Zwangerschap en tattoeages

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melodios, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Meiden, even n vraagje. Ik hoor of lees hier eigelijk nooit iets over, maar vraag het me toch af..
    Eind juli, begin augustus wil ik gaan stoppen met de pil om voor een tweede kindje te gaan. Rond die tijd hebben we vakantie en willen mijn vriend en ik allebei een tattoo laten zetten van de naam van ons zoontje.
    Nu is mijn vraag dus eigelijk, kan het kwaad om een tattoo te laten zetten als je zwanger bent of probeert zwanger te worden??

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hoi ik vond dit:

Don'ts tijdens de zwangerschap - zwanger

Tatoeages

Het is niet aan te raden om tijdens je zwangerschap een tatoeage te laten plaatsen. Tijdens je zwangerschap verandert je huid, bijvoorbeeld doordat je aankomt of doordat je vocht vasthoudt. Hierdoor kan een tatoeage die je tijdens je zwangerschap laat plaatsen er anders uitzien wanneer je niet meer zwanger bent.

Daarnaast bestaat er een risico (hoewel de kans tegenwoordig klein is) dat je een infectie oploopt - zoals Hepatitis B - als er niet hygiënisch gewerkt wordt.

3. orchideetje

orchideetje Niet meer actief

nee kan geen kwaad mits je verder in je zwangerschap zit zoals hierboven vermeld ivm vocht etc

ik heb zaterdag mijn 3e tat laten zetten, niet wetende of ik zwanger was en daarnaast stond hij al even op het lijstje, zwanger worden kan dus absoluut geen kwaad!

4. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Je moet het echt zelf weten... maar ik zou wachten tot na de zwangerschap, zeker omdat je huid "anders is" (net als je haar etc.) je stofwisseling veranderd ook, wat je wel vaker ziet is dat tattoos sneller vaal worden doordat het lichaam de kleurstoffen (incl. zwart) sneller af gaan voeren. Verder weet ik niet waar je de tattoo wil? De mijne staat op mijn heup/buik, die zal vast opgerekt gaan worden... Ik verwacht dat het er niet mooier op gaat worden, net als het gaatje van mijn navelpiercing. En als je een tattoo wil van het ene kind, zul je dat ook op een gelijkwaardige plaats moeten doen voor het tweede kind, ik neem aan dat je daar wel rekening mee gehouden heb? Het voordeel van wachten tot na de zwangerschap is dat je beide tatoeages gelijk kan laten zetten, dan weet je ook zeker dat ze goed bij elkaar passen en dat de artiest/tatoeerder ondertussen niet beter in zijn vak geworden is, en je mogelijk verschil zou kunnen zien. Succes met je keuze!

5. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    kan wel degelijk kwaad
    ik heb er aardig wat , en tijdens het zetten van een tattoo word je adrenaline niveau zo hoog dat ze het enorm afraden om gettattoeerd te worden.

plus het risico op infecties....

en geloof mij ik heb er flink veel van nek tot enkel en alles daartussen.

en mijn partner idem dito.....

aub doe het niet als je zwanger bent en wacht even
    zwanger zijn duurt 9mnd
    een tattoo staat er je hele leven,

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Lijkt mij toch wel kwaad te kunnen, want er komt immers inkt in je bloedbanen terecht, en je bloedbanen leiden naar de baby...

Mij werd het afgeraden....

7. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ook hier kon ik gelijk naar huis toen ik vertelde zwanger te zijn. Hij wilde er niet eens aan beginnen!

De reden daarvoor weet ik eerlijk gezegd niet. Maar wat hiervoor ook werd gezegd. Wat is nou negen maanden. :)

8. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Ik ben zelf momenteel bezig om een sleeve te laten zetten op mijn hele arm. Mijn tatoeerder heeft mij verteld dat zodra ik zwanger ben we even niet verder gaan met tatoeren.

Dit met de rede dat het stress op kan leveren voor het ongeboren kindje.

9. orchideetje

orchideetje Niet meer actief

dames, ze is NIET zwanger, ze stopt met de pil en wil dan een tattoo laten zetten, dat kan dus geen kwaad ;)

10. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@orch: nee als ze NOG niet zwanger is kan het ook gewoon.. Maar ze vraagt of het kan als je zwanger bent of probeerd te worden:p

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Haha zelfde heb ik met een piercing die ik al heeeeel lang wil (tragus)... Na de vakantie, eind augustus zou het perfect zijn, heb dan geen werk meer omdat mn contract niet is verlengt, en dan had de piercing mooi even de tijd om te genezen. Blijkt dat je niet gepierced mag worden als je zwanger bent... ;);) Dat idee gaat dus ook maar weer even op de plank, haha!

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Een goede tattooeerder zal altijd vragen of je in verwachting bent en het afraden. :)

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    waarom wacht je niet met de tattoo tot de volgende er is dan heb je ook geen verschil van inkt en qua vervagen van als ie er al even staat.
    wij wachten daar op

14. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    9 maanden is idd niks dus zou in principe best kunnen wachten ja. Maar volgens mij lezen veel mensen mijn bericht verkeerd en gaan ze ervanuit dat ik al zwanger ben. Dit is niet het geval en het is ook helemaal niet gezegd dat ik het dan al wel ben.
    Ik ben alleen van plan om eind juli te stoppen met de pil en augustus te gaan kijken voor n tattoo, dus dan zou ik wel heel snel zwanger zijn. De vraag is dus meer of het invloed heeft op het zwanger raken en een eventuele beginnende zwangerschap.
    En wil m op mn onderarm/pols dus die zal tijdens n zwangerschap niet veel oprekken haha.

15. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    :D Daar heb ik mij ook schuldig aangemaakt "verkeerd" lezen.
    Het heeft absoluut geen invloed op zwanger worden!
    Mocht je tegen die tijd wel al positief hebben getest kun je altijd bepalen wat je gaat doen. Maar als dat niet het geval is zeg ik : DOEN!!!
    ;)

Deel Deze Pagina