gestoord worden van collega's

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door wuppie, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    hai,

    Ik moet ff mijn verhaal kwijt.
    Ik werk in een ziekenhuis en draai af en toe een bereikbaarheidsdienst (dan ben ik oproepbaar en moet als het tegenzit met mega spoed op komen draven) om bepaalde geneesmiddelen af te leveren. Al met al levert dat best wel stress op. Nu heb ik zoveel mogelijk diensten naar voren gehaald, nu kan ik ze nog doen en straks gaat dat veel moeilijker. Maar goed, dit jaar sta ik gepland voor de 2e kerstdag, tegen die tijd ben ik 31 weken zwanger.. (bij mijn vorige zwangerschap was ik toen al met 30 wk uit de roulatie vanwege constante harde buiken.......) Ik heb dus gemeld dat ik niet van plan was die dienst nog te doen (ik wil geen risico nemen en volgens de wet hoef ik vanaf 12 weken al geen dienst meer te draaien dus ze mogen blij zijn dat ik ze nu nog doe!). Nu is er dus allemaal gezeur. Ik stel me aan, ik moet er niet vanuit gaan dat ik dan geen dienst kan draaien, er zijn collega's die beweren dat ze dan nog wel diensten deden etc. etc. etc......... Ik word er gestoord van, heerlijk collegiaal zulke collega's. Fijn hoor! Gelukkig deed mijn leidinggevende er helemaal niet moeilijk over en die heeft gewoon gezegd dat als niemand zich meld, ze gewoon iemand aanwijst. Maar ach, de zin om nu al helemaal nog naar mijn werk te gaan, ik heb er zo geen zin in. Weet wel dat ik niet zomaar meer een dienst overneem van iemand als dat nodig is, ze doen het zelf ook niet........ Wordt er zelfs verdrietig van, is dit nu mijn werk?

    Bedankt voor het lezen, hebben jullie nog een tip voor me?

    wup :(
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Als het een gewone dag was geweest hadden de meeste collega's niet zo gezeurd. Ik denk dat het komt omdat het tweede kerstdag is.

    Maar ik geef jou echt gelijk. Ik had met 31 weken ook al genoeg van teveel doen. En als je de vorige keer ook al harde buiken had, zou ik het maar lekker rustig aan doen.

    Die collega's vind ik behoorlijk gevoelloos als ik eerlijk ben. 31 weken zwanger zijn is niet niks,

    Ik hoop voor je dat ze je een beetje tegemoet komen en niet zo meer zeuren,

    succes, ;)
     
  3. bette

    bette Actief lid

    8 jan 2007
    102
    0
    0
    Ik ben net als jij ook apothekersassistente in een ziekenhuisapotheek. Bij ons zijn de diensten ook altijd een heikel punt ....... met 1 uitzondering :zwangerschap. Ik stop dadelijk met 3 maanden met het draaien van bereikbaarheidsdiensten. En ben daar ook heel duidelijk in. Er zijn hier ook altijd collega's die er over zeuren, maar daar heb ik geen boodschap aan. Je krijgt voor deze 9 maanden maar 1 kans. Kies voor jou en je kindje! En het is net zoals je zegt de wet staat aan jouw kant.
    Ik heb na de geboorte van mijn dochter 4 maanden gekolft onder werktijd. De kritiek was niet van de lucht, maar ik heb doorgezet. Nu ben ik trots dat ik 7 maanden borstvoeding heb gegeven, maar als het aan mijn collegas's had gelegen had ik na 3 maanden wel kunnen stoppen. Zij zijn het nu al lang weer "vergeten", maar ik heb haar wel mooi een goede start kunnen even. Ik heb geen olifantenhuid en het gemopper raakte mij diep, maar het was het waard.
    Je draagt een mensje in wording bij je. Je collega's redden het wel zonder jou hoor. Ze mopperen misschien, omdat ze zelf geen zin hebben in meer dienst. Pech voor hen (denk ik dan). En na je zwangerschap sta je weer voor hen klaar. Geven en nemen.
    Succes!
     
  4. Anoek1

    Anoek1 Fanatiek lid

    23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi,

    Ik werk ook in het ziekenhuis maar je hoeft zelfs geen diensten meer te doen, staat in de cao.
    Het is je goed recht om ze af te slaan en daarbij is het ook nog eens netjes dat je niet op eerste kerstdag aankomt dat het niet gaat.
    Jij en je beeb zijn het allerbelagnrijkste, wat de rest zegt is vervelend maar het gaat om jou!

    Groetjes en succes
     

Deel Deze Pagina