Leucocyten in urine

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Charmed, Sep 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Hoi

Ik heb vanmorgen mijn plasje bij de HA ingeleverd, en ze heeft meteen gekeken, nou waren mijn leuco's +++ en de nitriet was negatief, dus geen blaasontsteking maar wel een infectie?
    Daarna na de gyn geweest, en ze hebben daar mijn gewassen plasje op kweek gezet maar dit duurt 10 dagen tot uitslag.

Ik heb buikpijn, zo'n beetje overal, maar ook zijn mijn schaamlippen wat opgezwollen, zo voelt het met afvegen..
    Kan dit hier iets mee te maken hebben?
    Is het ernstig?
    Kon het beter daar vragen, maar niet gedaan dus.

Hopelijk heeft u een antwoord?

Alvast bedankt!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

De nitriet is alleen positief als de urine ongeveer 6 uur in de blaas heeft gezeten en er een infectie is. Daarom moet het vaak ook langer gekweekt worden. Dit zal je moeten afwachten. Je kan wel cranberrypillen nemen, dit helpt ook bij een wat vervuilde urine, maar nog geen ontsteking. De zwelling in de schaamlippen kan ook de druk komen. Als ze rood zijn en pijn doen is het iets anders en moet je het bij de HA laten zien.

Groeten evelien

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Bedankt!

De urine heeft lang geen 6 uren in de blaas gezeten, ik moet veel vaker namelijk, dan wacht ik het rustig af.
    Schaamlippen zijn niet rood, soms een beetje gevoelig, dus zal wel meevallen dan.

Ik heb nu vooral buikpijn boven mn navel en net onder mn borsten, een soort druk, alsof alles samengeperst word en als ik beweeg of zit voelt t heel pijnlijk.. het is ook hard.
    Bij staan heb ik minder pijn, is dit omdat alles vanbinnen aan t schuiven is?
    Sorry voor mn gevraag.....

Share This Page