opzetten past de veiligheids sluiting niet meer en daardoor mag je dan niet meer in de achtbaan. Niets te doen dus met je kind maar met het feit dat het veiligheids harnas niet meer past! Overgens kan ik me zo indenken dat het ook niet meer lekker zit in een achtbaan als je een buik(je) hebt je zit toch goed in geklemt in zijn veiligheids harnas.
ik ben naar de efteling geweest in het begin vab mijn zwangerschap (dus zonder dat ik het wist) no problemo inderdaad je buik zal eerder in de weg zitten als dat het gevaarlijk is volgens mij
Ik ben ook vrij in het begin naar de efteling geweest en heb het hier toen met een medewerker over gehad, omdat ik er zo van baalde dat bij de leukste (en wildste) atracties steeds stond aangegeven dat het niet goed was om er zwanger in te gaan. Deze gaf aan dat het er natuurlijk niet voor niets opstaat en dat je natuurlijk zelf mag beslissen of je het doet of niet, maar dat dat dan geheel op eigen risico is. Het gevaar zat volgens hem niet alleen in de buik, maar ook in het aantal G-krachten per atractie.
Toevallig kom ik wel "eens" in een pretpark. Meestal staat het bij de atracties waar je niet in mag een bordje. En er is best wel het eea waar je beter niet in kunt stappen. Maar er blijven wel wat dingen over waar je wel in mag hoor
Tja, die bordjes staan er natuurlijk ook voor hun veiligheid, als er dan wat gebeurd, zijn zij niet aansprakelijk. Maar ik neem aan dat als je in een vliegtuig mag, dat je dan ook in de achtbaan mag. Ik hoop alleen voor je dat je dan geen last hebt van misselijkheid
Is hier ook een gyn op de site? Ik heb idd ook wel eens van die bordjes gezien bij de efteling , maar daar staat dan een vrouw met grote buik op afgebeeld dus ik denk van de 20e week of zo niet meer kan op die atrakties.
Ik was naar sixflags geweest en als je zwanger bent mag je niet in veel attracties, dat komt omdat de beugel je buik induwt en je soms met kracht tegen de beugel aangeduwd word. Zo kan er dus wat gebeuren met je kindje. Al is het in jouw geval nog heel klein. Ik heb zelf met 15 weken een auto ongeluk gehad en er was "gelukkig" niks mis gegaan. Maar ik zou het zelf niet doen hoor. Er zit wel een kans in dat het mis kan gaan natuurlijk..
Weet je dames, ik ken mezelf veel te goed, als ik daar sta doe ik het toch niet, weet ik nu al. Ben echt een schijtlijster, ben veelste bang dat het mis kan gaan door het schudden enzo. Ga wel gewoon in die leuke schattige bejaarde-bootjes, dat kan nooit kwaad volgens mij Bedankt voor de reacties in ieder geval! Kari
Natas, zou ik dit aan de VK op de site kunnen vragen? Ik vraag dit omdat ik namelijk ook al dit topic heb geopend...... Kari