nu zwanger van tweede, twijfels over derde, hoe weet je wanneer het goed is?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Haha I know, erg dubbel, zwanger van de tweede en je al druk maken of er een derde komt.

Het zit zo. Mijn man en ik hebben/hadden altijd de wens voor 3 of zelfs 4 kindjes.
    Onze eerste, daar hebben we behoorlijk wat mee te stellen. Ze is 2, slaapt weinig, pittig karakter maar we genieten vol op. Ik weet ook niet meer of we echt toe waren aan een tweede, ik denk dat het meer zo was van 'we zitten nu toch al net de slapeloze nachten, beter nu nog een kleintje erbij omdat je in het ritme zit, dan dat je alweer geniet van de heerlijke rust en dan weer moet wennen aan het ritme van een baby.'

We zijn heel blij en dankbaar dat we weer in verwachting zijn. Ik heb het ook helemaal niet zwaar ofzo, maar vanavond hadden mijn man en ik het over de toekomst en we worden een beetje moe van het idee dat we misschien nog wel 6 jaar niet slapen (we gaan er maar even van uit dat geen van onze kindjes goed slaapt, kan het ook niet tegen vallen) maar toch is er in ons hart zeker nog wel een wens na deze. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat dit de laatste keer is dat ik zwanger ben. Maar wanneer weet je dat nou? We worden beide doodmoe van de gedachte alleen al dat we 3 kindjes groot moeten brengen maar lijkt ons ook echt wel super leuk! Ik vraag me echt af wanneer je zo'n beslissing dan maakt?

Maar eerst afwachten wat dit voor kindje is hoor. .

2. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ik denk dat je daar pas achter komt wanneer de tweede geboren is.
    Ikzelf had altijd de optie van 3 kindjes openstaan maar na deze zwangerschap ben ik er voor mijzelf wel klaar mee..
    Heb meer zoiets mocht het onverhoopt gebeuren dat ik een derde keer zwanger zou zijn zou ik er nu blij mee zijn maar het staat bij mij niet meer op de planning.

3. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb altijd geroepen dat ik graag drie kinderen wilde. De eerste 2 zitten dicht op elkaar. De jongste is nu 3 en langzaamaan wordt het een stukje makkelijker, maar het waren en zullen ongetwijfeld nog drukke jaren worden.
    Ik heb altijd geroepen dat als er een derde komt, hij/zij pas mag komen als de oudste op de basisschool zit. Toen de oudste naar school ging hebben we de beslissing genomen. Geen druk erachter en nu bijna een jaar later zijn we in verwachting van nr 3.

Ik zou jezelf er nu niet druk om maken. Het is een gevoel en als drie kindertjes altijd je wens is geweest dat zal die wens er wellicht ook nog zijn als nr 2 geboren is. Of misschien wel niet zoals hierboven beschreven. Maar dat zie je dan wel weer

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Goh Jalou lijkt mijn verhaal wel!
    Wij wilden ook altijd drie kindjes en tussen 1 en 2 zit dan ook maar 16 maanden. Toen bleek onze 2e ons veel meer energie te kosten dan de 1e (qua karakter) en heb ik toen besloten dat twee genoeg was. Zelfs al vanalles verkocht en zo. Maar zodra de 2e zijn rust een beetje wist te vinden is het toch weer gaan kriebelen. Bijzonder is dat je bijna vergeet hoe zwaar het was. En nu verwachten wij dus de derde :) Ook een fijne timing aangezien onze oudste straks op school zit en de jongste na een jaar volgt.

Het is dus gewoon afwachten. Je gevoel is toch op een gegeven moment sterker dan je verstand als hij zo zou moeten zijn.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Voor de rest zit je niet vol hormonen hoor :p Wacht eerst maar eens af tot deze geboren is.

Wij zitten ook na te denken of we ooit nog een 3e zouden overwegen. Maar dat ivbm sterilisatie. Dus meer of we een evt 3e willen uitsluiten of niet.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik hoefde toen de jongste ( pitti kind met veel ongemakken/dingetjes waar hij last van heeft ) niet direct een 3e. Maar toen hij 2 werd kwam die wens er toch wel en die wens is ruim een jaar heel heftig geweest. En net nu mn man eraan aan het wennen is dat er misschien nog wel een derde komt ( als de tweede dus al op school zit ) krijg ik er zelf mn rust in dat ik ook tevreden kan zijn met 2.

7. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoiets moet je niet van te voren willen beslissen. Komt tijd, komt raad

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wijze woorden Tigra!

Ik kan het me wel voorstellen hoor. Maar je weet om te beginne niet hoe je tweede gaat zijn en daarnaast weet je niet hoe jullie zelf op twee kinderen reageren. Bovendien zijn er heel andere dingen die mee kunnen wegen waar je nu niet eens aan denkt.

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Bij de 1e dacht ik 1 x nooit meer! Helse bevalling!
    Na 3 jaar ging het kriebelen..toen zwanger van de 2e...na de bevalling dacht ik...wauw wat een relaxte bevalling vergeleken bij de 1e..zou m zo overdoen! Haha
    Alles ging een stuk relaxter bij de 2e..ok ze slaapt nog niet elke dag door..maar ze is pas 1.
    En toen kriebels voor een 3e..hoe het gaat lopen..ik weet het niet...dat we/ik het zwaar gaan krijgen...ja vast... Maar onze wens was ook 3 en dan liever nu dan te lang wachten..
    Maarja ik vind dat dat allemaal niet echt te plannen is...het is een sterk gevoel die je ineens krijgt ...en het is altijd maar weer een gegeven dat ik zwanger mag zijn..en alles goed verloopt..

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Lieverd, dat zie je straks toch allemaal wel?
    (jammer dat de hormoontjes je niet met rust laten ;))

Ga eerst maar lekker genieten van je tweetal, het gaat vanzelf wel weer ergens kriebelen als je een derde wil. Of niet!

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Herkenbaar hoor, ik ben ook zo dat ik veel te ver van tevoren na ga denken over dingen. Maar het leven valt niet te plannen, het overkomt je. Ik hoop dat er wat meer rust bij je komt, zodat je eerst kunt zien hoe het straks gaat met twee kleintjes. En wie weet komt er een derde, misschien zelfs wel een vierde :D Wacht het af, het komt zoals het komt :)

12. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hihi thanks dames. Eerst inderdaad maar eens kijken hoe en tweede is. Maar ook toen we bezig gingen voor een tweede was doe wens niet super sterk. Wel welkom, maar niet het gevoel 'er niet nu een tweede bij komen' dus ik weet ook echt niet of ik dat gevoel ooit zal krijgen. En tweede is misschien meer een logische stap. Hihi we zien tzt wel

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ik herken het wel alleen dan met andere redenen:p

Ik ben net bevallen van ons 2e kindje maar een 3e of 4e kindje lijkt me super leuk voor later. Gezellig samen met aanhang aan de avhtertafel met de feestdagen en dat ons huis steeds volloopt met jeugd:D lijkt me geweldig.

Maarrrrrr dat betekend ook nog ruim 6 jaar dubbele kdv kosten en dus 6 jaar niet of nauwelijks kunnen sparen. Dat betekend een nieuwe auto, of eigenlijk 2 nieuwe auto's want dan is mijn auto ook te klein. Bij ons is het dus vooral financieel een dingetje.

Plus ik ben nu gezegend met (tot nu toe) 2 makkelijke slapers en gezonde kinderen. Wat nou als een 3e of evt 4e moeilijke slapers zijn of niet gezond zijn? In wat voor rollercoaster kom je dan? Wij zijn er dus nog niet uit:D en hoeft ook niet ik ga eerst van mn 2 kleintjes genieten en de tijd zal t ons leren :)

14. Johanne25

Johanne25 Lid

30 okt 2014
    87
    1
    8
    Toen ik zwanger was van de tweede, dacht ik: Pffff, dit zie ik geen 3e keer zitten. En nu zou ik zo weer willen, zwanger zijn is zo bijzonder! :) Gelukkig zegt m'n gezonde verstand dat we beter een paar jaar kunnen wachten! Ik vind het voorlopig druk genoeg zo! Maar ik hoop het ooit nog een keer mee te maken, als manlief ook wil... Die moet er helemaal nog niet aan denken. Gelukkig zijn we nog jong.

Deel Deze Pagina